)Waarschijnlijk laten we hem een maandje zadelmak maken.. dan 1 of 2 maandjes stilstaan en dan nog even 2 maandjes doorrijden.. We willen dat alles goed word aangeleerd.. Als we er zelf op gaan zijn we van plan om beiden priveles te volgen!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)Citaat:Op zich hebben we al wel een goede band.. Ik heb hem bijna 2 jaar nu en ga er elke week 2/3 keer heen.. In het begin veel met halstertouw langs de weg lopen.. en poetsen ed.. Nu zijn we al een tijd bezig met longeren, dit doet hij eigenlijk al beter als sommige volwassen paarden..
annebe schreef:Citaat:Op zich hebben we al wel een goede band.. Ik heb hem bijna 2 jaar nu en ga er elke week 2/3 keer heen.. In het begin veel met halstertouw langs de weg lopen.. en poetsen ed.. Nu zijn we al een tijd bezig met longeren, dit doet hij eigenlijk al beter als sommige volwassen paarden..
Als je al zo'n goeie band hebt opgebouwd, waarom probeer je het dan niet zelf.
annebe schreef:[
Als je al zo'n goeie band hebt opgebouwd, waarom probeer je het dan niet zelf.
Climax schreef:annebe schreef:Als je al zo'n goeie band hebt opgebouwd, waarom probeer je het dan niet zelf.
Ik snap niet dat er altijd nog mensen hier op Bokt zitten die iemand dat proberen aan te praten als iemand zelf aangeeft dat ze hem liever door een ander laat zadelmak maken.
Als je daar zelf de ervaring niet voor hebt en je wilt er gewoon zeker zijn van dat het goed gebeurd, is het toch super. Als je er zelf geen ervaring mee hebt en het gaat je wel een keer mis, ben je veel verder van huis.
ikke schreef:Ten eerste zul je nooit ervaring opdoen als je het nooit doet. Ten tweede wil je als eigenaar met het paard kunnen werken. Als je dus als eigenaar alles aan het paard leert (onder leiding van een zeer deskundig iemand) dan weet je niet alleen wat het paard allemaal kent, maar ook hoe hij het kent.
Niet zelf willen inrijden wordt meestal ingegeven door de angst om fouten te maken. Angst is een slechte raadgever, ook in dit geval. Ik heb ook fouten gemaakt bij mijn jonge paard, maar daar is niks van blijven hangen; ook fouten zijn leermomenten.
Met goede begeleiding en een gezonde voorzichtigheid van de ruiter/eigenaar levert zelf doen uiteindelijk een veel beter en stabieler resultaat. Toegeven, het kost veel meer tijd en het is zeker niet goedkoper, maar je weet dan wel waar je mee bezig bent en je bent weer een ervaring rijker. Die kennis neemt niemand je meer af.
Climax schreef:Helaas zijn niet alle paarden even braaf tijdens het zadelmak maken, en een flinke val kan voor veel paardeneigenaren een heleboel verpesten.
Kieffer schreef:Waarom blijven jullie niet gewoon ontopic? Hier wordt door de TS toch helemaal niet om gevraagd?
@bergkraai: Ik hoop dat je een goed plekje vind waar je je paard in kan laten rijden
ikke schreef:Kieffer schreef:Waarom blijven jullie niet gewoon ontopic? Hier wordt door de TS toch helemaal niet om gevraagd?
@bergkraai: Ik hoop dat je een goed plekje vind waar je je paard in kan laten rijden
In BEN on-topic! Ik ben namelijk nog altijd heel erg ervan overtuigd dat je je paard zelf moet inrijden, met behulp van een GOEDE instructeur, indien je zelf de kennis en ervaring niet hebt.
ikke schreef:In BEN on-topic! Ik ben namelijk nog altijd heel erg ervan overtuigd dat je je paard zelf moet inrijden, met behulp van een GOEDE instructeur, indien je zelf de kennis en ervaring niet hebt.
bergkraai schreef:Onze keuze staat zoiezo al vast om hem door een proffesioneel iemand in te laten rijden, dus jullie hoeven me niet te overtuigen om hetzelf te gaan doen!!
Mijn zus gaat zaterdag ergens kijken, dus jullie horen wel hoe het afloopt!!! En over de band met het paard.. Ik ben nu al 6 maanden in Australie maar daarvoor ging ik er gemiddeld 3 keer per week heen. We hebben hem vanaf dat ie 8 maanden oud is! Komt vast helemaal goed!
bergkraai schreef:Onze keuze staat zoiezo al vast om hem door een proffesioneel iemand in te laten rijden, dus jullie hoeven me niet te overtuigen om hetzelf te gaan doen!!
Mijn zus gaat zaterdag ergens kijken, dus jullie horen wel hoe het afloopt!!! En over de band met het paard.. Ik ben nu al 6 maanden in Australie maar daarvoor ging ik er gemiddeld 3 keer per week heen. We hebben hem vanaf dat ie 8 maanden oud is! Komt vast helemaal goed!