Pony verkocht, na 2 dagen doet vrouw lastig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Re: Pony verkocht, na 2 dagen doet vrouw lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:59

Citaat:
Nu sprak ik haar net op msn en ze vertelde me dat ze het allemaal niet meer trok en er geen vertrouwen meer in heeft. Ik vroeg aan haar of ze haar nu al weer weg wilde doen? ze zei dat is afhankelijk van wat de dokter zegt want ik slaap heel slecht..

Ik vind dit een zeer vreemd iets, ze heeft de pony net een week en slaapt er dan al slecht van en heeft er een dokter bij nodig!? Dit klinkt eerder alsof die mevrouw zelf al niet lekker in haar vel zit eigenlijk. En het niks met de pony te maken heeft. Een nieuw paardje moet altijd wennen, alles is anders voor zo'n beestje. Ik zal maar niet zeggen hoelang ik aan die van mij heb moeten wennen en zij aan mij... uiteindelijk elkaars beste vriendjes geworden.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:39

Je kan er niks mee, verkocht is verkocht en er is niet een reden om die pony terug te nemen. Dat beestje verandert van omgeving, regelmaat en baasje. Dat heeft voor sommige dieren zoveel impact dat ze gewoon onwennig zijn. Dat die vrouw slecht slaapt komt vast niet door die pony Knipoog Wellicht zijn er andere problemen en heeft zij spijt van de aankoop? Ik zou er in iedergeval niet teveel op in gaan, voor je het weet wordt je mee getrokken in haar problemen en daar zit je ook niet op te wachten. In dit geval geldt gewoon, verkocht is verkocht.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:02

Asjeblieft haal daar direct je pony weg!!!!
Wij hebben zoiets pas ook meegemaakt, maar dit heeft helaas 5 maanden geduurt. Al die tijd zogenaamd geen vuiltje aan de lucht het ging allemaal geweldig en van de ene op de andere dag was de pony ineens 'vals'

Het beestje heeft nu gelukkig een ander baasje en wij hebben weer contact met deze mensen, maar 'onze' pony is een wrak.
Het beestje is heel schrikachtig, was bagger en bagger vet en wat er allemaal uitgevreten is tijdens het rijden wil ik niet weten maar ze loopt alleen maar met haar hoofd in de lucht en te schudden.

Gelukkig is er na een aantal weken al weer wat rust in gekomen, maar ik heb hiervan geleerd dat ondanks alles ik helaas mezelf verwijt dat ik niet intensiever contact heb gehouden met deze eigenaar (soms denk je dat je dan bemoeizuchtig overkomt en ze vertelde toch regelmatig dat het allemaal zo goed ging) en dat ik dit nooit meer zo zou doen.

Haal please je pony daar zo snel mogelijk weg!!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:59

jolanda10 schreef:
Wij hebben zoiets pas ook meegemaakt, maar dit heeft helaas 5 maanden geduurt. Al die tijd zogenaamd geen vuiltje aan de lucht het ging allemaal geweldig en van de ene op de andere dag was de pony ineens 'vals'

Het beestje heeft nu gelukkig een ander baasje en wij hebben weer contact met deze mensen, maar 'onze' pony is een wrak.
Het beestje is heel schrikachtig, was bagger en bagger vet en wat er allemaal uitgevreten is tijdens het rijden wil ik niet weten maar ze loopt alleen maar met haar hoofd in de lucht en te schudden.

Gelukkig is er na een aantal weken al weer wat rust in gekomen, maar ik heb hiervan geleerd dat ondanks alles ik helaas mezelf verwijt dat ik niet intensiever contact heb gehouden met deze eigenaar (soms denk je dat je dan bemoeizuchtig overkomt en ze vertelde toch regelmatig dat het allemaal zo goed ging) en dat ik dit nooit meer zo zou doen.

ik wil me hier even mee bemoeien want wat je nu allemaal zegt geloof ik dus echt niet. Ik ken jouw pony ondertussen en heb haar gezien toen ze pas van eigenaar was veranderd, was geloof ik 17 februari dat ik haar toen voor het eerst zag. ik moet zeggen wat een schitterd beesje is het, rent echt vrolijk rond en ziet er netjes uit. Dus waar jij dat ' wrak' vandaan haalt wil ik wel even weten.
Ik sta verder los van deze situatie, ik ken jouw niet, maar dus wel je pony en wat jij nu zegt slaat dus echt nergens op. Hoe kom je erbij? Als jij hier op bokt een beetje dingen loopt rond te bazuinen die niet waar zijn kan je beter een andere hobby zoeken. want ik zie gewoon dat dit niet klopt.
Ik hoop dat je nu je dingen terug neemt, de pony heeft het heel goed nu en ik zou je daar gewoon bij neerleggen.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:31

