Fijn rijden met een zweep van 110 com lang!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fijn rijden met een zweep van 110 com lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:16

Urielle schreef:
Ik vind 110 juist heel erg kort, en baal serieus van de nieuwe maximumlengte per 1 april. Ik tik steeds per ongeluk op mijn schabrak als ik eens aan wil tikken Bloos

idd, heb ik ook!
Ik moet hem in 1 hand houden om de achterhand te raken!
Maar dat is niet echt praktisch,

Ik reed altijd met een zweep van 1.40,

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:24

Ik rijd ook met een 1.10 zweepje. Anders istie te lang haha. Als ik mijn handen juist houd, ligt de zweep ook goed. Ik vind een lange zweep veel fijner èn ik vind het netter staan bij de dressuur.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:29

De mijne is ook aardig lang, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel prettig vindt: Als je hem inderdaad (zoals al eerder gezegd) correct vasthoudt over je bovenbeen heen, dan kun je je paard direct bijtikken als dat nodig is. Vergelijk het met een korte zweep (springzweepje):
beenhulp, geen reactie, teugels overplaatsen in één hand, hand naar achter, tikje. Nou, dat paard heeft ondertussen alweer x-aantal passen kunnen sloffen en het heeft dus geen effect.
Wanneer je bang bent om mensen te raken die langs je rijden dan heb je óf een verkeerde handhouding of die mensen rijden gewoon echt véél te dichtbij. (en dan is het hun eigen schuld i.m.o. Tong uitsteken )

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:21

ik rijd altijd met een zweep van 130 cm, ik vind het vreselijk dat wij, dressuurruiters, nu niet meer met zo'n zweep mogen rijden op wedstrijd..!!
dat is helemaal niet fijn, ik moet nu veel meer 'moeite doen' om hem eventjes aan te tikken.
ik vind het trouwens ook belachelijk dat dit niet meer mag,, wat voor nut heeft dat nou?
die springers mogen allerlei ondingen in de mond van de pony hangen, alle kleurtjes aandoen die ze willen en onze
zweep mag maar 110 cm lang zijn, lekker belangrijk Clown
maargoed..
een langere zweep is handig, dan hoef je je handen niet zo veel te bewegen en ik heb totaal geen moeite met het vasthouden
en het 'nietslaanvananderen' Knipoog

HoofBeat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:53

maar wat vinden jullie dan handiger; een lange of een korte zweepje?

ik vraag dit i.v.m een wat langzamer paardje dat iik rijd Tong uitsteken is een lange dan handiger?

Ster_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:33

Ik rijd wel eens met twee zweepjes van 1.20 lang Knipoog

EmMyYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:06

Ik vind het best wel handig met een extra lange zweep Knipoog

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:14

marleendv_88 schreef:
Volgens mij rijd ik met een zweep van 1 meter. Ik vind dat wel irritant met een bakrand enzo, maar ik rij vaak in de wei en zonder iemand er bij, dan gaat het wel. Maar in de les op de manege heb ik altijd hele korte zweepjes Haha! Vind ik fijner

Ik ben het met je eens =)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:24

Ik heb ook een zweep van 110 cm gehad, totdat ie werd gejat. Huilen van het lachen
Vond het echt een heerlijk ding, had hem net onder het handvat beet en dan over m'n bovenbeen zodat ik makkelijk achter m'n kuit kon tikken. Als je hem in je binnenhand houdt, heb je er ook geen last van dat je hem tegen de bakrand aanslaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:23

Mijn zweep is ook ongeveer 1meter Bloos
Maar rijdt wel pretig.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 20:14

Ik rijd nu ong. 3-4 weken emt de zweep en ik heb een andere manier. Ik houd mijn hand toch zo dat de duim het hoogste punt is, maar de zweep staakt toch recht/schuin achteruit en ik hoef m eigenlijk bijna niet te gebruiken, alleen bij het wijken enzo. vind ik m handig. Want die zweep beweegt al een beetje(het zweepslagje) waardoor je pony denkt oh ik moet wat harder of wat beter oden snappen jullie? maar zoals jullie m vasthebben ga ik ook eensproberen, maar op mijn manier krijg ik mijn paard makkelijker aan de teugel heb ik meer contact.