Paardensport..Zit het tussen de oren???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Paardensport..Zit het tussen de oren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 09:22

Kajanus schreef:
Nou dan zal ik ook maar even in dit topic binnen vallen Tong uitsteken

Ik denk bijna nooit na maar voel altijd wel heel veel en ik vind dat hij er wel klaar voor moet zijn in de categorie wat ik dan moet starten.
Daarbij vind ik ook dat een paard het op de wedstrijddag niet meer hoeft te leren en dat je hem dan wat los moet rijden en dan lekker starten.
Het enige waar ik zenuwachtig om ben is het opstappen omdat mijn vorige paard dan erge zadeldwang kon hebben en ik er ook een keer afgelanceerd ben. Verdrietig
Dat stukje zit dus nog wel tussen mijn oren..Maar ik moet zeggen dat dit paard wel gespannen is maar toch supergehoorzaam.
Thuis oefen ik heel weinig mijn proef, alleen wat onderdelen eruit.

Hey Haha!

Ben het wel met je eens..sommige dingen moet je voelen idd..
enne thuis moet je trainen op wedstrijd kan je alleen laten zien wat ie thuis heeft geleerd.. Op wedstrijd dus ook geen complete les enz..snap dat nooit zo goed Verward Bepaalde dingen moet je gewoon op trainen..dan kan je niet in een keer 'erin rammen'. Toch zie je dat nog best vaak..
Enne proef oefenen idd geen goed idee met een paard wat m na 1keer zo'n beetje al kent Clown

Maar tijdens trainen denk je toch wel eens van goh..daar wil ik vandaag even aan werken..?
En hoe je je (trainings)week indeelt voor een concours etc?
Of ben ik nou zo'n Gestoord ?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:58

Born2BCrazy schreef:
Maar tijdens trainen denk je toch wel eens van goh..daar wil ik vandaag even aan werken..?
En hoe je je (trainings)week indeelt voor een concours etc?
Of ben ik nou zo'n Gestoord ?

Ik deel de week wel een beetje in, en zorg dat ik ongeveer twee dagen voor de wedstrijd wel rij, de dagen daarvoor kan hij nog wel een dagje lekker vrij.
De dag voor de wedstrijd rij ik hem wat los en zorg dat hij scherp aan het been is maar doe verder niet zo heel veel.
Ik vergeet heel vaak de keertwendingen te oefenen en het achterwaarts schiet er meestal ook bij in.

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:21

Ik denk dat het een groot gedeelte psychisch is en gedeelijk aard van het beestje. Denk ook dat het vaak te maken heeft met je vorige wedstrijd, als hij toen vervelend was, ben je vaker onzekerder dan wanneer hij goed ging.

Ik sluit me bij Kajanus aan dat je de dagen voor de wedstrijd en op de dag van de wedstrijd niet opeens nieuwe dingen moet gaan oefenen.