wat voor verschil tussen L1 en B

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Re: wat voor verschil tussen L1 en B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:42

Wij moeten in België al in de B (bij ons noemt dat E) al middengalop doen, middenstap, en keertwending om de voorhand. Vooral die keertwending vind ik niet kunnen in zo'n proef !
In Nederland zijn ze daarin bij dressuur veel beter, daar heb je ten eerste al veel meer niveau's, en die lopen ook geleidelijker in elkaar over. Dus als je er klaar voor bent, waarom niet doen zou ik zeggen Lachen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:02

Ldinalover schreef:
Ik maak binnenkort dus ook die overgang Lachen
Vind het ook niet veel moeilijker dan het B dressuur, alleen het wijken(doorzitten) en middengalop.
Ik wacht alleen nog even, ik heb nu 13 winstpunten in de B dressuur.
Maar ik wou niet met 10 winstpunten meteen al over,
ik vind ( is mijn mening Bloos ) het leuker als je echt zeker weet dat je er aan toe bent! Lachen
En niet dat als je nu in de B bijv. steeds krap 180, 182 rijdt, dat je dan in de L1 bijv. steeds in de 170 blijft hangen! Ja

vanaf welke punten kun je in jouw ogen over dan? ikzelf rij toch altijd in de 180/190 punten,maar zit wel altijd bij de bovenste gedeelte van de lijst. zou dat al hoog genoeg zijn, of moet je echt in de 200 elke keer rijden om over te kunnen? ( want dan kan ik nog hard oefenen Nagelbijten / Gniffelen )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:03

Ben je gek lowara! 200 punten rijden is helemaal niet nodig. Wel leuk, natuurlijk Knipoog Maar als je vaak winst rijdt met zo rond de 185 punten kun je heus wel een hogere klasse aan. Met 170 rijd je geen wp, dus dan blijf je sowiezo in die klasse hangen Clown Heb je met veel pijn en moeite net 180 bij sinterklaasjury's dan zou ik goed overleggen met de lesgeefmens.

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:44

ik heb nu 14 winstpunten, maar kan nog niet wijken enz.
dit ga ik ook heel goed oefenen en hoop dat het dan lukt, maar als ik zo hard doorgroei MOET ik wel naar de L want anders ben ik te groot

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:44

OemmiejO schreef:
Middenstap zit ook in het L1, of zit dat ook in de B al? Lachen

ook in de B Tong uitsteken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:21

lisa_jpeine schreef:
ik heb nu 14 winstpunten, maar kan nog niet wijken enz.

Als wijken het enige probleem is zou ik me daar niet al te druk over maken. De proef bestaat uit meer dan enkel wijken en als dat wel goed gaat zou ik niet op dat wijken wachten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:58

lisa_jpeine schreef:
OemmiejO schreef:
Middenstap zit ook in het L1, of zit dat ook in de B al? Lachen

ook in de B Tong uitsteken

Oh, oke, dan zat ik ernaast. Koe Tong uitsteken

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:27

Lowara schreef:
Ldinalover schreef:
Ik maak binnenkort dus ook die overgang Lachen
Vind het ook niet veel moeilijker dan het B dressuur, alleen het wijken(doorzitten) en middengalop.
Ik wacht alleen nog even, ik heb nu 13 winstpunten in de B dressuur.
Maar ik wou niet met 10 winstpunten meteen al over,
ik vind ( is mijn mening Bloos ) het leuker als je echt zeker weet dat je er aan toe bent! Lachen
En niet dat als je nu in de B bijv. steeds krap 180, 182 rijdt, dat je dan in de L1 bijv. steeds in de 170 blijft hangen! Ja

vanaf welke punten kun je in jouw ogen over dan? ikzelf rij toch altijd in de 180/190 punten,maar zit wel altijd bij de bovenste gedeelte van de lijst. zou dat al hoog genoeg zijn, of moet je echt in de 200 elke keer rijden om over te kunnen? ( want dan kan ik nog hard oefenen Nagelbijten / Gniffelen )

Nee zo bedoelde ik dat niet Knipoog
Gewoon dik in de 180/190 rijden! Lachen

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:37

Vergeet ook het stukje halthouden niet bijv op de exb lijn en in een proef tussen f en a
dat zit tegenwoordig ook niet meer in de B