hoe lang wachten voor je die KLIK krijgt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laurine

Re: hoe lang wachten voor je die KLIK krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:56

Dat is allemaal verschillen denk ik soms heb je als je een paard alleen al ziet ja dat wordt het of later pas na een maand! Dat kun je niet zo gauw zeggen denk ik.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:51

ik had toen ik "mijn" paardje voor het eerst zag gelijk zoiets van; als die ooit te koop komt wil ik hem!! of dat dan die 'klik' is weet ik niet, ben nu gewoon smoorverliefd op hem! Haha!

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 11:59

Mijn gevoel is dat ik het paard moet zien en er dan ook op moet vallen, en als het karakter ook is zoals ik leuk vind dat neem ik het rijden op de koop toe. Tenminste dat had ik vroeger altijd, maar nu rij ik omdat het paardje voor enkele dagen vrij is, maar dat geeft mijn nog niet de voldoening. Er staan een paar andere die zijn echt leuk, maar ja die zijn al eigen of al verhuurd.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:57

dat ken ik wel hoor, ik heb ook geen klik met mijn bijrijdpaard en zo'n paard zou ik ook nooit voor mezelf kopen. maar om er af en toe op te rijden is wel leuk! helemaal als je geen eigen paard hebt en alle 'leuke' paarden op zijn! dan is het toch wel super om je eigen peerd te hebben Tong uitsteken

Jamila_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:42

Hmm, dat hangt er vanaf welk karakter je paard heeft denk ik. Bij sommige paarden is het snel, andere duurt het langer.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:32

De klik was eigenlijk wat ik als eerste had zeg maar.
Toen ik 'm zag had ik zoiets van: DIE WIL IK.
Door die klik.

Maar aan een band moet je werken.

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:40

Ik had ook direct een klik met m'n pony, toen ik 'm zag, moest ik 'm hebben. Boeide niet dat ie niet geaaid wilde worden *eng*, bij 't losgooien direct door 't draad sprong en niet mee wilde draven aan de hand ... Maar dat is inmiddels goedgekomen en ben heel erg blij met 'm Schijnheilig

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:54

Toen ik Silence de eerste keer zag, wist ik meteen dat ik HEM wilde hebben. Zijn lieve hoofdje, zijn nieuwschierigheid.
Ik wist dat wij bij elkaar hoorde. Hij kwam ook meteen aanlopen toen ik binnen kwam. De andere paarden keken niet eens.
Die andere paarden op stal interesseerde me toen eigenlijk nog maar weinig.

Maar wat heb ik afgezien met hem het eerste jaar. Niks, maar dan ook niks kon ik met hem beginnen onder het rijden.
Meerdere keren heb ik op het punt van verkopen gestaan, maar in de omgang was hij zo ontzettend lief, dat ik het gewoon niet aan kon om hem te koop te zetten.

En nu ruim een jaar later, begint onze band te groeien en te groeien. Het gaat ontzettend snel beter met ons en nu heb ik ook zeker het gevoel dat de klik er is. Silence reageerd als ik richting zijn stal loop, komt naar me toe in de wei, volgt me als hij los in de bak staat en begint steeds meer te knuffelen.

Ook met rijden gaat het nu super. Natuurlijk hebben we nog slechte dagen, maar ik ben heel erg blij dat ik hem niet verkocht heb.
Na een jaar hebben wij dus alsnog de klik gevonden en het gevoel dat ik hem niet meer kwijt wil, blijft met de dag groeien.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:29

Jennyzz schreef:
De klik was eigenlijk wat ik als eerste had zeg maar.
Toen ik 'm zag had ik zoiets van: DIE WIL IK.
Door die klik.

Maar aan een band moet je werken.

Ja, daar zit het 'm in, het verschil tussen een band en de klik!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:36

het werken aan een band met je paard gaat volgens mij wel veel makkelijker als je die klik al hebt!

tazz2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:52

Bij mijn paardje, toe ik die voor het eerst zag, dacht ik: Dit is em! Dit word mijn paardje!

R0os

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:41

Met mijn eerste pony Had iik de klik pas naa drie maanden maar dat kwam omdat ze heel bang ws en iik ook Nuu zijn we de beste Vriendjees en Nuu kunnen wee niet meer zonder elkaar!!!! Bloos

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:33

De klik is er denk ik meteen, de band moet later komen.
Met mijn pony was de klik er meteen, hem MOEST EN ZOU ik hebben. Knipoog
De klik was goed te merken doordat ik vantevoren naar 2 andere pony's was wezen kijken, en daarbij niks voelde.

De band kwam pas na een jaar, hij is nu mijn beste vriendje geworden. Lachen

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:29

Van mij is het hetzelfde, ik moest en zou hem ook hebben, vond dat hij zo'n ongelofelijke uitstraling had. Jammer genoeg heb ik het gevoel dat m'n paardje gewoon niet geinteresseerd is in mij. We hebben een heel slechte band. M'n andere paardje is een droom, maar die heb ik al van veulen af.
Ik twijfel eraan om hem te verkopen, maar het doet me veel pijn. Ik ga nog 1 keer proberen om samen te werken met een dame die heel veel over paardepsychologie kent, maar als dat niet lukt dan zal ik moeten toegeven dat het niet gaat en opgeven. Verafschuw dat eigenlijk, opgeven, ligt niet in m'n aard Verdrietig

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:44

Bij mij was de klik, redelijk snel. Bij sommige paarden moet je een klik verdienen. Maar als ze eenmaal een klik hebben met je dan geven ze zich voor 200%. Geduld is een schone zaak!!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:51

Als ik uitga van mijn eigen paard is de échte klik, dus dat je echt een superteam word, pas na 3 kwart jaar gekomen..
Mijn paard is erg gesloten en op zichzelf.. Ze liet het allemaal wel gebeuren maar tot op zekere hoogte.. In die eerste 3 kwartjaar is ze veel veranderd.. We zijn anders gaan rijden, verhuisd, veel afwisselende dingen en ze begon zich open te stellen..

