zijn dit slechte punten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

waxweazle

Re: zijn dit slechte punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:57

afhankelijk van de jury idd... egt hoog is het niet maar oefening baart kunst zeggen ze.. gewoon lekker verder starten.....

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:01

Nee, dat zijn idd geen goede punten. Maar misschien weet je waar het aan ligt en kan je er wat aan doen. Doorzetten, het komt wel goed. OK dan!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:53

Wat waren eigenlijk de opmerkingen die je bij de proef kreeg (op je coupon??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:32

ik vind het ook slechte punten. maar alle begin is moeilijk.

Ik reed met Dept de eerste 4 starts ook in de 150 punten. niks mee te beginnen met dat beest Tong uitsteken

inmiddels is het goedgekomen en dat gebeurt bij jou vast ook!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:01

Ik reed 2 weken geleden ook 169 voor een eerste keer. Paard liep echt super, en ik had onwijs fijn gereden. Ik ben zeer kritisch op mijn eigen prestaties en ben niet snel tevreden. Nu stapte ik toch écht tevreden af en dit gevoel werd zelfs niet minder toen ik mn punten zag. Ik heb later nog met mijn instructrice naar de video zitten kijken en we zijn tot de conclusie gekomen dat er ónwíj streng gejureerd is voor een B wedstrijd. Ik kreeg voor een super overgang een 4 en voor een hele slechte overgang een 6.... En een 8 voor verzorging: Geen plastron, geen witte handschoenen, haren niet in een netje (past ook niet Tong uitsteken ) enz....

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:32

R_obin schreef:
Het is niet echt goed.
Maar het was de eerste keer, dus is het ook wel logisch.
Als je paard meer gewend is aan wedstrijden rijden gaat het vast beter Lachen

precies! en je was natuurlijk ook een beetje zenuwachtig. en je wou je 169 punten natuulijk verbeteren. . . . .

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:36

Nou vergelijken met mijn punten die ik het laatst kreeg zijn die van jou wonderbaarlijk goed.
Ik had toen122 punten !.
Schrik iedereen onder het bureau van schrik Bloos .
Ik dacht ik probeer het maar gewoon(was met een manegepony)
Reed er nog maar net op en we hadden heel wat mis communicaties.
Maar ik 3 keer een 1 terwijl ik wel alle onderdelen verder gedaan had.
Nouja maakt niet uit volgens mij waren mijn punten wel terecht. Bloos

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:03

Kit_for_ever schreef:
Ik reed 2 weken geleden ook 169 voor een eerste keer. Paard liep echt super, en ik had onwijs fijn gereden. Ik ben zeer kritisch op mijn eigen prestaties en ben niet snel tevreden. Nu stapte ik toch écht tevreden af en dit gevoel werd zelfs niet minder toen ik mn punten zag. Ik heb later nog met mijn instructrice naar de video zitten kijken en we zijn tot de conclusie gekomen dat er ónwíj streng gejureerd is voor een B wedstrijd. Ik kreeg voor een super overgang een 4 en voor een hele slechte overgang een 6.... En een 8 voor verzorging: Geen plastron, geen witte handschoenen, haren niet in een netje (past ook niet Tong uitsteken ) enz....

verzorging wordt vaak gewoon een vast punt gegeven. Snap alleen niet waarom je zonder plastron start en zonder witte handschoenen (of had je zwarte aan?)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:15

Ja ik had zwarte aan Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:16

maar dat mag gewoon, kijk mar in het reglement.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:22

Het is idd vrij laag, als je bedenkt dat 180 1 wp is.. Mss toch nog wat meer oefenen..
Het voordeel van de B is is dat je geen verlies punten kunt rijden...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:39

Toen ik als mega-springruiter me ook eens een keer aan een dressuurwedstrijdje waagde (was wel in België), had ik 50 % en 50.5 %. De tweede keer was veel strenger gejureerd dan de eerste, want de tweede keer liep ze stukken beter dan de eerste ! Ik weet niet hoeveel proncent jouw punten zijn, en van jullie systeem ken ik niets. Maar mijn punten waren ook behoorlijk zielig, dus niets van aantrekken zou ik zeggen. Alle begin is moeilijk !

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:24

De wedstrijd waar ik dus reed was de laagste 135 punten. Dan vraag ik me af hoe deze proef eruit heeft gezien. 135 punten in het B lijkt mij echt een beetje overdreven, maar nogmaals, ik heb dus geen idee hoe dit eruit heeft gezien.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:26

Het zijn geen echt goede punten. Maar voor de eerste keer.... zo heb je nog wat om naar toe te werken toch !!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:30

Laat ik het gewoon zo zeggen: er is ruimte voor groei. Haha!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:58

hey marieke leuk dat je je eerste wedstrijd hebt gehad .
Gewoon lekker doorgaan hoor dat miepe word vanzelf minder succes

groetjes

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:01

ik heb binnekort eeerste wedstrijd. maar ik had met clubkampioen schappen 185 en echt ging super goed 1 dag van te voren geoefend en dan word ik ook niet zenuwachtig:D

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:20

Het gaa toch niet om je punten de eerste keer!! Als jullie samen maar fijn rond kunnen komen en het is voor jullie allebei nieuw!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:31

Ik vind de meeste hier wel streng hoor. Je gaat voor de eerste keer met een onervaren paard op wedstrijd. 169 vind ik dan echt niet zo slecht. Zolang je paard gespannen en kijkerig is in de proef zou ik niet zo naar je punten kijken, maar naar hoe hij thuis loopt en of je op wedstrijd verbetering merkt in zijn gedrag. Mijne kan ook de ene keer 152 punten lopen (en 15 keer omdraaien in een proef) en een paar weken daarna 196 punten (en gewoon fijn te rijden zijn).
Ik zou gewoon lekker voor de ervaring gaan, en misschien wat vaker van huis gaan, gekke dingen rond je bak zetten en proberen je paard zoveel mogelijk voor te bereiden op wedstrijdsituaties.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:39

Fleurtje100 schreef:
Ik vind de meeste hier wel streng hoor.

