Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
superwoman schreef:Schot heb je aleen nodig bij een 2 paards-trailer, imker.
Zonder schot in een 2 paards vind ik niet slim, het paard heeft dat geen steun.
Met een 1.5 trailer (wat blijkbaar de bedoeling is) natuurlijk zonder schot.
Wel met een touw vastzetten en een mes in de auto, wanneer nodig kun je die dus stuksnijden. (heb ik altijd)
imker schreef:Wat denk je van: géén schot erin?
Dat laadt stukken makkelijker en als je hem dan gewoon aan beide zijden vastzet, heb je geen problemen.
Ik snap niet dat men een groen paard überhaupt probeert te laden met een (scheef of recht) tussenschot.
Da's vragen om moeilijkheden.
sandra1977 schreef:Hij moet vervoerd worden in een 2 paards trailer dus dan is het dus handiger om het schot er dus in te laten??
Heb zelf ook altijd een zakmes bij mij voor noodgevallen

MerelG schreef:Nou, heb in ieder geval al heel wat adviezen gekregen niet?
Succes!
sandra1977 schreef:MerelG schreef:Nou, heb in ieder geval al heel wat adviezen gekregen niet?
Succes!
Zeker, het is fijn dat iedereen zo mee wil denken!!
Ben ook van plan om het rustig aan te doen want anders wil hij hierna ook niet meer lekker op de wagen... wil de 1ste keer eigelijk niet verprutsen om hem zo geen vervelende ervaring mee te geven... er zijn genoeg handen aanwezig om de stang, de klep etc snel dicht te krijgen..
Hoop stiekum dat hij zo onder de indruk zal zijn van de nieuwigheid van het op de trailer lopen dat hij erin staat voordat hij het zelf goed en wel doorheeft![]()
We laden nog als het gewoon licht is dus dan is het ook niet zo donker in de trailer..
Ik neem aan dat je het paard pas goed vastzet als de stang er al achter zit toch?? of moet je dit eigelijk zowat gelijktijdig doen zodat hij zowel voor als achter 'ingesloten' staat??
Meryl schreef:Als hij dan omhoog wil wordt hij naar beneden gehouden. Aan de ziujkant heeft hij naar mijn idee teveel speling om omhoog te komen.
missmiekie schreef:Het schot kun je prima uit een 2 paards trailer halen hoor! Ze houden zichzelf echt wel staande. Wat juist veel enger is, is als ze zich tegen het schot gaan laten vallen..
Ik geloof dat we ze bij mij op stal altijd gewoon in een 2paardstrailer zetten, gewoon goed vastzetten aan beide kanten, en gaan met die banaan![]()
Nooit een probleem. Het wordt pas een probleem, als je er zelf een probleem van maakt.
superwoman schreef:ja tuurlijk.
ten eerste zijn er maar zeer weinig paarden die zich tegen het schot laten vallen.
ten 2e vind ik die manier zeker niet veilig, laat staan met een paard die de trailer niet gewend is.
Als het en probleem wordt, ben je te laat![]()
Zo veel mogelijk problemen uitsluiten. Dan kun je zeggen dat je er alles aan gedaan heb om "ongelukken" te voorkomen.
imker schreef:Joh, ik vervoer alleen maar paarden voor mijn beroep, dus waarom zou iemand mijn advies aannemen...?![]()
Ik wens je veel succes hopelijk lukt het wat je wilt doen. Maar ik heb er een hard hoofd in.
*flauw*imker schreef:Joh, ik vervoer alleen maar paarden voor mijn beroep, dus waarom zou iemand mijn advies aannemen...?![]()
Ik wens je veel succes hopelijk lukt het wat je wilt doen. Maar ik heb er een hard hoofd in.
sandra1977 schreef:wendjuh schreef:ik zou de verkoper hem laten brengen, en niet zelf gaan doen, als je niet precies weet hoe je het moet aanpakken
De verkoper is een 76 jarige hobbyfokker (tja, wel zo'n 40 paarden thuis, grotendeels van anderen en een paar van zichzelf)
Op zich nog wel vrij kwiek op de benen maar denk niet dat het dan goed komt als hij hem brengt
Nimmedor, het vervoeren gebeurd ook in een 2 paards trailer, maar ik dacht altijd dat je het tussenschot maar op 1 manier kon vastzetten??
En heel kort vastzetten dan? Of heb je dan ook risico dat ze zich eventueel kunnen ophangen?
XxLiEsJuHhxX schreef:heey ik heb afgelopen zomer ook een groen paard gekocht.. ze was wel al 2 keer op een trailer geweest maar die 2 keer was ze los op een 2 paards gezet zonder tussenschot endus als ze op de eindbestemming waren stond ze andersom.. toen ze naar mij is gekomen is ze heleaas ook los en zonder tussenschot gekomen.. waardoor ze dus weer omgedraait stond.. dus toen ook weer vooruit eraf...
en dat was dus de grootste fout ooit... ik heb der laatst weer op een trailer gehad mar toen een 1, paards.. en achteruit eraf wil ze afsoluut niet.. we hebben toen 2 uur bezig geweest.. en uiteindelijk met 2 longerlijnen achter haar haar er bijna uit gestrokken.. dus mijn tip is... als je hem zelf haalt.. zou ik hem los late staan en tussen schot erin late.. of vast en dan zonder tussenschot...