Op onze eerste wedstrijd had ik echt onze klik te pakken. Hoe zenuwachtig ze ook was op dat vreemde terrein.. We sleepten elkaar er doorheen.. En sindsdien zijn we onafscheidelijk en doen alles voor elkaar. Toen kon ik zeggen dat ik de echte klik had gevonden! En ik kan je zeggen dat die klik nooit meer los komt! Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:57

Ik heb er met dit paard denk ik ruim een half jaar over gedaan... ik was in het begin wat bang geworden van rijden omdat ik de eerste keer er zo onbenullig hard afviel wat niet erg bevordelijk was voor het creeren van een band Haha! In de bak zet hij geen stap verkeert, schrikt nooit.. buiten kan hij nog weleens wat onvoorspelbaar en angstig zijn.
Ik rij nu 1,5 jaar op hem, 27 weken zwanger, en rijd nogsteeds vanwege die klik, terwijl het toch heel lang heeft geduurd voordat de klik er was... Op een ander paard, hoe mak ook, zou ik nu nooit stappen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:06

Bij mij was de 'klik' er met mijn paardje meteen Lovers . En dit supergevoel wat ik met Sammy heb, heb ik nog maar 1x eerder gehad bij een geweldig paard uit een ver verleden, eerlijk gezegd. Bij andere paarden moest ik echt even iets 'opbouwen', maar bij Sam was het meteen raak toen ik hem zag. En nu na drie kwart jaar is het nog steeds zo. Maar ik heb nog niet op hem gereden (hij is nog oningereden), maar ik kan me niet voorstellen dat we dan ineens geen klik meer hebben samen. Je kent elkaar al zo goed en we zijn echt ergens naar toe aan het werken.

Ik ben een erg intuitief persoon, dus meestal weet ik wel al heel snel of er een klik is of dat er een klik gaat komen. Daar doe ik niet erg lang over en ik hou ook wel van wat gecompliceerde persoonlijkheidjes. Lachen

Ik denk dat als jij een paar maandjes met dat paard bezig bent, je echt wel een beetje weet hoe het zit qua of de klik gaat komen of niet.
Maar ja, iedereen is anders natuurlijk, ik vind dat ook wel weer moeilijk in te schatten voor een ander.
Volg je gevoel, je innerlijke stem, dat is het enige wat ik je kan meegeven. Lachen

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:09

de eerste keer dat ik op mijn nieuwe paard zat, dacht ik Ja, dit is ie..
Natuurlijk had ik nog een paar keer gereden om dit te bevestigen, maar ik heb hem nu 3/4 maanden thuis en nogsteeds vind ik die klik, het gaat echt super.. Ik denk dat je die klik meteen moet hebben. Natuurlijk kan het ook later komen, maar ik ben ook naar een paard wezen kijken, en toen kwam ik er gewoon na een paar keer achter, nee dit is hij niet.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:32

Ik had de eerste keer dat ik mijn paard zag al direct een soort van ''klik''. Ze sprak me vreselijk aan en ik dacht direct al ''dit is mijn paard''. De klik onder het rijden kreeg ik pas veel later. Met 1,5 jaar had ik pas het idee dat we echt een ''combinatie'' begonnen te vormen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:36

De eerste klik is volgens mij een beetje de manier waarom een beestje zich in eerste instantie gedraagt, er uitziet en vooral hoe die uit zijn ogen kijkt. Als dat je niet aanspreekt zal de echte klik (het vormen van een combinatie) nooit komen.

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:10

De klik van rijden later.
De klik met poetsen wandlen etc best wel snel.
Een klik beter te krijgen met poetsen wandelen etc.
Is gewoon heelveel met hem te doen, Mij verzorpaard is echt super lief voor me.
Hij heeft veel meer respect met wandelen, hij is namelijk sterker.

maar dat verschild per mens en per paard.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:23

Bij het ene paard gelijk ,was ik helemaal weg van, toch heeft het daarmee even geduurd voordat de band er was (erg wantrouwig paard). Met haar kan ik nu ook erg goed overweg.
En de andere vond ik in het begin helemaal niks, maar is nu het allerbeste, knapste, liefste, leukste paard wat ik ooit gekend heb, die kan bij mij werkelijk alles maken nu Bloos (maakt ze ook dankbaar gebruik van)

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:25

Ligt aan het paard en aan jou Knipoog
Ik vind het ook moeilijk uit te leggen, het is een gevoel, dus voor iedereen verschillende.
Ik heb altijd geleerd dat het toch wel een jaar of twee duurt voordat je elkaar helemaal kent etc. Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:28

met farouche meteen al, en met irene pas toen ik voor het eerst ging springen (en ze moest nog ingereden worden dus dat was een tijdje)
maar bij iedereen is dat verschilldend