Vragen over het wassen van een paard.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Vragen over het wassen van een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:27

Wij hebben het geluk dat we warm water hebben op stal, dus ook in de winter gaat mijn paard regelmatig in het sop, of wordt na het rijden afgespoten, helemaal als hij erg heeft getranspireerd.

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:34

Je zou hem nu makkelijk kunnen wassen als je hem maar goed droog maakt. En tja staatwortel ik was die eigenlijk echt alleen als hij zon kont bijvoorbeeld heeft onder gepoept, anders vind ik het niet echt nodig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:47

Ik neem de staartwortel wel regelmatig mee, voorkomt dat het daar gaat jeuken en ze hun staartwortel stukschuren...(en nee, dat betekend niet automatisch dat ze zomerexceem hebben).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:09

Ik ben van plan zaterdagmiddag de staart +staartwortel van m'n haf te gaan wassen , hij is namelijk echt hellemaal zwart van onder tot boven.
Even kijken wat voor weer het word , want heb alleen koud water , een handdoek en stro Knipoog!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:11

heb vorige week bij mn fries ook zn staart gewassen. moesten op wedstrijd en was meer modder als staart. gewoon helemaal gewassen zndeken opgelaten goed droog zwaaienen omdatik in tijdnood zat heb ik hem met een fohn droog gemaakt. kon best.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:36

Ligt eraan of de staart erg vies is, maar meestal was ik de staartwortel niet mee. Ik doe het altijd met lauw water.