Paard cremeren..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xjudithx

Re: Paard cremeren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:24

Bedankt voor de extra informatie Kimmie!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:27

Je kan het as wel meenemen!
Iemand die ik ken heeft dat ook gedaan Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:32

xjudithx schreef:
Wij kunnen een paard ook ophalen bij de eigenaar, de kosten hiervoor bedragen 100 euro starttarief en dan 2 euro per kilometer.

dat vind ik behoorlijk afzetterij eerlijk gezegt....

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:28

stef schreef:
xjudithx schreef:
Wij kunnen een paard ook ophalen bij de eigenaar, de kosten hiervoor bedragen 100 euro starttarief en dan 2 euro per kilometer.

dat vind ik behoorlijk afzetterij eerlijk gezegt....

Tsja,voor die mensen is dat gewoon een commerciele bezigheid en geen liefdadigheid. Hier geldt gewoon: de een zijn door is de ander zijn brood

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:29

dan nog is een normale prijs max 40cnt de km, en dat is heel wat anders

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:17

Niet voor een veewagen of een 4x4 met trailer.

Daarbij: waar vraag is, is aanbod. Als er kennelijk mensen zijn die bereid zijn dat te betalen....

Het cremeren van een paard (of om het even elk huisdier) kan beschouwd worden als een luxe artikel of dienst zo je wilt. Dit uiteraard even geheel los van de gevoelens die een ieder er bij kan hebben en die ik respecteer.

Ik weet donders goed wat het is om een paard in te laten slapen en vervolgens bij de DA achter te laten, want ik heb dat al twee keer moeten doen. Cremeren van een (huis)dier gaat voor mij te ver, dat hoeft niet voor mij. Maar nogmaals, dat is ieders eigen keuze.

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:26

Ik zou mijn paard ook laten cremeren als het zo ver is. Ze is als familie voor mij en mijn familie laat ik ook niet door een grijper in een vrachtwagen gooien en met meerderen tegelijk cremeren/vernietigen.
Ik zou mezelf nooit kunnen vergeven. En ik krijg toch geld terug van de verzekering mocht ze dood gaan, dat kan ik daar dan voor gebruiken. Maar ik hoop dat het nog heeeel lang duurt voordat ze gaat.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:24

Om eerlijk te zijn heb ik niet zoveel met dat hele cremeer- (of begraaf-)gebeuren. Uiteindelijk is het toch het "opruimen" van het lichaam waar de essentie van het individu volledig van weg is. Wat in mijn ogen belangrijk is, is dat je goed afscheid neemt, goed afrond, maar wat er daarna gebeurd is niet meer zo van belang. En wees eerlijk, bij hoeveel crematies zie je nog zelf dat de kist de oven in gaat? Wat maakt het dan uit of het gezamelijk is of apart? Voor die as? Die hoef ik niet, niet van mijn familie en ook niet van mijn huisdieren en zeker niet van mijn paard (dat is namelijk veel te veel as). Zorg dat je een mooie foto hebt van je geliefden en heel veel goede herinneringen, dat is vele malen belangrijker dan dat lijf na de dood.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:59

Het is inderdaad voor iedereen een eigen afweging en een persoonlijke keuze. Overigens kan je er vaak voor kiezen om mee te gaan naar de oven (bij mens en dier).

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:19

Moest er niet aan denken om mn paard te cremeren of welk dier dan ook. Een dier is en blijft een dier en daar moet het ook bij blijven. Van mij part mag de Rendac hem/ haar op komen halen. Ik vind het veel belangrijker dat je goed afscheid kunt nemen van je dier. Om er daarna dan nog eens honderden euro's achteraan te doen voor een crematie vind ik wat te gek. Je paard merkt er echt geen verschil in.

Maar dit is mijn persoonlijke mening en zo heeft ieder zn mening

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:25

pjotrg schreef:
Niet voor een veewagen of een 4x4 met trailer.

Daarbij: waar vraag is, is aanbod. Als er kennelijk mensen zijn die bereid zijn dat te betalen....

Als er ook bedrijven zijn die een normale prijs rekenenen:

TigerBD schreef:
Prijs crematorium paard: 1400 euro + vervoer paard 0,40 per kilometer, met een minimum van 50 euro (is in Rotterdam gelegen). Veel dus Gaaaap heb er zelf geen ervaring mee, zou het welwillen doen maar is echt prijzig

vind ik het dus afzetterij

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:54

Natal is gecremeerd in Rotterdam, mocht je meer informatie willen moet je maar even pb-en wat je iwlt weten.