Hollybolly schreef:
jolanda10 schreef:

ik wil me hier even mee bemoeien want wat je nu allemaal zegt geloof ik dus echt niet. Ik ken jouw pony ondertussen en heb haar gezien toen ze pas van eigenaar was veranderd, was geloof ik 17 februari dat ik haar toen voor het eerst zag. ik moet zeggen wat een schitterd beesje is het, rent echt vrolijk rond en ziet er netjes uit. Dus waar jij dat ' wrak' vandaan haalt wil ik wel even weten.
Ik sta verder los van deze situatie, ik ken jouw niet, maar dus wel je pony en wat jij nu zegt slaat dus echt nergens op. Hoe kom je erbij? Als jij hier op bokt een beetje dingen loopt rond te bazuinen die niet waar zijn kan je beter een andere hobby zoeken. want ik zie gewoon dat dit niet klopt.
Ik hoop dat je nu je dingen terug neemt, de pony heeft het heel goed nu en ik zou je daar gewoon bij neerleggen.

Ik geloof niet dat dit met deze topic iets te maken hebt, misschien iets voor een pb als je wat wilt weten. Daarbij ben ik het met je eens, de pony heeft het NU heel goed. En als ik zo je antwoord leest weet je behalve van onze pony ook niet veel van mij. Graag on-topic blijven en als je vragen hebt over iets anders dan deze topic... pb
Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:38

Ik vind dit maar een beetje raar.
want de oorzaak die die mevr aangeeft,vind ik een beetje vaag.

eigenlijk,en het is hard
maar het is jou paard niet meer, en niet jou verantwoordelijkheid.
verkocht is verkocht.

ik snap dat jou gevoel wel rot is!hoop dat dit goed komt!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:42

Appart.. Alleen omdat het paard een beetje anders doet wil ze em al weer weg hebben.. Verward Ik snap t niet helemaal..
Mjaa ik hoop dat t allemaal weer goed komt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:14

Moderatoropmerking:
SVP ontopic blijven Lachen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:28

Je pony terug halen is geen oplossing, zoiets doe je alleen als je emotioneel zo aan zo`n diertje vast hangt, dat je dat maar voor lief neemt. Dan kun je nooit een pony verkopen want er zijn altijd wel dingen bij een nieuwe eigenaar die je niet passen.

Je bent tot die vrouw niks verplicht, haar problemen hoeft ze niet met jou te bespreken want het staat niet in relatie tot de aankoop van die pony in mijn ogen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:15

blijf gewoon vriendelijk in je reacties en idd bij een negatieve/onzekere reactie van de nieuwe eigenaresse niet gelijk in de stress
maar geef gewoon een reactie terug dat het diertje moet wennen
en zij en de pony moeten ook aan elkaar wennen en dat heeft gewoon tijd nodig
maar dat je alle vertrouwen in de pony en haar hebt en dat het echt wel goed komt met wat tijd
ik denk dat de nieuwe eigenaresse gewoon onzeker is en waarschijnlijk (aan het dokter stukej te lezen) niet helemaal lekker in haar vel zit ...
dus zou me er niet direct heel erg druk om gaan maken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:24

RUBYWHITE schreef:
Je kan er niks mee, verkocht is verkocht en er is niet een reden om die pony terug te nemen. Dat beestje verandert van omgeving, regelmaat en baasje. Dat heeft voor sommige dieren zoveel impact dat ze gewoon onwennig zijn. Dat die vrouw slecht slaapt komt vast niet door die pony Knipoog Wellicht zijn er andere problemen en heeft zij spijt van de aankoop? Ik zou er in iedergeval niet teveel op in gaan, voor je het weet wordt je mee getrokken in haar problemen en daar zit je ook niet op te wachten. In dit geval geldt gewoon, verkocht is verkocht.

En dat toont juist het goede KARAKTER van dit beestje.
Mijn paard ook, als ze naar een vreemde plek gaat wil ze niet eten niet drinken, dan is ze totaal haar zelf niet.
En het duurd bij haar ook wel 2 maand voordat ze de oude is!
Maar juist dat toont karakter van z'n dier.
Hij heeft een beetje heimwee, kun je nagaan hoe z'n beestje zich hecht aan zijn plekje en baasje!
Ik vind dat juist alleen maar een "goed" teken!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:31

Voor een mens kun je zeggen, je verhuist en woont nu daar.
Dat is voor een paarde heel anders. Die mist waarschijnlijk zijn baasje die jaren lang voor hem gezorgt heeft.
Het is jammer dat hier te licht over gedacht word en maar gewoon gezecht word, hij is anders, hij doet niet dit hij doet niet dat.
Geef dat dier de tijd. Laat hem een weekje staan en ga alleen maar knuffelen en borstelen en m verwennen. Jammer dat mensen hier niet bij stil staan.

