Mishandeling

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Re: Mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:14

ik sluit mij bij waratje aan.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:22

Escardo schreef:
Ik lees dat er meerdere die hier gepost hebben hier op stal staan..Kom op, ga met z'n alle naar de eigenaar van het paard.. misschien ziet ze het zelf ook wel maar weet ze niet hoe ze er mee om moet gaan...geeft bij haar aan dat dit niet kan..en als dit zo doorgaat dat je de dierenbescherming inlicht. maar dan ook haar aan geeft!!! want zij laat het toe!!

Helemaal mee eens!

Jullie zijn iig al met z´n drieen, ga naar de eigenaresse toe en zeg dat dit absoluut geen stijl is; probeer rustig te blijven en laat de emoties niet te hoog opkomen. Jullie willen immers dat de situatie verbeterd. Anders heb je dikke kans dat ze het paard pakt en naar een andere stal verhuisd waar het allemaal gewoon verder gaat Scheve mond ....
Zeker ook naar de staleigenaar gaan en met hem/haar praten, ook weer met z´n drieen. Sterkte en succes ermee OK dan! !

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:29

In principe kan je weinig doen. De Db komt echt niet voor dit soort zaken.
Ik zou wel met zijn allen duidelijk maken hoe jullie er over denken tegenover de eigenaar van het paard en de staleigenaar. Dan heb je in ieder geval iets gezegd en sta je er niet zomaar bij. Als de staleigenaar die mensen niet moet, kan hij ze natuurlijk van het erf af trappen. Maar ik weet niet of hij daar toe bereid is, die pensionklant is natuurlijk wel een klant van hem. Nou ja, probeer in ieder geval het gesprek aan te gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:38

Ik vrees ook dat de DB hier niets aan kan doen. En dat is al erg genoeg. Huilen
Dus inderdaad, met zijn allen het gesprek aangegaan met die mensen. En ook met de staleigenaar.
Als het mijn stal zou zijn geweest, reken maar, dat ik zulke mensen keihard aan zou pakken. Klant of niet, ik zou niet willen verdienen aan zulke mensen en zulke types zou ik niet in mijn stal willen hebben. Die kunnen vertrekken en het liefst zou ik zelf het paard nog houden ook. Verdrietig
Ik denk zelfs dat ik zulke dingen in het contract zou zetten, echt waar.

En als medepensiongast, geloof ik, dat ik me echt niet zou kunnen inhouden als ik dit dag in, dag uit aan zou moeten zien Boos! Boos! Boos! . Vreselijk. Arm paard. Wat bestaan er toch een afschuwelijke mensen op de wereld die zo met dieren omgaan.

Bij ons zie ik ook wel eens het e.e.a. gebeuren bij de jonge meisjes (die les krijgen van onze stalhoudster), als ze zonder toezicht rijden. Ik bemoei er dan meteen mee, want ik vind dat ze echt wel mogen weten dat je zo niet met paarden omgaat. Dat doen mijn medeweide- en stalgenoten ook en dat vinden we allemaal niet meer dan normaal. Wij hebben geen zin om onterecht naar gedrag t.o.v. de paarden te tolereren.

Sterkte! Ik hoop dat dat paard snel een beter leven krijgt.

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:02

Rustig met de eigenaar gaan praten wat al vaak is gezegt.
En IDD laten zien dat het erg is.
En het verleden vertellen van die mensen van wat je weet over dat er al vaker een paard was weggehaald??

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:00

Die gasten zijn gewoon echt gek.
En ja, met de eigenaresse van het paard praten, ze weet al hoe zowat iedereen over denkt, we gaan het wel nog proberen, maar of het doordringt is het tweede.

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:01

Vanavond een goed gesprek met de eigenaar en er wordt een oplossing gezocht.

bij deze mag er een slotje op..