Buitenrit Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_mistique_

Re: Buitenrit Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:41

horen zeggen en eigen ervaring Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:49

Dus wat je eerder schreef is eigen ervaring? Apart dan dat er zoveel mensen zijn die het tegenspreken. Ik vind de paarden op de foto's in het topic wat Klaas aanhaalt er ook echt niet slecht uitzien, hoe kom jij daar dan bij?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:12

Hej Dieuweke, ik denk dat ik je wel zie 4 mei, aangezien ik in de mei-vakantie een ruiterkamp daar belegeid!
De meningen zijn vaak verdeeld, voornamelijk omdat ze de paarden vrij natuurlijk houden (24 uur per dag in een kudde en buiten) daardoor zien ze er niet uit als sportpaarden. Dat hoeft ook niet, ze rijden alleen buitenritten. Je zal zien dat je leuke vriendelijke en vrolijke paarden mee krijgt.
Ik stuur je wel even een pb Haha!

Isa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:12

Ik ben toen in Emmen geweest, daar was het erg leuk rijden.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:35

@Lisa:
Wie weet zien we elkaar idd wel!
En ik denk dat ik idd liever met doorgewinterde buitenmuizen
naar buiten ga dan met sportpaarden Knipoog

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:21

*late reactie

ik ben 2 keer op ponykamp geweest en 1 buitenrit gemaakt bij het fjordenpaard.
ik vindt het juist wel erg om aan te raden.
het is er erg gezellig en de paarden genieten er ook
ik bedoel welk paard geniet er nou niet in het bos?
ik geef toe sommige zijn te dik of te dun. maar als je echt niet kunnen stoppen ze heus wel..
ik vindt het fjordenpaard iniedergeval helemaal geweldig!

p.s kijk is op www.youtube.com en typ als trefwoord : rengalop , in en de meeste filmpjes zijn op het fjordenpaard gemaakt

lufnikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:51

Ik vond het ponykamp van t fjordenpaard ook super! ik had een superleuk paardje! schrok echt nergens van , kon je lekker mee zwemmen, echt heel leuk!

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:23

Ik vond het erg leuk daar.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:41

Ik ben nu alweer 2 jaar op kamp geweest met Eeef (hierboven) en we hadden het erg naar ons zin! Dit jaar weer in week 6 Cool Paarden huren gaan we ook nog een keer doen, nog niet gedaan.

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:53

Jaa, precies! het is daar echt leuk hoor! en die paarden, kijk je hebt betere maar wat Maris (MRIIIS) al zei ze hebben een super conditie! het zijn heerlijke paarden om op te zitten en een betere buitenrit krijg je niet Tong uitsteken! nee dat weet ik niet Tong uitsteken maar die buitenritten die wij hebben gehad zijn super! prachtige omgeving, en dan lekker met je paard, heerlijk.. maar helaas kan ik dit jaar weer niet Boos! Boos! zoo jammer!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:46

ik woon vlakbij het fjorenpaard, ik huur en nooit een pony want ik rij er met me eigen door die mooie omgeving daar haha, maja ik zou er eigenlijk ook niet snel gaan rijden. ik vind het er niet zo geweldig uitzien, al die paarden samen met ezels in een grote wei..maargoed ik weet niet hoe het daar verder gaat..misschien worden ze toch wel super verzorgt..geen idee, maar ik weet wel dat de plek daar om te rijden echt super is;)

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:30

dorienkee schreef:
al die paarden samen met ezels in een grote wei..

Herstel.... muil ezels (ezel x fjord)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:39

zag ik het zeker verkeerd..zijn ook zoveel paarden in 1 wei;)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:49

Goh, apart...ze hebben al bijna 2 jaar geen muilezels meer! Ze hebben wel een aantal ezels, die staan nooit tussen de paarden. Blijkbaar verkeerd gezien idd!

In de winter staan ze allemaal bij huis, bijna allemaal in 1 stuk land, zo kunnen ze goed bijgevoerd worden. Op dit moment staan ze weer allemaal in verschillende weilanden, rond het fjordenpaard zelf en in de omgeving. Hoe de verzorging is kan verschillend tegen aan gekeken worden. Ze staan in een kudde 24 uur per dag buiten worden niet dagelijks gepoetst, dus ze zien er idd niet uit als een sport-paard. Op dit moment zijn ze iets aan de dikke kant (op een enkeling na). Het zijn erg leuke vrolijke dieren om mee te hebben op buitenritjes!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:43

oke..ik fiets er dagelijks langs maar oke, wat jij wil;)

Miss_Brabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:14

Ik wel eens, je hebt daar super mooie ruiterpaden Lachen
En in Drenthe heb je zoiezo al een heel mooi landschap.
ik raad het je aan om daar te gaan rijden!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 15:03

Het was echt GEWELDIG leuk,
En we gaan er, misschien, een jaarlijkse activieteit van maken!~
We hadden een rit van drie uren, eigenlijk nog te kort.
En een ontzettend mooie omgeving, en super lieve, alles behalve luie, paarden!!
Een echte aanrader!!
En natuurlijk de mensen daar, super aardig en vriendelijk!

