Moeten ze beenbeschermers om in de trailer?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Moeten ze beenbeschermers om in de trailer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:44

Als mijn paard in de trailer gaat heeft ze minimaal transportbeschermers en een zweetdeken om Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:08

Ik doe het niet omdat die van mij een hekel heeft aan transportbeschermers en heel braaf is op de trailer en volgens de de man waar ik trailertraining mee deed ook zei dat het niet hoefde Knipoog

zadel doe ik er nooit op in de trailer.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:29

Ik zet mijn paard altijd met pees en strijk op de trailer.
En met het zadel op.
Ik heb er altijd een deken overheen.
Ik beschik over een anderhalf paards trailer.
Mocht ik ergens heenmoeten waar ik niet hoef te rijden, pak ik mijn paard in met transportbeschermers.
ik heb hele grote stikkers op de klep: Afstand houden a.u.b.
Maar je kunt altijd een keer wat krijgen, vandaar dat ik mijn lieve paardje extra goed inpak!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:39

Doe ze nooit om, ik krijg geheid problemen met mijn huidige merrie als die transportbeschemers om moet. Ze vinden het vaak ontzettend raar zitten waardoor ze er erg raar mee gaan lopen, mijn hengstje viel bijna omdat ie het gewoon niet rond zijn benen kon verdragen, sinds doe ik, voor lange stukken, peesbeschermers om. Lachen Maar voor korte ritten gewoon niets.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 07:59

Hoeft niet, is bij de meeste paarden wel veiliger. Er kan altijd wel wat gebeuren. Heb bij mijn paard altijd transportbeschermers om, en voor springschoenen. Neem liever t zekere voor t onzekere, en hij heeft er geen tot weinig last van Lachen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:32

Neonlight schreef:
Armani88 schreef:
doe gewoon transportbeschermers om beenbeschermes helpen neit hoor !!

Transportbeschermers zijn beenbeschermers. Knipoog
Wij hebben ze niet allemaal met beenbescherming staan. We hebben een hengst die stapelgek wordt van iets aan zijn benen, die staat er dus zonder iets op. De andere zijn het gewend en krijgen het wel om. Enkel bij lange reizen (2 uur en langer) en warm weer niet, ze reizen zeer rustig namelijk en bij warmte vinden ze de bescherming niet prettig meer.

Niet zo bijdehand, je weet wel wat ik bedoel !

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:38

Hangt er vanaf hoe braaf je paard op de trailer is lijkt me. Ik heb een merrie gehad die niets anders deed dan bokken (ja echt bokken) op de trailer, en die bokte dus met haar achterste knieën tegen die staaf aan die je vanachter vastdoet. Zodat ze er niet af kunnen lopen. En dan lagen haar knieën altijd open. Haar deed ik dus wel extra lange transportbeschermers om, maar dan lag ze vaak nog open...
(was ook niet zo prettig rijden).
Ander paardje van mij, staat muisstil op de van, en doe ik het normaal nooit bij aan. Hoewel, de laatste keer kwam ze verkeerd van de trailer af (lag ook aan mij), en ging ze met haar been langs de val, en die lag wel open (was maar opervlakkig hoor) met transportbeschermers voorkom je zoiets natuurlijk.
Ik heb nu twee paar beschermers voor m'n twee paarden, en dan doe ik ze gewoon aan, als ik de tijd heb waarom niet, je kan er een boel problemen mee voorkomen...
Zeker de achterste twee.