wat betalen voor een papierloze

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Re: wat betalen voor een papierloze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 18:26

Het was inderdaad geen sporttype. Maar meer een groot uitgevallen haflinger/fjord type.
Als ik echt een sporttype zonder papieren tegenkom voor 2000 euro dan vind ik het wel interesant.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:35

Ik vind de paarden toch niet goedkoop, maar ja het is maar net wat je er voor neer wil leggen.

Ik heb zelf een grote e-pony zonder papieren en een shetlander merrie met papieren, ook al had ze geen papieren dan had ik ze toch gekocht.
Achteraf bleek dat ze best een goeie merrie is voor de fok, maar ja dat was ik niet van plan. Dus leggen ze in de kast en kijk ik er nooit naar.
(ik kan geen afstand doen van de veulentjes)

In jouw geval vind ik het best duur voor een grote fjord/haflinger type, maar aan de andere kant heeft ze wel een lekker maatje.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:41

Ik vind dat je niet kan bepalen met papier of niet wat je betaald.
Kijk naar de pony, en vooral naar het karakter.
Kijk naar de pony zelf en denk wat je ervoor betaald, en niet van;
Super pony, alleen heeft geen papier, dus betaal ik weinig.

Maarja, veel denken er anders over. Knipoog
Natuurlijk, pony met super goede papieren is wel wat meer waard hoor, maar over algemeen vind ik het beetje onzin.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:12

Of het veel geld is, hangt er vanaf waar jij naar op zoek bent. Ik zeg altijd maar het is wat een gek ervoor wilt geven. Heb jij dat bedrag er voor over? Wat de 1 duur vind, vind een ander spot goedkoop! Dat het om een papierloos paard gaat is overigens niets mis mee.
Ik heb liever een paard zonder papieren met een gouden karakter dan dat ene paard wat een fantastisch papier heeft en een rot karakter heeft.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:05

Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ben gisteren gaan kijken naar een E-pony merrie, 6 jaar , pas zadelmak, op zich best wel een mooi beestje. De gangen zijn nog niet zo spectaculair, maar t zit er wel in. Geen papieren...
vraagprijs is 2000 euro.
Best veel geld vind ik...(maar ben er stiekem al gek op, look a like van mijn D-pony qua omgang)
Maar het is inderdaad wat je er aan wil geven en een braaf karakter is voor mij meer waard dan wat het paard al kan...
Als je een toekomst ziet in een paard, dan ben je denk ik best wel bereid om er die prijs voor te geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:14

Nieke schreef:
Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ben gisteren gaan kijken naar een E-pony merrie, 6 jaar , pas zadelmak, op zich best wel een mooi beestje. De gangen zijn nog niet zo spectaculair, maar t zit er wel in. Geen papieren...
vraagprijs is 2000 euro.
Best veel geld vind ik...(maar ben er stiekem al gek op, look a like van mijn D-pony qua omgang)
Maar het is inderdaad wat je er aan wil geven en een braaf karakter is voor mij meer waard dan wat het paard al kan...
Als je een toekomst ziet in een paard, dan ben je denk ik best wel bereid om er die prijs voor te geven.

Een 6-jarige is een ander verhaal dan een 2-jarige. Voor een 6-jarige die goed gebouwd, netjes gereden en gezond is, wil ik best 2000 betalen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:17

Is het verder wel een sjiek beestje. En zou hij het leuk kunnen gaan doen in de sport? Als het meer een recreatie paardje is vind ik het ook best prijzig. Misschien kun je er 250 a 500 afkrijgen als de vraagprijs 2000 is.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:03

felicity schreef:
Is het verder wel een sjiek beestje. En zou hij het leuk kunnen gaan doen in de sport? Als het meer een recreatie paardje is vind ik het ook best prijzig. Misschien kun je er 250 a 500 afkrijgen als de vraagprijs 2000 is.

MMmnee de vraagprijs is vast. Sigaar Recreatiepaardje is het zeker niet. Zit volgens mij wat Engelse Volbloed in(afgaande op hoofd en bouw van de achterhand, fijn type van paard)

>ikke Ik vind het wel vergelijkbaar...zeker omdat het paard alleen maar zadelmak is. Netjes gereden is het alleszins nog niet.