Bij nader inzien geven jullie wél eerlijk antwoord op de vraag ! Haha!
Maar de eerste paar keer zou ik dus niet in het bijzonder voor de punten gaan, maar voor jullie ervaring! Eigenlijk moet je dat altijd doen, als jij je doel hebt bereikt op wedstrijd tevreden zijn, ongeacht wat de jury ervan vindt. Dus gewoon voor je eigen gevoel fijn rijden of iets bereikt/ geleerd hebben. Natuurlijk moeten uiteindelijk (uitzonderingen daargelaten) de punten die je krijgt wel gaan kloppen met je gevoel. (anders moet je eens te raden gaan of jezelf wel realistisch bent)

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:00

Ach, ik had op mn eerste wedstrijdje 130 punten (oude puntentelling)

Bekijk het eens vanaf de andere kant: je bent in de ring gebleven Haha!
En je hebt nog genoeg om aan te werken. Je kunt ook niet meteen eerste rijden natuurlijk (kan wel, maar is zeer zelden).
Als het voor jullie allebei de eerste keer was, en je paard is een beetje een miep, vind ik 169 helemaal niet slecht. Die andere, tja het is en blijft een jurysport hé..
Succes met oefenen en doortrainen, en nog veel succes met verdere wedstrijden!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:39

Kit_for_ever schreef:
De wedstrijd waar ik dus reed was de laagste 135 punten. Dan vraag ik me af hoe deze proef eruit heeft gezien. 135 punten in het B lijkt mij echt een beetje overdreven, maar nogmaals, ik heb dus geen idee hoe dit eruit heeft gezien.

Degene die na mij moest rijden op mijn tweede wedstrijd had er 135 en zo rotslecht was het echt niet. Het paard werd wat lang en liep over tempo maar voor 135 moeten ze echt wel meer op twee benen door de bak dan op vier imo Clown

Ik hoorde trouwens op Bokt van iemand dat er bij de jurybijscholing gezegd zou zijn dat de B veel strenger gejureerd moest gaan worden (en nu dus wordt?) omdat de ruiters veel professioneler bezig zijn, betere paarden hebben dan vroeger, meer geld pompen in goede instructie en dat het niet meer de bedoeling is dat je er met 4 keer in de week rijden nog komt, gewoon 6 a 7 dagen in de week aan de bak dus met die jonge bokken Rolleyes
Ik weet niet of dit werkelijk gezegd is of dat het zo'n verhaal is dat van mond op mond steeds erger gemaakt wordt maar ik vind het belachelijk dat als dit waar is, je ofwel pas met een ouder paard in de B kunt beginnen ofwel je jonge paard naar de rasmodee moet rijden om nog punten te rijden.
Dan maar niet, zeg ik dan, imo is de B nog altijd een klasse voor jonge paarden en onervaren ruiters Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:28

Tjee! Hopelijk toch niet waar van die jurybijscholing. Echt waar is de KNHS in godsnaam mee bezig. Wat dan te doen met de ruiters die wel gewoon voor de hobby paardrijden met een simpel paard? Bovendien rijden juist die meer professionele ruiters niet meer in de B.
Als er echt is gezegd dat het de bedoeling is dat je er niet met "maar" 4 dagen rijden in de week komt verbaast me dat nog meer. Wat is er gebeurt met het Happy Athlete verhaal dan? Inderdaad dan maar niet, ik hoop toch nog steeds in de Z te komen met 4-5 dagen per week dressuurmatig trainen.
Ik zie stalgenootjes ook hardstikke netjes rijden en iedere keer net geen winstpunt halen in de B/L, het schijnt echt strenger te zijn geworden met de nieuwe proeven, terwijl de proeven simpeler zijn. Naar mijn idee moet zeker in de B/L1 iedereen met een simpel paard dat netjes aan de teugel zijn oefeningen loopt gewoon met winst thuis te komen. Maar de praktijk is blijkbaar anders.

Lieski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:01

Tjah...169 vind ik niet slecht voor een eerste wedstrijd marja die andere is wel wat slecht ja Tong uitsteken
En over dat strenger worden, zelf merk ik dat ook al!
Pas had ik een wedstrijd ( ging echt super !!! en meestal vind ik het wel goed gaan maar niet super! ) de galop ging wat minder en gelijk had ik 165 !! Boos!
Terwijl ik meestal iets van 184 heb Verward

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:59

Ik weet of het strenger is..?
Ik heb afgelopen winter (geloof ik) twee wedstrijden gereden, en had 195 en 180 (bij die 180 zat ik er net 10 minuten op..)
Maarja, mijn paard loopt qua gangenwerk etc. wel wat hoger dan de B, hij kent alleen die oefeningen (nog) niet Knipoog
En ik rijdt ook maar 5 á 6 keer in de week hoor, soms maar 2 of 3..