Ik ga er niet zo een deken voor aanschaffen, vind het niet zo er als ze wat lichter weer zou worden.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ineke2 schreef:Pff waar je al een drama om kan maken zeg. Mijn pony is ook zwart, word bruinig in de zomer... Achja jammer dan, een goed paard heeft geen kleur

TeeGee schreef:Dat poeder heet Black as Night.
Quarterh0rse schreef:sandr0 schreef:Je kan ze helemaal inpakken met een uv deken met masker. Het paard ziet er niet uit maar blijft wel zwart. Of t voor t paard zo leuk is?? Nee voor mij dan maar geen zwart paard maar een paard wat paard kan zijn.
Als jij bij bor zo'n masker (met neem ik aan wel oren dr bij) op krijgt vind ik het best hoor
. Dus t is geen optie vrees ik dus we moeten met een bruin zomer paard doen

karoliena schreef:Ik denk dat het vooral aan het paard ligt. Mijn zwarte blijft gitzwart terwijl hij de hele jaar buiten in de zon staat zonder deken of wat dan ook
_Maud schreef:zomerdeken op!
. Bij ons op de manege moest een Fries naar de keuring en die moest dus ook op stal (overdag iig) om zwart te blijven. Maar als ik een zwart paard had zou ik 'm gewoon lekker naar buiten doen hoor, dan maar een bruine gloed erover, maar dat lijkt me voor het paard een stuk fijner. Suus schreef:Sorrie maar waarom zwart houden??? Dat hij bruin wordt, dat is gewoon de natuur. Let it be! Je gaat hem toch niet kwellen met een deken in de zomer puur om zijn kleurtje te behouden?

loveshadow schreef:_Maud schreef:zomerdeken op!
met 30 graden?? Lijkt mij niet zo prettig voor het paard. Bij ons op de manege moest een Fries naar de keuring en die moest dus ook op stal (overdag iig) om zwart te blijven. Maar als ik een zwart paard had zou ik 'm gewoon lekker naar buiten doen hoor, dan maar een bruine gloed erover, maar dat lijkt me voor het paard een stuk fijner.
Maar de TS vroeg hoe je paard zwart houden
_Maud schreef:Ik zou mijn paard ook zelf met 30 graden niet met deken op buiten zetten, en dat staan ze dan ook niet.Maar de TS vroeg hoe je paard zwart houden