Eigenaar verzorgpony overleden..en nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Re: Eigenaar verzorgpony overleden..en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:48

Ik sluit me bij Cassidy aan en bij een eerder geplaatste opmerking, je bent zelf 175, de pony 135 en groeit niet meer. op termijn krijg je idd misschein spijt dat je niet voor een grotere bent gegaan...

Ik lees alleen nergens over de aanschafprijs van de pony?

Veel sterkte en succes met je beslissing en natuurlijk ook met het verwerken met het overlijden van Marc...

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:57

ik ben ong 1.78 en mijn fjord was 1.35 en lekker breed. en dat zag er dus niet gek uit. dus mijn advies volg je hart en gevoel. dat is het belangrijkst en vooral de lol van het rijden en dat mis ik hier vaak. want ik vind iedereen er goed opzitten hoor Knipoog

Rinza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:59

Als je het financieel kan redden doen! Je ouders komen er misschien wel achter dat een paard best leuk kan zijn. Hou er rekening mee dat je de stal moet doen, veel tijd aan hem/ haar kwijt bent. Je vriend kan daar ook over gaan klagen...
Maar je krijgt er zoveel voor terug...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 21:23

Buitenzorg schreef:
Ik sluit me bij Cassidy aan en bij een eerder geplaatste opmerking, je bent zelf 175, de pony 135 en groeit niet meer. op termijn krijg je idd misschein spijt dat je niet voor een grotere bent gegaan...

Ik lees alleen nergens over de aanschafprijs van de pony?

Veel sterkte en succes met je beslissing en natuurlijk ook met het verwerken met het overlijden van Marc...

nee, ik heb de ouders van marc daar nog niet over gesproken, dat komt wel als hun dat willen, en als hun daar klaar voor zijn.

@ cassidy, ik noem zijn 'negatieve' punten om aan te tonen dat hij nooit veel kan opbrengen.., emotioneel is die voor mij vele miljoenen waard, want het is echt mijn maatje.. En tja, hij klein ik groot, maar ik wil geen dressuur rijden, dat hoeft niet zo van mij... Ik kan met hem naar buiten, en hij houdt rekening met mij. Hij heeft een super karakter, en kan springen als een topper.

@ rinza: mijn vriend heeft al zijn angst voor paarden opzij gezet op het moment dat hij ontdekte dat hij kon kiezen, of mij 2x per week zien, of vaker maar dan bij dat paard Knipoog

@ heene 040: ja, het ziet er een beetje mal uit, ik ben best groot, maar hallo, hij is een fjord, hij krakt niet zomaar door Lachen

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:42

Als je zekerste weten weet dat je niet serieus met het dier wilt gaan dressuren of springen, je financieel rond kan komen, en hij echt zoveel voor je betekend. moet je het zeker doen. Ik hoop voor je dat het je lukt en nog super veel plezier van de pony zal hebben Knipoog

btw nog gecondoleert en erg veel sterkte met dit verlies Ach gut

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:46

Als je het financieeël allemaal redt; Doen Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:11

Naaltje schreef:
nee, ik heb de ouders van marc daar nog niet over gesproken, dat komt wel als hun dat willen, en als hun daar klaar voor zijn.

@ cassidy, ik noem zijn 'negatieve' punten om aan te tonen dat hij nooit veel kan opbrengen.., emotioneel is die voor mij vele miljoenen waard, want het is echt mijn maatje.. En tja, hij klein ik groot, maar ik wil geen dressuur rijden, dat hoeft niet zo van mij... Ik kan met hem naar buiten, en hij houdt rekening met mij. Hij heeft een super karakter, en kan springen als een topper.

Zo te horen zit dat wel snor. Om het probleem met de lengte hoef je het niet te laten en een Fjord kan ook aardig wat gewicht hebben: als de klik er is, zou ik er voor gaan. En de ouders van Marc zullen op dit moment nog even daar geen oren naar hebben: iedere maand dat jij nog kunt wachten met de aankoop is er een, en ik kan me niet voorstellen dat ze er de hoofdprijs voor willen hebben. Ik zou ervoor gaan, begin maar met het opzij leggen van je geld. En reken maar dat je, zelf al zou je weinig voor jezelf overhouden, dat met alle liefde voor de liefde van je leven over hebt....toch? En misschien heeft Marc wel voor Diddle gezorgd en beslist waar hij heenmoet, dan zou ik dat ook respecteren....

