hotra salinero?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cavaletti

Re: hotra salinero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:50

Ik heb ook een NIEUWE 2 paards Hotra , fijne trailer, bij Voskamp in Eerbeek kun je erg goedkoop Hotra krijgen. Met die mensen is altijd wel wat te regelen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:55

mag ik vragen wat je daar betaald heb?
en doen hun ook aan maandelijkse afbetaling dan?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:26

o ja wat ik wilde weten is:
wat is beter een houten vloer of een gietvloer in de trailer

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:46

missanous schreef:
carlijn83 schreef:
Ik ben nu zelf ook op trailerjacht Knipoog ik wil van een anderhalf paards naar een 2 paards en heb veel interesse in een (nieuwe) Hotra Jumper.
Dus ik was even aan t rondzoeken want ik kende het merk niet.

@missanous, waar wij mee bezig zijn, dat is een dealer in Nagele, geen idee hoe ver dat is voor jou ?

dat is een kilometer of 70 rijden voor mij en daar heb ik inderdaad ook geinformeerd
ik ben nu bezig met een particulier die zijn trailer ivm gezondheidsredenen moet verkopen
deze man wilt zijn trailer wel op afbetaling aan mij verkopen maar moet eerst maar eens zien of het is wat ik zoek
ik zit te wachten op foto's van de trailer (deze stuurt hij me vandaag op)
het is een 1,5 paards trailer van het merk trampolin of iets dergelijks maar helaas ken ik het merk niet en heb hier al de vraag gesteld of iemand dit merk kent maar niemand geeft er antwoord op

nou inmiddels heb ik de foto's gehad maar het is nou niet wat ik zoek Boos!
ik zoek wel even verder

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:43

missanous schreef:
o ja wat ik wilde weten is:
wat is beter een houten vloer of een gietvloer in de trailer

gietvloer Ja

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:44

Ik heb vandaag de nieuwe Hotra Voltaire gekocht Haha!
Ben er erg blij mee, kan m vrijdag al ophalen!!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:20

ik ben nog niet geslaagd voor een trailer
de meeste doen niet aan maandelijkse afbetaling dus het word voor mij heel moeilijk om dan een trailer te kunnen kopen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:21

tsja, dat wordt lastig dan......

kun je niet bij iets of iemand een lening afsluiten voor t bedrag van de trailer en dan diegene maandelijks afbetalen?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:26

ik heb geen connecties met rijke(re) mensen waarvan ik geld zou kunnen lenen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:27

de bank dan misschien?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:36

zit er wel aan te denken om daar eens te informeren
ik wil ook eens informeren bij voskamp in eerbeek of hun trailers op afbetaling verkopen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:40

De Hotra Salinero ken ik niet, maar wij hebben een Hotra Jumper, 2 paards. Die is nieuw gekocht in de zomer van 2000. Voorjaar 2006 bleek door een constructiefout dat de hele boel verrot was. We hebben detrailer echt goed onderhouden, stond meestal binnen, na het gebruik schoonmaken, zonodig schoonsputen. Buiten niet op het gras, maar op de stenen, neuswiel zo opdraaien dat de voorkant hoger staat dan de achterkant, etc. Maar het metalen frame bleek een beetje scheef te zijen. De bodemplaat was wel recht, met als gevolg dat de bodem op sommige plaatsen maar een paar milimeter op de hoeklijn lag, en op andere plaatsen helemaal tegen de wand. De onderkant van de bodemplaat bleek niet afgewerkt, zonder kit er in geplaatst, dus door het opspattende water is er water tussen de bodem gekomen. Er zat een rubberen gietvloer in, dus van binnenuit was niets te zien. In mei 2006 is de trailer voor onderhoud weggeweest, alle remmen vernieuwd etc. Dus uitgebreid op de brug gestaan en er was niets opvallends te zien. De bodem is toen niet echt getest, maar er was ook niets opvallends. De volgende dag waren we op wedstrijd en zakte het paard door de bodem. Rare gewaarwording, dat kan ik je wel vertellen. Met Hotra viel niet te praten. Daar kwam eerst helemaal geen reactie van. Uiteindelijk heb ik de trailer zogenaamd tek oop gezet op marktplaats, met het het hele verhaal erbij. En de advertentie doorgestuurd naar Hotra. Ook dat boeide ze niet. Wij hadden het geluk dat we de trailer gekocht hebben bij Koos Bakker in Hoorn. Die heeft zich ermee bemoeid en uiteindelijk hebben we, ook nog na tussenkomst van onze rechtsbijstandverzekering, een nieuwe bodemplaat en nieuwe voorschotten gekregen, maar ik denk dat Koos Bakker dat misschien wel zelf verzorgd heeft. Door de advertentie die ik op marktplaats gezet had kreeg ik wel heel veel reacties van mensen die ook problemen hadden met Hotra. Een persoon heeft de eigenaar van Hotra zelfs klem gereden om een keer een reactie los te krijgen. Kortom, voor ons nooit meer een Hotra trailer, welke uitvoering dan ook, louter en alleen omdat de service van Hotra heel erg slecht is.
Via deze link kun je zien wat we aantroffen toen we de rubberen gietvloer er uit gehaald hadden. Zelfs onder de zadelkamer was de boel verrot, maar dat is niet te zien door de rubberen gietvloer.

