Misschien goed om je een keer te laten advieseren in een speciaalzaak. 95% van de nederlandse vrouwen draagt volgens recent onderzoek een verkeerde maat bh. Dan kun je nog zo'n goed merk kopen maar hij zal nooit heel goed helpen.
Silence
Meen je dat serieus omdat je er echt nog nooit van hebt gehoord of bedoel je dat ironisch omdat je er geen goede ervaringen mee hebt?
Anyway, ik heb de Shock Absorber met crossback en daar ben ik tot nu toe heel tevreden over.
http://www.shockabsorber.co.uk/ - daar kun je ook de 'Bounceometer'-test doen om te kijken welke 'sterkte' jij nodig hebt bij jouw sport en cupmaat. Maar of ze echt werken merk je pas in het gebruik.
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-03-07 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Silence
bij de winkels van lincherie (maar die keten zit vooral in het oosten dacht ik, apeldoorn zit er ook eentje nog) en hier bij een lokale winkelgroep qinn. Maar ik denk dat elke winkel die triumph verkoopt ze wel heeft, het model is dus tri action workout (vrij populair model schijnt). Op de site http://www.triumph.com/nl/ staan ze op. Bij een goede lingeriezaak (dus geen livera of hunkemöller ofzo, niks mis mee maar niet voor de grotere cups) zijn ze vast verkrijgbaar.
Ik ben naar de betere sportwinkel gegaan en daar gewoon passen, passen en nog eens passen. Staan springen, doen alsof je aan het lichtrijden bent etc en uiteindelijk had ik er 1 die me wel wat leek, aangeschaft € 45,-- armer en testen, beviel prima dus direct nog een exemplaar aangeschaft. Van de zomer hadden ze bij de ruitersportzaak toevallig dit model in de aanbieding en direct nog 3 exemplaren erbij met 50 % korting . Overigens heb ik een C cup echter veel rugklachten en daarom voor mij zo belangrijk dat ik een goede sport bh aan heb.
Ik heb jaren geleden al eens een mail gestuurd naar Anky, want die heeft toch ook een niet te zuinige borstpartij en de vraag gesteld of hun geen goede sport bh konden ontwikkelen voor amazone's, hun antwoord was dat ze deze vraag steeds vaker kregen en zich er in de toekomst in zouden gaan verdiepen, helaas heb ik hem nog steeds niet gezien in de ruitersportzaak. Misschien allemaal een mailtje sturen.
Ik las net die van triumph zijn ook nog verkrijgbaar in hun eigen winkels in almere, bergen op zoom, groningen, maastricht, tilburg en nijmegen. Misschien iets wat in de buurt zit. Succes ermee ik weet hoe frustrerend het kan zijn (een goede bh vinden).
Silence
Ik heb ook een shock absorber... echt top Ik gebruik hem voor gewoon sporten en voor paardrijden en zit prima! Die van mij heb ik voor maar 15 euro (opruiming bij de wehkamp, dus een gelukje) maar bij de wehkamp zijn ze nu geloof ik ook nog te koop en bij de perry sport geloof ik ook, maar dat weet ik niet zeker.
Silence
Het type Shock Absorber dat ik heb, is niet te koop bij Wehkamp. Daar heb ik al eens naar gekeken. De modellen die ze wel hebben, heb ik gepast in de winkel en die bevielen mij niet.
Via internet zou ik een sportbeha alleen bestellen als ik 'm al eens in een winkel had gepast of als ik er in de praktijk al goede ervaringen mee heb. Niet op goed geluk. Net als met een cap of helm. Pasvorm en comfort zijn bij dit soort dingen toch wel heel belangrijk.
Silence
Ik heb cup D en had er ook last van, nu heb ik 2 sportbeha's gewoon bij de Hema vandaan die zijn lekker strak heb dan wel een C omdat ik een kleine D heb en dan zit het lekker nog iets strakker, ik vind ze prima zitten en heb niet het idee dat ze echt onwijs op en neer gaan met rijden ik let er eigenlijk niet meer op!! het zit gewoon voor mijn gevoel stevig!
Silence
Toch lijkt het me niet gezond om een beha te dragen in een net iets kleinere cupmaat dan je hebt 'omdat het dan nóg strakker zit'. Zeker bij het sporten. Je kunt beter een goed passende beha in je eigen cupmaat nemen, dat is op de langere termijn beter voor je borsten.
Silence
Nah hij zit niet super strak hoor, kheb net geen D ookweer geen C net ertussenin en wasbang dat die D te groot was en dat isook weer niet goed, deze zitten precies goed en niet te strak had het iets te letterlijk opgeschreven