Te weinig rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

in_ge

Re: Te weinig rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:12

ik kom soms ook maar 2 keer in de week, maar mekr daar nooit echt problemen mee.

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:18

Het ligt er natuurlijk aan per paard, als het paardje heel energiek is, kan je bijv. op zoek gaan naar een bijrijder. Al staat het paard wel buiten dus dat veranderd het ook weer. Ik denk dat het wel kan hoor! Alleen zou ik wel gewoon eerlijk rijden, daar bedoel ik mee dat als je hem/haar rijdt, niet opeens heel intensief gaan rijden.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:18

Ik rij haar dan ook sowieso niet fanatiek, ben daar altijd erg voorzichtig mee!
Ik hoop in ieder geval dat ze binnenkort weer lekker de wei op kan, dan staat ze dag en nacht buiten (nu staat ze overdag nog op de paddock).
En over een maandje ben ik klaar met mn stage, heb ik zomervakantie en alle tijd om weer lekker van dr te gneieten Lachen

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:23

nee hoor je zegt al dat je anders recreatief rijd, Knipoog dus dat kan echt geen kwaad, Je gaat niet van bijv 6x per week zwaar trainen naar 3 per week of minder...
ik heb van de winter ook niet veel gereden ook maar 3 keer per week, grond was vaak te hard en toen der tijd geen beschikking over een binnenbak (ook niet in de buurt) tjaa dan zit er niet veel anders op..
Aangezien mijn ouders niet elke avond mee willen met de trailer om te trainen...
Ook had ik het erg druk, maar mijn paard stond ook elke dag even in de wei dus kreeg elke dag zoizo even beweging..

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:26

Ik zal je niet te druk maken Haha! ! Mijn paard staat in de zomer 24/7 op t land en ik ga soms weken niet rijden!

Als ze in de winter op stal staat is t een ander verhaal, dan word er elke dag wat met haar gedaan, maar als ze toch al buiten komt kan je rustig aan doen hoor.

denxxxise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:30

Haha! mijn paard staat nu op het land en in de winter in de paddock met 2 vriendjes , gaat helemaal goed , ik rijd hem wanneer ik zin heb en tijd , dat vind hij ook niet erg , wel ga ik elke dag heen ff poetsen ff een appeltje , ff een lief woordje want echt ik kan geen dag zonder hem .dus ik denk dat het helemaal goed komt met je paard en absoluut geen schuldgevoel hoeft te hebben . Het is echt wat anders als hij alleen op stal staat. dan is het zielig. maar nu niet hoor. Knipoog

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:44

Ik ben er in ieder geval elke dag om de stallen uit te mesten, dus zie haar in ieder geval elke dag!
Ik zie al dat ik me weer voor niks druk maak, ben zeker niet de enige Lachen
Bedankt voor alle reacties!

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:56

jahoor. Als je zoals je zelf zegt gewoon een beetje stap draf galop doet en niks intensiefs ofzo kan dat echt wel.

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:58

Als ik die dag niet ga rijden gooi ik altijd eventjes het paard los in de bak. Dan kan hij zijn energie kwijt.

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:30

het gebeurt denk ik iedereen wel eens een keertje dat ie geen tijd of zin heeft.
ik denk dat het paard dat zelf ook wel eens heeft!
zolang ze vrolijk blijven en niet te heet worden moeten ze gerust een dagje zonder kunnen!

MissNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:05

Lijkt mij ook geen probleem, als hij maar wel uit zijn stal komt!

lizana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:21

rij net als jij ook 1 x in het weekend en door de weeks een keer. vind het prima gaan, ze loopt de hele dag samen met m'n oude paard in de wei. ze kan dus d'r energie goed kwijt.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:47

Ik vind het niet weinig hoor, zelf rij ik ook ongeveer 3 keer in de week.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:49

*edit.
Mijn paarden staan de hele dag en nacht in de wei.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:53

ik vind het wel kunnen. Je paard staat de hele tijd buiten en heeft een vriendinnetje.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:10

Ik vind het ook kunnen, vooral omdat je paard zelf zijn energie nog buiten kwijtkan

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:13

Nee joh! Je komt toch elke dag, geeft toch elke dag aandacht. En het is niet zo dat ze zich de hele dag staat te vervelen. Dus ik vind het niet te weinig hoor. Je hebt gewoon wat minder tijd maar als je het wel hebt trek je er lekker op uit. Dus dan is het toch prima, ze krijgt haar aandacht, en dat is het belangrijkste.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:14

nee , ik denk dat adat ook niet te weinig is hoor als ze lekker in de wei staat. Ik heb de ziekte van lyme, en kan zelf al een tijd niet rijden dus een vriendin rijd erop , dus mijn paardje rijd ook niet veel omdat ze eigenlijk alleen kan rijden als er vriendinnen kunnen , maar 1 tot 2 keer minimaal ! maar als ik zelf weer kan dan toch wel 4/5 keer per wek (opbouwen eerst natuurlijk weer Knipoog) maar ik denk dat t niet te weinig is hoor !
x sharona

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:23

Als het paard buiten staat de rest van de dag is het niet erg, zeker als je alleen recreatief rijd. 3 dagen per week kan makkelijk, maar ga niet een aantal dagen niet rijden en dan ineens zware oefeningen trainen. Knipoog Dan gaat ie zeker stuk. Indien een paard op stal staat, is het een heel ander verhaal. Dan moet je in ieder geval zorgen dat hij zeker iedere dag buiten komt en ze energie kwijt kan. Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:14

zolang je paardje wel gewoon kan bewegen op de dagen dat je niet komt/rijdt en dus niet 24 uur op stal staat, geen probleem hoor!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:10

Deze week word ze ook maaqr 2x gereden, ligt net aan mijn tijd.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:37

Aangezien je paard gewoon lekker met een vriendje buiten staat, lijkt het me prima hoor Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:39

je paard staat lekker buiten , kan bewegen wat ze wil ,
dna is het helemaal niet erg als je een periode hebt waarin je weinig kunt rijden
ze zal er echt niet slechter van worden

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 00:12

Ik rij misschien maar 3x in de 2 maanden. Als het niet minder is. Geen tijd, zin of paard is bevangen. Maar ze staat dag en nacht buiten, dus is geen probleem.
Maar van de zomer ga ik het weer opbouwen. Dan ga ik weer 5x per week rijden.

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:59

Rijden is geen levensbehoefte voor een paard, denk ik. Beweging wel, maar die krijgt ze al! Het beestje heeft dus niets te klagen, zou ik zeggen!