Succes bij de koop van een trailer, maar kijk ook heel goed uit.

http://www.mijnalbum.nl/Album=6OPPHMTI

PS. ik heb nog veel meer foto's van dit akkevietje, als je nog nieuwsgierig bent, stuur maar een pb.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:45

he gadver
zit er eigenlijk niet op te wachten dat mijn paard door de bodem zakt

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:27

haha, lekker verhaal nu ik net vandaag een hotra heb gekocht Vork

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:19

Voor mensen met een hotra echt een advies dat ze ter harte moeten nemen:
kruip onder de trailer, of zet 'm op de brug en inspecteer hoe de bodemplaat er ingelegd is. Is er wel gekit? Is de plaat zelf wel afgewerkt? Als er een rubber gietvloer in ligt kun je niet zien of de plaat overal voldoende ruim op de hoeklijn ligt, maar wees allert. Ik heb meerderd Hotra's gezien die hetzelfde probleem hadden als die van ons. Het is jammer, want ik vond/vind het echt een fijne trailer. We hebben nu al gedeeltelijk de schotten vernieuwd, (de laatste wandjes volgen nog), en er komt een goede, verschillende keren met jachtlak (onderzijde plaat uiteraard) afgewerkte bodemplaat in en daarover heen rubber matten. Die kun je eruit halen en dan ook zien wat er aan de hand is. Maar het ergste vind ik dat er gewoon geen gehoor is voor je klachten, dat er door Hotra gedacht wordt "als ik niet reageer zakt het misschien vanzelf wel in de bodem". Een trailer kost toch een hoop geld, en dan wil je een beetje service verwachten. Gelukkig is Koos Bakker in Hoorn, de dealer, anders, en daar viel goed mee te praten. Maar zulke akkevietjes kosten een hoop envergie. Alleen al het feit dat je in Franker op wedstrijd staat, je paard door de bodem gaat en je toch wel weer terug naar huis (texel) wil........ Het is gelukt, we kwamen weer thuis, maar ondanks dikke winst die dag, was het een nare dag.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:21

carlijn83 schreef:
Ik heb vandaag de nieuwe Hotra Voltaire gekocht Haha!
Ben er erg blij mee, kan m vrijdag al ophalen!!

Dat is mooi snel. Ik ben ook op zoek naar een tweepaards waar heb jij hem gekocht. Ik moet me er nog een beetje in verdiepen. Moet ook even kijken wat onze auto natuurlijk maximaal mag trekken. Heb jij en jeep om de trailer mee te trekken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:57

missanous schreef:
he gadver

Hoe handig zijn jullie??
Als je niet te veel geld hebt, maar wel tijd, koop dan het grootste wrak wat je vinden kunt, voor weinig, en knap hem zelf helemaal op.
Ik heb dat indertijd ook gedaan. Uiteindelijk heeft me dat 3500 euro gekost (inkl koop van het wrak), maar daarvoor heb ik wel een beter dan nieuwe Westfalia staan.........

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:23

digo schreef:
Dat is mooi snel. Ik ben ook op zoek naar een tweepaards waar heb jij hem gekocht. Ik moet me er nog een beetje in verdiepen. Moet ook even kijken wat onze auto natuurlijk maximaal mag trekken. Heb jij en jeep om de trailer mee te trekken?

Ja, lekker vlot he? haha, maar ik was er al een tijdje mee bezig hoor Knipoog zoeken op internet enzo naar de mogelijkheden enzo en was pas ook al een keer bij een andere dealer geweest.

Het gewicht vond ik groot voordeel bij Hotra!!
Ik heb een suzuki grand vitara 4x4 met een trekvermogen van 1850 (niet heel apart veel)
dus ik kon bijvoorbeeld niet voor bockmann ofzo gaan want die zijn al 850 of nog meer leeggewicht! Dan kan je er nooit 2 paarden bij hebben.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:10

ikke schreef:
missanous schreef:
he gadver

Hoe handig zijn jullie??
Als je niet te veel geld hebt, maar wel tijd, koop dan het grootste wrak wat je vinden kunt, voor weinig, en knap hem zelf helemaal op.
Ik heb dat indertijd ook gedaan. Uiteindelijk heeft me dat 3500 euro gekost (inkl koop van het wrak), maar daarvoor heb ik wel een beter dan nieuwe Westfalia staan.........

ik ben niet handig met dat soort dingen dus die manier houd voor mij al op

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:12

oja wat zouden jullie doen wel of geen trapbescherming in de trailer?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:37

missanous schreef:
oja wat zouden jullie doen wel of geen trapbescherming in de trailer?

WEL trapbescherming. Ik heb mijn Saris Singapore 1,5 paards gekocht zonder trapbescherming,
maar maken er zelf zo'n "schoprand" in.
Als je niet handig bent zou ik het wel meteen doen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:39

missanous schreef:
missanous schreef:
moet je belasting betalen voor een trailer?

heeft iemand hier antwoord op?

ik weet het antwoord al
je moet dus belasting betalen voor een trailer[/quote]

Eh, belasting betalen?
Hoe wordt die belasting genoemd dan?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:39

dat weet ik niet meer maar ik had het via google gevonden

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:15

Waarom kijk je niet eens bij Veldjesgraaf in Ederveen? Hij knapt op en repareert trailers. Er zullen altijd mensen blijven met zowel goede als slechte ervaringen, je moet toch zelf op onderzoek uit. Neem iemand mee die er verstand van heeft. Veldjesgraaf heeft ook een website http://www.bveldjesgraaf. Hij zit vlakbij cafe-restaurant de Kade aan de N224. Als ik jou was, zou ik geen trailer op afbetaling kopen, maar voor een goede 2-de hands trailer gaan rond kijken en er de tijd voornemen. Volgens mij zit er ook een trailerhandelaar vlakbij de McDonald in Veenendaal (aan de A12), Cluistra heet hij. Succes met speuren!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 15:19

had de site van veldjesgraaf al gevonden maar in ieder geval bedankt voor de tip!