Ik wens je veel sterkte hier mee. Ach gut t valt niet me zoiets

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 07:47

Bedankt voor jullie reacties! Het gaat momenteel erg goed met Quincy wat ze zegt.. Ik ga denk over 3 weekjes ofzo even kijken bij haar. Ik moet het zelf ook even laten zakken....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:37

ik kan me wel voorstellen dat de mevrouw erg onzeker is, het is niet niks een nieuw paardje te kopen... ik weet nog wel dat ik het ook heeel spannend vond de eerste weken dat ik mijn paardje had. Ik ging wel 2 keer per dag of vaker naar stal toe.
Ze hebben allebei gewoon even de tijd nodig om te wennen, aan elkaar en je paardje aan de nieuwe omgeving... ik denk dat het best goed zal komen.

jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:21

Als ik jo uwas zou ik het sowieso een week of twee weken aan kijken, desnoods een maand, om te kijken of er verbetering in zit.. zit er geen verbetering in, terug nemen? maar aan de andere kant, als ze bij zo'n kleine tegen slag al in paniek raakt.. tsjah.. is het dan wel een gesichiokte eigenaar voor je pony?

sterkte, lijkt me een hele moeilijke situatie

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:26

Vervelend dat het zo gelopen is.

Aan iedereen die zegt haal de pony daar weg oid:
Wat denken jullie? Als jullie een pony zouden kopen, en na 2 weken zegt de oude eigenaar ja sorry ik ben het er niet mee eens ik haal hem weer terug?

Oftewel; hoe spijtig ook, de pony is verkocht en je kan/mag hem dus niet terughalen!

Het enige wat je kan doen is, als ze er echt vanaf wil, de pony in overleg terugkopen. Uiteraard kan je ook best een keer gaan kijken en proberen haar te helpen, is heel lief van je zelfs. Maar bedenk je vantevoren goed dat je geen enkel recht meer hebt op de pony. Dus als je erheen gaat en jij adviseert links en zij doet rechts, zal je je daar gewoon bij neer moeten leggen. Evenals wanneer zij de pony doorverkoopt, of ze je dat nou laat weten of niet, ook daar zal je je bij neer moeten leggen. Dat is het risico als je een pony verkoopt.

Conclusie: Alles wat je nog voor de nieuwe eigenaresse en de pony kan doen is aardig van je en fijn voor haar, maar je hoeft niks!

xnitax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:23

Ik zou als ik jouw was over een tijdje nog even gaan kijken, aangezien het nu al beter gaat!
Een pony moet gewoon aan haar nieuwe omgeving wennen, en dat kan eventjes duren...
Waarschijnlijk is ze, als ze gewend is, gewoon weer de pony die ze dacht dat ze zou kopen en is er niets meer aan de hand!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:37

Ik denk/hoop dat het alleen maar de onzekerheid is van haar. Want toen ze bij jouw reed enz was jij er misschien nog bij enz en nu moet ze alles alleen doen. Lachen Denk dat alles wel weer goedkomt als ze hem eventjes heeft en ze aan hem kan wennen Ja

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:39

Iwan_Fjord schreef:
Ik denk/hoop dat het alleen maar de onzekerheid is van haar. Want toen ze bij jouw reed enz was jij er misschien nog bij enz en nu moet ze alles alleen doen. Lachen Denk dat alles wel weer goedkomt als ze hem eventjes heeft en ze aan hem kan wennen Ja

Ja

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:03

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Mevrouw is gewoon geschrokken van dat haar nieuwe paardje toch anders reageert dan bij jou thuis. Het paardje en zij hebben gewoon tijd nodig om te wennen. Bij mijn fjord heeft het echt een jaar geduurt voordat we elkaar goed begrepen en aan elkaar gewend waren. Vertel die mevrouw dat ze gewoon geduld moet hebben. Verder zou ik er niet teveel mee bemoeien, het is niet meer jouw verantwoording hoe het leven van het paardje loopt. Wat ikzelf idd wel prettig zou vinden is dat je met haar afspreekt dat zodra ze hem verkoopt je dat krijgt te horen, zodat je weet waar hij blijft. Verder kan je er weinig aan doen.
Natuurlijk kan je na bijv. een half jaar even bellen hoe het dan gaat, maar verder zou ik het contact minimaal houden. Je wordt er alleen maar ongerust van, terwijl die mevrouw het helemaal niet zo bedoeld misschien...