Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:al is dat desnoods die schop met de wreef van je voet onder zijn waarde achterwerk. Dat doet hem echt niet pijn, en daardoor verliest hij echt zijn vertrouwen niet in je. Waar hij wel vertrouwen door verliest is als jij niet doorgaat tot je een reactie krijgt. Als jij dat bijtgedrag negeert, als je geen grenzen stelt. Iedere correctie waar een paard niet op hoeft te reageren is er een die je niet had hoeven geven.
Schoppen is meer voor als je het snel wilt oplossen. Maar met geduld kom je ook een eind. Tuurlijk moet je dat bijten niet zomaar pikken. Maar kijk eerst goed wat er aan de hand is. Misschien zat die singel een keer niet goed waardoor het pijn deed en ze nu bang is dat het weer pijn gaat doen. Maar jij zegt dat ze het ook bij andere dingen deed dus ik denk toch niet. Iig doet ze dit niet zomaar. Ik zou met haar veel grondwerk doen en goed proberen te begrijpen wat je paardje zegt
Free_Girl schreef:Hier ben ik het er niet mee eens. Als je paard gewent is dat je het niet doet kan hij wel erg schrikken. Mijn merrie was ook een ramp! Bijten trappen enzovoort maar nu door een rustige lieve hand is het een mak lammetjeSchoppen is meer voor als je het snel wilt oplossen. Maar met geduld kom je ook een eind. Tuurlijk moet je dat bijten niet zomaar pikken. Maar kijk eerst goed wat er aan de hand is. Misschien zat die singel een keer niet goed waardoor het pijn deed en ze nu bang is dat het weer pijn gaat doen. Maar jij zegt dat ze het ook bij andere dingen deed dus ik denk toch niet. Iig doet ze dit niet zomaar. Ik zou met haar veel grondwerk doen en goed proberen te begrijpen wat je paardje zegt
ladymagic schreef:Free_Girl schreef:Hier ben ik het er niet mee eens. Als je paard gewent is dat je het niet doet kan hij wel erg schrikken. Mijn merrie was ook een ramp! Bijten trappen enzovoort maar nu door een rustige lieve hand is het een mak lammetjeSchoppen is meer voor als je het snel wilt oplossen. Maar met geduld kom je ook een eind. Tuurlijk moet je dat bijten niet zomaar pikken. Maar kijk eerst goed wat er aan de hand is. Misschien zat die singel een keer niet goed waardoor het pijn deed en ze nu bang is dat het weer pijn gaat doen. Maar jij zegt dat ze het ook bij andere dingen deed dus ik denk toch niet. Iig doet ze dit niet zomaar. Ik zou met haar veel grondwerk doen en goed proberen te begrijpen wat je paardje zegt
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, een paard schrikt toch ook niet als hij een flinke trap van een ander paard krijgt? Tuurlijk, het moet wel verdiend zijn en je hoeft echt niet bij elke zucht een trap te verkopen, maar als je paard je bijt, dan moet je daar toch wat aan doen? En vaak helpt corrigerende schreeuw niet, daar zal hij eerder van schrikken omdat paarden dat onderling weinig gebruiken, een flinke pets is effectiever en bovendien iets wat een paard begrijpt, er wordt hier toch niet gezegd dat je je paard gelijk maar moet schoppen? Het wordt gegeven als iets wat je kan doen als de rest niet meer helpt. En het zal je paard gerust geen kwaad doen, zolang het verdiend is, je paard snapt heel goed dat jouw afstraffing volgt op het bijten, want dat gebeurt in de kudde ook...
Waarom zou die het anders doen? Omdattie het leuk vind