*zucht* te laat-komers!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: *zucht* te laat-komers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:24

Wij zijn altijd uren voor aanvang aanwezig. Als we om 2 uur moeten rijden zijn we er al ooit om 9 uur. Altijd een uur voor aanvang van de eerste rubriek van de dag. Ook al is het 3 uur rijden.
Grappig dat hier iedereen op tijd is. Op de dressuurwedstrijden waar ik kom is 99% van de deelnemers altijd te laat. 10 minuten inloop zorgt al voor een hoop stress bij die mensen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:31

Ik ben altijd ruim optijd!

Vooral grote stallen komen vaak te laat, vooral als het vroeg begint. En dan moeten ze nog wel 3 paarden starten, met gevolg dat alles doorelkaar gaat. Echt heel irritant.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:32

Ruim op tijd! Meestal 2 uur van tevoren Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:39

ik ben 1 keer veel te laat geweest, toen hebben we ruim een uur lopen dralen en zoeken, konden de manege niet vinden.. Voor de rest ben ik meestal veel en veel te vroeg Haha!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:53

Ik ben ook 1 keer te laat geweest. We kwamen aan en over een kwartier moest ik proef rijden Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb het gered en had nog een wp ook Tong uitsteken
Manege was behoorlijk goed verstopt en er klopte niets van de routebeschrijving Tong uitsteken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:20

Ik ben altijd een uur van tevoren op de plek aanwezig. En dat terwijl ik 15 minuten inrij voor de proef. Ik reken altijd een 15 minuten op de geplande rijtijd met de trailer.

1 keer ben ik te laat gekomen, ik kwam in de file te staan ivm werkzaamheden, ze hadden een hele snelweg afgesloten, en iedereen moest binnendoor.... Ik heb meteen de organisatie gebelt, en ze hebben me later op de lijst gezet, zodat ik me in alle rust op de proef kon voorbereiden Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:23

Ik kan me heel goed vinden in sommige mensen die gepost hebben. Alleen al van het idee dat ik te laat zou kunnen komen krijg ik het al benauwd. Daar kan ik ook gewoon bijna ziek van worden (misselijk en spugen).
Wordt dr alleen maar super zenuwachtig van.

Voor een ritje den haag - tilburg (buiten de spits) krijg ik het voorelkaar om bijna 3 uur van te voren te vertrekken. Met als gevolg dat het maar 1,5 uur rijden is, en ik ruim een uur bij de mac zit (wel heel dicht bij het bedrijf waar ik de afspraak had, anders ben ik weer bang voor files en zit ik liever een uur in de auto).
Daar aangekomen (10 minuten voor tijd) kon ik even gaan zitten, want de mevrouw waar ik een afspraak voor had was nog even bezig. Uiteindelijk ha ze pas een half uur "te laat" tijd voor me. Al die tijd stress om niks....

Maar ook ik heb het voor elkaar gekregen vorig weekend. Ik was in euro disney, en zondag moesten we onze kamer uit.
Was de tijd helemaal vergeten en had mn wekker om half 6 gezet (spullen in pakken ontbijten, even zwemmen en vroeg het park in was mijn idee) Het bleek dus half 7 te zijn. Wij in pakken, ontbijten, en maar meteen het park in gegaan. Alsnog met gevolg dat we TE vroeg waren, het park was nog dicht Boos! We hadden nog ruim 20 minuten Haha!

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:32

Voordat ik vertrek stress ik toch altijd wel even ook vertrekken wij gemiddeld een kwartier later dan we afspreken, dit neem ik dan ook mee in de planning. Op de wedstrijd ben ik meestal precies op tijd, niet laat maar ook weer niet super vroeg. Meestal probeer ik een uur/3 kwartier van te voren in ieder geval aanwezig te zijn.
Knipoog
Voor andere dingen ben ik echter wel vaak te laat Bloos , kan er niks aan doen maar het lukt gewoon niet. Op school ben ik vaak net met de 2e bel binnen of toch 1 tot 10 min. te laat. Met afspraken enz. vaak ook.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:53