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:20

er zit wel wat aan vast, aan een paard.. dus ik zou er wel héél goed over na denken.. stel nou dát hij héél ziek wordt.. (het kan altijd zomaar toeslaan) zou je hem dan de goede verzorging kunnen geven? denk er héél goed over na.. héél goed.
maar als je zeker weet, dat alles goed betaald kan worden.. dat je misschien zelfs je ouders goed kan over halen.. dat je een vriend hebt die je zal helpen als het even te veel geld gaat kosten.. dan zou ik er voor gaan, want je eerste paard, dat is wel echt geweldig Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 09:13

Cassidy schreef:
Naaltje schreef:

Zo te horen zit dat wel snor. Om het probleem met de lengte hoef je het niet te laten en een Fjord kan ook aardig wat gewicht hebben: als de klik er is, zou ik er voor gaan. En de ouders van Marc zullen op dit moment nog even daar geen oren naar hebben: iedere maand dat jij nog kunt wachten met de aankoop is er een, en ik kan me niet voorstellen dat ze er de hoofdprijs voor willen hebben. Ik zou ervoor gaan, begin maar met het opzij leggen van je geld. En reken maar dat je, zelf al zou je weinig voor jezelf overhouden, dat met alle liefde voor de liefde van je leven over hebt....toch? En misschien heeft Marc wel voor Diddle gezorgd en beslist waar hij heenmoet, dan zou ik dat ook respecteren....

ja, als Marc er iets mee wilde dan moet dat ook gebeuren, dat weet ik. Ik weet ook dat Marc zich schuldig voelde dat hij er zo weinig meer was en hem toen al weg wilde doen omdat Diddle meer verdiende..

Heb nog getwijfeld of ik naar de crematie ga, maar ik doe het niet denk ik, ik durf niet, en vraag me af wat ik daar moet Bloos ... Neem een bloemetje mee naar stal zodat dini die meeneemt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:39

Je kan gewoon naar de crematie gaan hoor; ik denk dat het zelfs erg gewaardeerd wordt door de nabestaanden.
Wbt je vraag: als jij dé klik met dit paard hebt en je het financieel kan veroorloven (je vriend heeft zich al als vangnet aangeboden), zou ik het denk ik wel doen.
Soms lopen dingen anders in het leven dan je geplaned had (nog geen eigen paard/pony, eerst maar eens bijrijder zijn), maar dat wil niet zeggen dat de keus geen goede kan zijn Knipoog .
Iig nog gecondoleerd en sterkte met je beslissing Ach gut !

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:59

Ik zit met het zelfde probleem, alleen is zij niet dood maar ze red het allemaal niet meer en ze wil gaan studeren.
Ik wil dat paardje voor geen goud kwijt, maar ik werk maar partime en als ik het zou doen zou ik geen geld en tijd meer over houden.
Ik wil zelf ook nog leuke dingen kunnen doen dus ik weet echt niet wat ik nu moet. Huilen
Zo moeilijk allemaal. Huilen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:32

Ik zou wel naar de crematie gaan, al is het maar voor jezelf om het een plekje te geven...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:15

mbt de crematie sluit ik me aan, heen gaan. Jij kende hem, verzorgde zijn pony en hebt ook verdriet. Ook richting zijn ouders is het mooi om te zien als er veel mensen zijn die hem herdenken.
Dus gewoon gaan, en so what, dan ga je huilen... Je bent vast niet de enige! Sterkte!

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:18

Ze zeggen altijd bij twijfel niet doen! Ik zou er heel goed overna denken wat je echt zou willen, neem de tijd die je hebt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:26

twijfel en financiële onzekerheid (minderjarig, ouders niet mee eens): niet doen!
een ongeluk zit in een klein hoekje, en voor een vette dierenatsenrekening (om maar eens iets te noemen) heb je dus blijkbaar geen geld (begrijpelijk). maar dat kan wel ineens nodig zijn, en wat doe je dan?

ik zou er nog eens goed over nadenken, en met je ouders overleggen. en nagaan of er misschien vanuit de overledene plannen waren voor de pony!

sterkte.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 16:40

dierfysio schreef:
twijfel en financiële onzekerheid (minderjarig, ouders niet mee eens): niet doen!
een ongeluk zit in een klein hoekje, en voor een vette dierenatsenrekening (om maar eens iets te noemen) heb je dus blijkbaar geen geld (begrijpelijk). maar dat kan wel ineens nodig zijn, en wat doe je dan?

ik zou er nog eens goed over nadenken, en met je ouders overleggen. en nagaan of er misschien vanuit de overledene plannen waren voor de pony!

sterkte.

