Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Scum schreef:Nibbit schreef:Ja inderdaad.... gek zijn ze daar bij de KNHS. Op zich heb ik er geen last van, rij M1, en thuis lekker met een 1.30 zweep.
Thuis kun je dat wel doen. Maar met losrijden op een wedstrijd bijv. niet. En met een zweep van 1 meter sla je jezelf alleen maar (tenminste ik wel). Vanavond op de bijscholing ga ik toch eens vragen waarom ze zo'n regel invoeren.
Citaat:Karwats tot een lengte (incl. slag) van 75 cm.

Widner schreef:Volgens mij is het met touwtje, een vriendin van mij moest namelijk het touwtje van haar zweep afknippen omdat deze anders te lang zou zijn tijdens een wedstrijd.

CCCCorine schreef:Het touwtje is onderdeel van de zweep, dus lijkt het mij het meest logisch dat de maximale lengte inclusief het touwtje is.
Zolang sporen zijn toegestaan (of verplicht), zou ik me eigenlijk ook helemaal niet druk maken over de maximum lengte van een zweep. Zelf neem ik het liefst helemaal geen zweep mee de proef in, vind het alleen maar onhandig.

Scum schreef:Ik heb het nagevraagd op de bijscholing, en het is zeker met touwtje. Dus in feite mag de zweep zelf maar 1m. zijn.
Urielle schreef:Ik rij normaal met een zweep van 1.20 en 1.30. Heb het al eens geprobeerd met een van 1.10 maar dan moet ik dus met een hand teugels loslaten wil ik achter de kuit kunnen tikken. Doe-maar-nie