kijkerig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arjette

Re: kijkerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:18

Alleen als haar beste vriendinnetje van stal meegaat loopt ze er keurig achteraan, bij de anderen doet ze idd gewoon haar eigen ding (en dan gaan die anderen ook nog eens gezellig meedoen... Knipoog )

Ik heb echt al van alles geprobeerd, stil staan tot ze vanzelf weer gaat (wat overigens nog het meeste effect heeft opgeleverd..), vooruit 'schoppen', iemand mee op de fiets met een longeerzweep, en nu wil ik gaan proberen om haar gelijk buiten goed aan het werk te zetten, dus overgangetjes maken, links en rechts inbuigen eigenlijk hetzelfde werk als in de bak, misschien dat dat nog wil helpen...

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:41

Ik hoop voor je dat het werkt.

Ik ben nog maar pas weer ermee bezig dus heb nog niet zoveel geprobeerd. Heb het nu even weer druk met school, maar daarna moet het weer gebeuren.

sylven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:27

mijn haf doet het zelfde als ze niet op de ruiter die op d'r zit let.
Ze is eigenlijk nergens bang voor, maar als ze niet geconcentreerd is kan ze opeens overal van schrikken.

Ik probeer altijd een paar dingen als ik zelf te laat ben geweest in het reageren, dus op het moment dat ze schrikt of gaat stil staan.

als ik zeker weet dat het niet eng is vertel ik d'r eerst nadrukkelijk met m'n stem dat ze zich niet moet aanstellen.

als dat niet werkt laat ik d'r even kijken, vaak loopt ze er dan zelf naar toe, en loopt er vervolgens dood leuk langs.

als het echt een moeilijke situatie is met bijv. groot verkeer en ik heb geen uitwijk mogenlijkheden stap ik desnoods af.

Het helpt ook om af en toe er eens niet op te gaan zitten, maar gewoon lekker te gaan wandelen.

Maar wat bij deze dame altijd nog het beste werkt is d'r net als in de bak, ook buiten aan't werk te zetten en d'r allert op jouw aanwezigheid te houden, dus zodra jij ziet dat ze kijkerig wordt, d'r laten verzamelen en oefeningen laten doen, bijv. wijken, travers etc. zo lijd je de aandacht af van al die boskabouters, sloot happers en heide gnomen Lachen
op't moment dat ze dan braaf is, ontspan ik m'n activiteiten, zodra ze weer kijkerig wordt zet ik d'r weer aant werk. zo werk je dan met belonen (ontspannen) en een soort van straffen dmv werken.

tenminste zo werkt het bij onze mutsige haf.
als je d'r te veel zelf laat "denken" schrikt ze overal van. maak d'r allert op jouw en ze is zo mak als't maar zijn kan.. raar paard..

succes er mee.