In Nederland zijn ze daarin bij dressuur veel beter, daar heb je ten eerste al veel meer niveau's, en die lopen ook geleidelijker in elkaar over. Dus als je er klaar voor bent, waarom niet doen zou ik zeggen
. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. 
Ldinalover schreef:Ik maak binnenkort dus ook die overgang
Vind het ook niet veel moeilijker dan het B dressuur, alleen het wijken(doorzitten) en middengalop.
Ik wacht alleen nog even, ik heb nu 13 winstpunten in de B dressuur.
Maar ik wou niet met 10 winstpunten meteen al over,
ik vind ( is mijn mening) het leuker als je echt zeker weet dat je er aan toe bent!
En niet dat als je nu in de B bijv. steeds krap 180, 182 rijdt, dat je dan in de L1 bijv. steeds in de 170 blijft hangen!
)
Maar als je vaak winst rijdt met zo rond de 185 punten kun je heus wel een hogere klasse aan. Met 170 rijd je geen wp, dus dan blijf je sowiezo in die klasse hangen
Heb je met veel pijn en moeite net 180 bij sinterklaasjury's dan zou ik goed overleggen met de lesgeefmens. 

OemmiejO schreef:Middenstap zit ook in het L1, of zit dat ook in de B al?
lisa_jpeine schreef:ik heb nu 14 winstpunten, maar kan nog niet wijken enz.
lisa_jpeine schreef:OemmiejO schreef:Middenstap zit ook in het L1, of zit dat ook in de B al?
ook in de B
Lowara schreef:Ldinalover schreef:Ik maak binnenkort dus ook die overgang
Vind het ook niet veel moeilijker dan het B dressuur, alleen het wijken(doorzitten) en middengalop.
Ik wacht alleen nog even, ik heb nu 13 winstpunten in de B dressuur.
Maar ik wou niet met 10 winstpunten meteen al over,
ik vind ( is mijn mening) het leuker als je echt zeker weet dat je er aan toe bent!
En niet dat als je nu in de B bijv. steeds krap 180, 182 rijdt, dat je dan in de L1 bijv. steeds in de 170 blijft hangen!
vanaf welke punten kun je in jouw ogen over dan? ikzelf rij toch altijd in de 180/190 punten,maar zit wel altijd bij de bovenste gedeelte van de lijst. zou dat al hoog genoeg zijn, of moet je echt in de 200 elke keer rijden om over te kunnen? ( want dan kan ik nog hard oefenen)