Gewoon op tijd, niet te vroeg en zeke rniet te laat Lachen
Gewoon zo dat ik lekker rustig kan opzadelen en jasje aandoen etc.
Je ziet idd vaak dat er mensen zijn die enorm gestresst hun pony opzadelen en snel alles doen enz. Nee daar houd ik niet van, wees gewoon lekker op tijd en rustig aan Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:20

ik ben er altijd anderhalf uur voor mijn starttijd, en bouw verder wat reserve in.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:49

ik gok ook op zo'n anderhalf uur voordat ik moet rijden. Ben liever een half uur te vroeg dan 5 minuten te laat.
Als je dan toch vanaf dat je aankomt ligt te stressen tot na het einde van de proef ( die dan natuurlijk ook waardeloos ging), dat is toch harstikke zonde??

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 09:23

Ik ben ook altijd ruim op tijd, behalve 1 keer.

Het was hier in de buurt, en op de startlijst moest ik rond 2 uur, Het was een vrij grote klasse dacht ik. Komen we om kwart voor 1 aan, werd ik omgeroepen!

De nieuwe startlijst stond niet op internet, dus iedereen was in de war, hoop stress voor de organisatie. Toch jammer, daardoor moest ik er snel op, maar effies kunnen losrijden

Gevolg: Paard over de zeik, en ik een rode kop

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:23

Ik rij geen wedstrijden maar voor andere dingen probeer ik altijd op tijd te komen, op school ben ik nooit te laat,ik woon er nog geen 5min van. En als ik een afspraak heb dan ben ik ook altijd op tijd, maar als het later wordt laat ik het zowizo weten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:03

Ik ben altijd ruim op tijd. Haha!

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:14

Ik ben ook altijd op tijd, heb liever even rustig de tijd om op te zadelen en in te rijden..
Kwam gister trouwens op een wedstrijd daar was iemand die zadelde het paard op en ging direct de proef rijden. De ringmeester was al een paar keer naar de trailer gelopen om te zeggen dat ze aan de beurt was, maar ze deed geen stap sneller. Kwam ze de bak in, grote mond tegen iedereen, zocht ze nog een voorlezer.. Rolleyes Ik dacht ik ga haar niet voorlezen (kon ook niet want moest direct na haar weer voorlezen en er waren twee proeven). Als je dan al op iedereen zit te schelden dan kun je volgens mij ook geen fijne proef rijden.... Bloos En de jury zat wel 10 min te wachten, niet normaal meer.....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:26

Ben altijd netjes op tijd, behalve vrijdag ,toen mocht ik me flink haasten :S Werden we ineens gebeld door bekenden, dat de ring een half uur vervroegd was!!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:27

Telaatkomer of relaxer? Geen van beide. Ik ben meestal zo gestrest dat ik ruim op tijd kom Lachen

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:23

Ik geef het heel eerlijk toe, ik ben ook een van die mensen die áltijd maar dan ook áltijd te laat komt.
En ik kan er niks aan doen, al probeer ik het nog zo hard, al zet ik de wekker een uur eerder, ik kom hoe dan ook te laat.
Vriendinnen e.d geven vaak zelfs een eerdere tijd op zodat ik op tijd kom, zo erg.
Het is er vroeger gewoon ingeslopen en nu kom ik er nauwelijks meer vanaf.
Het een stukje egoisme en arrogantie omdat je gewoon simpelweg minder/geen rekening houdt met andere mensen/je paard. Ik betrap me er ook zelf vaak genoeg op dat ik denk 'Ach die 10 minuten, ze wachten wel'.