Mijn mening is ook wel dat je een paard met papieren gemakkelijker terug verkocht zult krijgen. Ze hebben mij toch altijd wijs gemaakt dat je de papieren er nog eens bij betaalt. Clown Bloos
Maar ik blijf erbij, het brave karakter en plezante en gemakkelijke omgang primeert wel op de vraagprijs.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:06

Maar een 2 jarige kan qua bouw nog erg veranderen. Stel dat je er zo'n overbouwd paard aan over houdt, of een paard wat helemaal uit verhouding is Knipoog
Een 6 jarige is bijna uitgegroeid dus zie je eigenlijk wat je koopt!

jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:15

Het hangt af van de gangen. heeft het beestje geen super gangen en geen papieren vint ik 2000 euro een redelijke prijs, maar ik zou hem niet voor meer als 1800 kopen.. ik zou sowieso geen praad kopen zonder papieren als ik jou was.. dan heb je helemaal geen idee wat je koopt. succes ermee!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:28

Gelukkig doe je met een paard wat wel papieren heeft geen miskoop Rolleyes
Sorry hoor maar het is en blijft altijd een risico, overigens heb ik 2 papierloze paarden waar niets mis mee is. Ik rij er ook niet anders op dan 1 die wel papieren heeft Knipoog

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:07

snap niet waarom iedereen het te duur vind...hebben jullie enig idee wat het fokken van een paard kost?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:18

sunnygirl schreef:
snap niet waarom iedereen het te duur vind...hebben jullie enig idee wat het fokken van een paard kost?

Dus omdat jij een veulen wilt fokken mag een ander er dik voor betalen? Verward

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:19

Het gaat hier om papierloze paarden. Dus geen goedgekeurdedekhengsten waar je alleen al aan dekgeld 600 euro betaald. Dit gaat om ongelukjes, een papierloze hengst van de buren op je merrie.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:21

De prijs is veel te vaak gebasseerd op emotionele waarde. Het is maar wat de gek er voor geeft zeggen ze wel eens, en dat is het vaak ook wel denk ik.

Ik vindt een papierloze halinger van 2 voor 2000 euro erg veel !!!!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:22

Ongelukjes vind ik ook een beetje een raar woord, zijn genoeg mensen die voor zichzelf een veulentje willen fokken. Dan is dat nog niet direct een ongelukje als die mensen geen waarde hechten aan een afstamming van die ene populaire hengst waarom zou je dan dik betaling voor zo'n dekking terwijl je met een niet goedgekeurde hengst (die overigens niet allemaal per definitie slecht zijn of wat mankeren) ook een leuk veulen kunt fokken?! Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:23

Ik vind het voor een haflinger toch al duur maar dat is dus persoonlijk Bloos . Een haflingergek zal het er misschien wel voor neerleggen Haha!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:24

felicity schreef:
Het gaat hier om papierloze paarden. Dus geen goedgekeurdedekhengsten waar je alleen al aan dekgeld 600 euro betaald. Dit gaat om ongelukjes, een papierloze hengst van de buren op je merrie.

dat hoeft niet. ik had een paard wat officieel ook papierloos was, in het b register opgenomen. was namelijk een dekking die niet geregistreerd was en dus 'illegaal'. maar het was gewoon een paard met goed papier zeg maar, dat kost dan minder geld met dekken, maar het dier heeft wel een stamboom maar geen officieel papier.

en dan hoeveel betaal je voor een paard/ wat is een paard waard: een paard is waard wat hij officieel bij de slager oplevert (cru, maar is eigenlijk wel zo) de rest is emotionele waarde en voor iedereen anders. en ligt ook aan wat er in het paard geinvesteerd is.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:28

Mijn reactie was meer gebasseerd op het bericht van sunnygirl. Dat fokken niet altijd duur hoeft te zijn.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:28

Ik heb voor mijn KWPN hulpboeker 2250,- betaald als 2,5 jarige.
Daar is wel de volledige afstamming van op papier gezet. Bij haar fokker is dat een gemiddelde prijs.

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:11

ik heb 2 weken terug een bonte ruin van 2 jaar gekocht voor 1600 hij is nu 152

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:22

Mensen kicken nu eenmaal op papieren…of je nu een ruin of een merrie hebt, het schijnt nogal interessant te staan…Persoonlijk zou ik niet snel weer VOOR DE SPORT een paard zonder papieren kopen, ongeacht of het een ruin of merrie is.
Wát er dan op dat papier staat, interesseert me niet omdat het mij ook niets zegt. Wat pa of ma heeft gepresteerd zegt mij niet met zekerheid of de nakomeling dat ook zal gaan presteren.