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:15

Lise81 schreef:
Goh, apart...ze hebben al bijna 2 jaar geen muilezels meer! Ze hebben wel een aantal ezels, die staan nooit tussen de paarden. Blijkbaar verkeerd gezien idd!

In de winter staan ze allemaal bij huis, bijna allemaal in 1 stuk land, zo kunnen ze goed bijgevoerd worden. Op dit moment staan ze weer allemaal in verschillende weilanden, rond het fjordenpaard zelf en in de omgeving. Hoe de verzorging is kan verschillend tegen aan gekeken worden. Ze staan in een kudde 24 uur per dag buiten worden niet dagelijks gepoetst, dus ze zien er idd niet uit als een sport-paard. Op dit moment zijn ze iets aan de dikke kant (op een enkeling na). Het zijn erg leuke vrolijke dieren om mee te hebben op buitenritjes!

Hey Lise, hebben ze die muil ezels niet meer joh? dat wist ik niet.. tja,.. ben er ook al een tijdje niet meer geweest Knipoog Hoe gaat het verder? hebben ze Jack nog en rij jij die nog steeds?

Groetjes!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:12

mag ik vragen hoe het daar gesteld is met veiligheid? want ik zie ze wel vaak in enorme grote groepen rijden en dan met 2 begeleiders zonder cap? en vaak halster en touw in plaats van hoofdstel of is dat alleen in nood? want ik ben er zelf niet geweest dus kan ook niets zeggen van hoe en wat.,..maar wat vinden jullie van de veiligheid?

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:50

heey
wij zijn er ook geweest met een boktmeeting
dit is het topic met de foto's
viewtopic.php?f=48&t=721488
en het is ons heel goed bevallen.
leuke paardjes heel braaf hebben geen stap verkeerd gezet.
en hele aardige mensen, wij hadden geen begeleider mee maar dat wouden we ook niet.
en ze hebben geen halster om maar een bit met teugels eraan dat bit zit met een riempje vast aan het halster wat ze eronder hebben,
als je het niet snapt moet je maar even in dat topic kijken daar kan je het wel goed zien op sommige foto's

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:51

Afbeelding
dit was onze groepfoto die er toen gemaakt is.
nou die paardjes zien er toch niet slecht uit
okee een beetje vies maar wat wil je als ze 24uur per dag in de wei staan

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:56

Ik ga al 8 jaar naar manege smit in pesse! helemaal geweldig vind ik het daar..
Erg leuke paardjes ook!
en goeie begelijding en mooie omgeving!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:53

Natural_K schreef:
dorienkee schreef:
al die paarden samen met ezels in een grote wei..

bedoel je niet muildier? das een ezel keer gewoon een paard ( ik meende merrie paard/hengst ezel )
en dr zijn ook ezels!

de paarden staan indd 24 uur buiten, ik heb nooit klachten gehoord over mensen die ff een ritje hebben gemaakt! het is wel zo dat als je zegt heel goed te rijden je dus een jonger paard mee krijgt. dan vind ik een ongeluk eigen schuld!

Ik heb geen negatieve dingen over dit kamp heb me altijd gruwelijk vermaakt met onze groep en henk,josé,iris,linda,hester enz

Heb er zelf een paar "ingereden"
dit gebeurt wat apart, maar het is hun manier!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:25

dorienkee schreef:
mag ik vragen hoe het daar gesteld is met veiligheid? want ik zie ze wel vaak in enorme grote groepen rijden en dan met 2 begeleiders zonder cap? en vaak halster en touw in plaats van hoofdstel of is dat alleen in nood? want ik ben er zelf niet geweest dus kan ook niets zeggen van hoe en wat.,..maar wat vinden jullie van de veiligheid?

Hi, in de ruiterkampen rijden ze 1x per week een dagtockt met de hele groep! Dat zijn dan idd ongeveer 50 ruiters, de groep splitst in Norg. De rest van de week bestaan de groepen uit 8 tot 20 personen. Denk dat je die groepen hebt zien rijden.

Als je paarden huurt kan je zelf aangeven met hoeveel je komt en met die mensen rij je dan. Met kleine groepen (2-5 pers) gaat normaal geen begleiding mee, je krijgt dan betrouwbare paarden mee (geen jonge paarden). Dat je lekker zelf je tempo en route kan bepalen is vaak juist de reden om bij het fjordenpaard te komen rijden.

Tegenwoordig behoort iedereen met cap te rijden (ivm verzekering), eerder werd er idd nog wel te makkelijk over gedaan naar mijn mening. Voor 1 euro kan je een mooie blauwe veiligheidshelm huren. Alleen de eigenaren rijden soms nog wel een keer zonder cap.

Over de halsters met bitjes met teugel ipv hoofdstellen is al uitleg gegeven, zelf vind ik het vriendelijk voor de paarden en ontzettend handig.

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 07:53

suusiejj schreef:
Natural_K schreef:

bedoel je niet muildier? das een ezel keer gewoon een paard ( ik meende merrie paard/hengst ezel )
en dr zijn ook ezels!

Je begrijpt wat ik bedoel... maar ze staan er niet meer is mij verteld door een zeer betrouwbare bron Haha! de ezels staan er nog wel maar die staan niet bij de paarden in. Knipoog