Maar ik moet er wel bij vertellen dat het de laatste tijd stukje bij beetje steeds beter gaat en ik al steeds vaker niet meer te laat maar gewoon op tijd kom. Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:17

ik ben hierin lichelijk autistisch geloof ik Clown
ik moet gewoon ruim op tijd er zijn,anders wordt ik compleet gek. Dit resulteert er ook in dat ik vaak al 2 uur voor aanvang er ben en dus nog elkker wat thee kan drinken, 10X naar de WC en rustig op mijn gemak kan opzadelen en inrijden ( 30 minuten inrij tijd heb ik meestal voor mijzelf)
wat ik de laatste tijd wel probeer, is als ik mijn punten weet en al kan raden dat ik niet in de prijzen ben gevallen, ik meteen weg ga.
anders blijf je daar maar zitten en zitten de hele dag en zo kan mijn trouwe ros zich daarna vaak toch nog even lekker in de modderweide uitleven.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:45

Ik probeer ruim op tijd te zijn, zeker een uur voordat ik start. Zodat het paard het terrein al heeft gezien, en rustig opzadelen, lekker lang instappen en dan een halfuurtje / 20 minuten losrijden.
Maar soms zijn er zóveel uitvallers, dat je dus 10 minuten voordat je je ring inmoet pas erop zit!! (maar toen had ik wel een wp Haha! )
Na de prijsuitreiking zijn we altijd weer weg, maar meestal worden hier de punten gelijk met de prijzen uitgedeeld Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:51

Onder de ruim op tijd noemer wil ik mezelf niet scharen Lachen Ik probeer wel altijd een uur van te voren aanwezig te zijn, dit wordt helaas ook wel eens 45minuten en dat moet ik mij ook wel eens haasten. Hier heb ik zelf ook een hekel aan, maar sommige factoren kan ik niet beinvloeden. Zo heb ik ooit eens een bus gebruikt van iemand die mij de avond van te voren zei dat hij nog even zou tanken. De dag zelf kwamen we op mooi op tijd en meldde hij doodleuk dat we zelf nog moesten tanken. Dat kostte ons wel 10 tot 15 minuten extra en daar baalde ik zelf ook erg van. Ik kom zeker niet altijd te laat, maar ook niet ruim (in de zin van +2u) op tijd. Ik probeer ong. een uur aan te houden.

carlijn88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:56

ik ben altijd gewoon optijd, niet ruim! zorg altijd dat ik nog even rustig pacour kan lopen en in rust kan opzadelen, kom op concour zelden te laat.. en dat is voor mij heeeeeel wat vergeleken met school Clown

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:01

Ik probeer ook altijd ruim op tijd te zijn. Eerder was dat nog wel eens anders toen mijn vader met me meeging. Tja melkvee bedrijf er moest maar wat tegen te zitten of we vertrokken alweer te laat (vaak kon mijn vader er niets aan doen, maar erg vervelend was het wel).

En een keer was ik wel erg vroeg op een wedstrijd, ik had me in een dag vergist het was zondag in plaats van zaterdag Bloos.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:10

nina88 schreef:
Ok, ik ben dan wel de enige hier zo te zien, maar ik geef het toe..
Ik ben zo'n rampzalig geval die overal, maar dan ook overal te laat komt!!
School, stage, werk, verjaardagen, bruiloften, afspraken etc etc.
En ik doe het niet eens expres!
Het enige waarvoor ik wel aaaaltijd op tijd ben, zijn wedstrijden! Daar zorg ik echt voor.. En echt hele belangrijke dingen (sollicitatie oid) daar ben ik ook wel voor op tijd..

Haha lijkt op mij Tong uitsteken School, stage etc, altijd te laat... Terwijl ik het ook echt niet expres doe! Maar op wedstrijd, pfff altijd ruim op tijd, meestal zelfs veel te vroeg Tong uitsteken

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:13

Vadisha schreef:
Ik probeer ook altijd ruim op tijd te zijn. Eerder was dat nog wel eens anders toen mijn vader met me meeging. Tja melkvee bedrijf er moest maar wat tegen te zitten of we vertrokken alweer te laat (vaak kon mijn vader er niets aan doen, maar erg vervelend was het wel).

En een keer was ik wel erg vroeg op een wedstrijd, ik had me in een dag vergist het was zondag in plaats van zaterdag Bloos.

oeps. Nagelbijten / Gniffelen Was het zondag nog wel goed gekomen.
Ik ben zelf altijd ook ruim op tijd .ongeveer 1,5 uur van tevoren. Maar geen dag van tevoren Knipoog