Wat meenemen vakantie te paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: Wat meenemen vakantie te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:19

Veloz schreef:
ElCamino schreef:
Ik heb in de telefoon altijd de nummers staan van de plaatsen war we heenrijden.
Ook ga ik van tevoren altijd even kiken bij de locatis met de auto. ik ga altijd met zo'n 10 tot 15 man op vacantie, ik begeleid de ritten en we doen dit al 12 jaar.
We gaan altijd 10 dagen naar De Paalhoeve in Kootwijk. Als we gereden hebben ga ik altijd ervoor of erna even met de auto kijken bij de volgende locatie, is het er nog, hoe kun je het best aanrijden, kun je daar etebn/drinken/vastzetten etc.

We zijn nl 1x vanuit Kootwijk naar Riant gereden en toen waren de boxe voor de klanten die langskomen met paarden vogestouwd met terrasmeubilair.... sta je dan...na 3 uur rijden en kun je je paard niet kwijt.... arme dieren moesten ook nog 3 uur terug.

Mijn ervaring is dat wanneer je elke dag op hetzelfde plekje terugkomt je niet teveel moet meenemen. Zit jezelf en je paard in de weg.

Oh ja, dat is echt niet leuk nee, als je 3 uur hebt gereden en je paard nergens kan bijkomen Bloos (eten, drinken etc). Dat probleem hebben wij niet, we blijven op 1 locatie overnachten (Henriëtte Hoeve, Wolfheze). Met een groep is dat wel heel anders natuurlijk.

Jemig, wat doen jullie moeilijk!

Afstappen bij gras, paard laten eten en ergens aanbellen voor water. Jij pakt je broodje uit je zadeltas en iedereen tevré.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 09:19

daarom hebben wij een lang touw bij ons die we tussen een boom kunnen spannen kunnen de paardjes evenveilig eten an anders houd een van ons 2 ze even vast , lekker grazen , drinken hebben we voor ons zelf standaard bij ons en broodjes ook ..even een emmertje water vragen is ook zo moeilijk niet (neem aan dat ze dat iig wel hadden daar ..heeft iedereen wel ..al;s je het lief vraagt)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:21

Ik heb nog extra een halster hoofdstel gekocht, wij gaan naar Drenthe over 3 weken.
Daar kan je heb bit uitklikken dan kunnen de paarden bij de stop even grazen...

Die van het label in zijn manen vind ik wel een hele goede.

NickenIk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:04

Hoe duur is zo'n halster hoofdstel? Want dat vind ik ook wel errug handig.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:27

ligt er aan , de agridi heeft er geloof ik al eentje voor 30 euro oid
de geen die ik gebruik is een zacht onderlegd leder deze kosten 85 ..
heb ooit een goedkopere gehad van ukal
maar vond deze niet echt geschikt om mijn paard aan vast te zetten (was vrij dun) en sleet erg snel

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:07

Waratje schreef:
Silence schreef:
Uhm, hoe wil je dat in de manen hangen?
Lijkt me niet erg handig voor het paard.

Gewoon een vlechtje maken en het ringetje van het labeltje met een strengetje erin hangen. En inderdaad merkt het paard er helemaal niets van dat het daar hangt. Kun een gewoon sleutellabeltje voor gebruiken in een lekker fel kleurtje of eventueel zo'n kokertje dat ze voor katten maken. Kokertje vind ik persoonlijk toch minder handig, zo'n labeltje kunnen ze direct lezen, een kokertje moet eerst opengemaakt worden.

Kokertje biedt betere bescherming tegen weersinvloeden. Ik heb een tijdje een labeltje aan mijn halster gehad, maar de tekst was zeer snel onleesbaar en dat was zonder wassen of nat worden.

Als je op 1 plek blijft en van daaruit dagritten gaat maken heb hoef je niet zoveel mee te nemen op je ritjes. Een sjabrakje met zakjes erop voldoet voor een flesje drinken en wat broodjes. Halster en touw gaat om het hoofd en hals van het paard, extra touw/schriklint ook in de zakjes op de sjabrak.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:40

Mihbol schreef:
Dit was mijn lijst van vorige zomer, hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

Paard
Papieren + Paspoort
Zadel
Hoofdstel + Reserve
Martingaal
Zweepje
Reserve teugels
Reserve beugelriemen
Dekjes
Peesbeschermers + strijklappen

Halster + Reserve
Halstertouw + Reserve
Poetskist met borstels, antiklit, elastiekjes, hoevenkrabber, zweetmes, spons
EHBO kist
Vliegenspul
Zonnebrand hoge factor
Oude handdoeken
Neusdoekje
Vliegenkap en vliegenfrontriem
Zweetdeken
Vliegendeken
Dekensingel
Transportbeschermers
Longeerlijn
Mes
Emmer
Voerschep

Brok
Muesli
Snoepjes
Knoflookjes

Rijbroeken
Laarzen
Stalschoenen
Cap
Regenkleding
Jas

Mijn vraag is Hoe neem je dit allemaal mee? Als je echt gaat trekken moet je dit dan wel haast iedere keer naar je overnachtingsplaats (laten) brengen.