Mijn ruin, zonder papieren, was als 12-jarige nog best lastig te verkopen. Hij heeft super bewegingen, schwung etc. en is ZZ-licht geklasseerd. Type moet je wél van houden trouwens. Maar…lastig te verkopen. Alle mensen vragen eerst naar het papier en als je nee antwoordt vragen ze of je ook de afstamming niet weet.

Tip: verzín dan maar een afstamming!

Mijn ruin heeft in aanschaf een mooi gemiddelde gekost en er werd ook bij verteld: als hier papieren bij gezeten hadden, had jij hem niet kunnen betalen c.q. kopen. Kun je nagaan wat een papier ‘waard’ is.

Ik zou persoonlijk voor een 2-jarige voor de sport, als hij goede bewegingen heeft, dus als ik er wat in zie en als hij goedgekeurd is, die 2000 euro wel over hebben, maar dan moet het dier wel aan mijn voorwaarden voldoen. Zo niet, ga ik verder kijken. (Wel altijd wat van de prijs proberen af te krijgen natuurlijk he.)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:43

2000 vind ik veel te veel voor een 2-jarige zonder papieren. Ik zit regelmatig op MP te kijken en dan ben ik echt verbaasd wat sommige mensen menen te moeten vragen voor hun paard. Ik heb het idee dat de markt veel te groot is, er zijn veel te veel paarden. Ik zou een lager bod doen of verder zoeken. Maar ja, als je eenmaal voor zo'n paard gevallen bent.....

Die van mij is ook papierloos en is zeker geen sportpaardje. Dat wordt meer een lekker boscrosspaardje (bosknol vind ik eerlijk gezegd niet zo vriendelijk klinken voor mijn schatje). Heb hem als 2-jarige gekocht voor 750 en ik heb er voor mijn gevoel de hoofdprijs mee gewonnen. Het was meteen liefde op het eerste gezicht, toen ik hem op MP zag staan en toen ik hem kwam bezichtigen werd die liefde meteen helemaal bevestigd Lachen . Ik kan me geen fijnere combi voorstellen met een ander paard (hoewel er natuurlijk heel veel geweldige paarden zijn), maar wij passen perfect bij elkaar. Lovers

Ik hoor ook regelmatig om me heen dat geblabla over papieren en hoeveel bloed dit of dat, maar ik heb veel liever een paard met wie ik een geweldig team kan zijn, dat we elkaar zo goed aanvoelen, zowel in de dagelijkse omgang, het grondwerk als straks er op (hij is nu 3, nog oningereden). Wat Sam waard is op de markt boeit me ook niet, want verkopen doe ik echt hem nooit meer. Haha! Haha!

Blijkbaar is het in de sport een beetje anders en daarom trekt me dat wereldje ook niet. Het is toch belachelijk als je een afkomst moet gaan verzinnen om 'interessant' gevonden te worden. Sorry hoor, Randy01, maar aan dat soort praktijken zou ik liever niet meedoen. Dat vind ik stom 'buitenkant' gedoe (oppervlakkig dus). Niets voor mij, daar wil ik echt niet bijhoren.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:56

ik heb mijn ponny ruin van +/- 155 voor 3500 er op gehad
dat was een kruizing tussen een nf en ico sun
wel netjes entingsboekje en chip ed maar geen papieren zoals die er bij horen.

nu zullen jullie zeggen ja dat is ook erg duur maar deze 4 jarige had erg veel in zijn mars qua springen en dressuur en had een super karakter kortom een die een jonge ruiter erg ver zou brengen.

nu is het wel zo dat er iidd wel erg hoge bedragen gevraagd worden voor paardjes/ponnys die niet echt bijzonder iets hebben persoonlijk zou ik dan gewoon verder zoekken als ik denk het er niet voor over te hebben, een ander zal ongetwijveld het er wel voor over hebben .

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:00

_SteR_ schreef:
Ja, dit vind ik idd ook best veel geld voor een papierloos paardje.
Het lijkt wel of alles maar duurder en duurder blijft worden..

Sorry!
Maar papieren zeggen ook niet alles Knipoog
Staat aleen op dat hij goede papa of mama heeft,Je moet niet naar het papiertje kijken en vandaaruitgaan of een paard het geld waard is.

Je hebt ook wel eens paarden met Supergoede papieren maar presteren doen ze totaal niet.
Dus een papiertje zegt niet veel,kijk naar het paard zelf Clown