Ik ben ook zeker niet vanplan als zij wat geregeld hebben/van plan zijn met diddle daar tegenin te gaan, dat echt nooit! Maar ik weet wel dat ze het er met bepaalde mensen op stal wel over gehad hebben...
Ik weetniet, ik vraag vanavond even aan Dini wat zij het slimste vindt, maar ik vind het raar naar een crematie te gaan van iemand die je amper 3x hebt gezien... Ik heb gisteren een kaart gestuurd met een tekening van Diddle erbij (en ik hoop dat ze weten van wie de kaart uberhaupt is...) ...

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:04

Ik zou wel naar de crematie gaan, zo kan je alles een plekje geven, is het allemaal wat minder onwerkelijk, het helpt echt!
Zijn ouders zullen het waarschijnlijk waarderen als je komt, ik heb nu al veel begraffenissen meegemaakt en het is zo fijn om te zien als er veel mensen komen, dat hij voor veel mensen wat betekent heeft! Dat geeft echt steun, betrokkenheid.
Helemaal als je de pony over wil kopen van zijn ouders!
Je hebt via Diddle toch een band met hem? Zelfs als je hem maar een paar keer gezien hebt, hij vertrouwde jou zijn maatje toe, dat is toch heel wat?
En als je echt gek op die pony bent gewoon doen!
Bedenk alleen wel hoe de relatie met je vriend is, als het uitraakt heb je geen vangnet meer.
Over de hoogte zou ik me geen zorgen maken, mijn pony is 1,28 en ik 1,68 en daar heb ik absoluut geen problemen mee!
En verzekeren, ik heb mijne ook niet verzekerd, er zitten zoveel haken en ogen aan, de helft van de tijd wordt er niet uitgekeerd, ik heb een flink bedrag op mijn spaarrekening staan voor het geval dat.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:51

Hoe lang was deze Fjord al jouw verzorgpony?
(omdat je de eigenaar ook maar 3x hebt gezien)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:06

betreft het financiele plaatje, als je hier twijfels over hebt. Wat ik altijd doe om deze beslissing te maken is 10% van mijn inkomen opzij zetten, dan uitrekenen (met de overige 90%) of het haalbaar is (reken ook met kosten die je in de toekomst gaat krijgen).
Die 10% zet je op een aparte rekening, mocht er iets gebeuren, dan heb je je eigen verzekering. (zo doe ik het sinds een verzekering een paard dood heeft laten gaan, omdat de behandeling niet vergoed werd)
Ik zou wel naar die crematie gaan, die pony is je immers een half jaar lang in goed vertrouwen toevertrouwd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 08:07

ik ben naar de crematie geweest, en blij dat ik het gedaan heb.
het was ontzettend mooi, en de ouders van marc hebben zoiets moois gedaan.. Ze hebben een tekening die ik van Diddle heb gemaakt (ik teken afentoe paarden-portretten) op de kist gelegd... recht in het zicht.. Daar moest ik echt heel erg om huilen Bloos

@ valina, ik rijd diddle nu al ruim een half jaar volgens mij..
Maar met Marc ging het al heel veel slechter toen ik met diddle begon, en vanaf kerst heeft hij in het ziekenhuis gelegen, en daarna is hij naar een verzorgingstehuis gegaan..

Ik krijg nu van allerlei mensen het aanbod om Diddle daar te stallen mocht hij van mij worden, heb er nu ook een waar Did mag staan tegen de prijs van het hooi en stro Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 08:15

dat is heel mooi!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 08:28

succes, heb je inmiddels al met de ouders gesproken over hoe en wat? Nogmaals gecondoleerd en succes

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 08:31

heel veel sterkte nog!
Zo te horen gaat het allemaal wel lukken met Diddles. Veel succes!