Wat vinden jullie van haflingers in de dressuur ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:04

Ik vind het knap als je met haf wat kunt bereiken, maar haflingers (fjorden tinkers enz) zijn niet het meest geschikt voor de dingen die in dressuur gevraagd worden, en ik vind het niet eerlijk tegenover het paard om die dingen dan toch te blijven vragen. daarentagen vind ik ook als het paard die dingen wel goed kan dat de smaak van de jury op de tweede plaats moet komen en je gewoon de punten moet krijgen die je verdient. Maar als een bepaald soort paard ergens moeite mee heeft dan kan de jury niet zeggen "dat paard heeft er moeite mee dus telt het minder zwaar"

jamylover

Re: Tuurlijk wel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:26

YouKwnowWho schreef:
Maar een wat minder zware Haf, met dunne, hoge benen, een niet te dikke, aardig lange nek enzovoort kan je best lekker dressuurrijden!

Tsja,als je zo'n halve arabier heb als haflinger noem ik dat toch echt geen haf meer hoor Lips are sealed

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:18

zo af en toe word ik echt heel erg moe van het type mens dat zegt dat het absoluut niet kan. maar ik vraag me dan ook steeds weer af wat belangrijker is dat jij en je paard plezier hebben in het rijden of de prestaties? vat me nou niet verkeerd op want ook ik weet dat als je ver wilt komen in de (dressuur)sport je langer op zoek bent naar een goede haflinger dan een wpn'er oid. Maar als jullie er beide plezier in hebben dan vind ik het geweldig!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:25

gewoon doorgaan met je dressuur, als jij EN je paard er plezier in hebben, is toch alles goed?????? maar ik kan het niet voor jou beslisen, en misschien heeft jou hafl. het wel in zich!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 16:44

Tja, ik zou zelf ook geen haflinger aanschaffen om er in de dressuur mee te starten. Al moet ik wel zeggen, dat ik het hafje wat ik in deze regio op ieder concours tegenkom en zie starten in de Z2 toch wel geweldig vind lopen Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 09:57

ligt eraan wat je doel is.
Als het je doel is om topsport te bedrijven en zo hoog mogelijk te komen, tja, dan kan je IMO idd beter een dressuurgefokt warmbloed nemen.
Maar als je gewoon gaat starten met, ik zie wel waar we stranden, perfect!
Idd niet aankomen met, jah, maar dat is voor een haf heel moeilijk, en dan krijg ik minder punten omdat ze het niet goed uitvoerd

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:42

Doen wat je doen wilt. Een haflinger is hardstikke veelzijdig, daar kun je vanalles mee. En juist dat maakt dat een haflinger geen superdressuurpaard is. Daar heb je een ander type paard voor nodig.
Het is maar net wat je wilt.
Ik wil een paard waar ik alles mee kan, en die heb ik. (ehm, alhoewel op het moment even niet Knipoog )
Dat is met een haflinger net zo. Je kan er alles mee, doe dan gewoon wat je het leukste vind.
Zeur dan niet verder dat ie het niet goed doet, maar wees trots op wat je bereikt.