Laars ipv chaps voor betere beenligging?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pietjepino

Re: Laars ipv chaps voor betere beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:09

Karoliefje_ schreef:
Meryl schreef:
De schoenen die ik er toen bij kocht waren iets van 40/50 euro van Mondoni dacht ik.

Als ik kijk naar mijn zus, vind ik deze schoenen geen aanrader, de zool liet los aan beide schoenen na een tijdje, de dingen waaraan je de veters maakt(weet niet hoe het heet) laten los. Scheve mond

Petrie perfect vind ik ook absoluut geen aanrader, mijn eerste paar gingen na een jaar kapot, en mijn tweede paar na een half jaar. terwijl ik er niet vaak mee rijd en ze altijd netjes verzorg!

da's balen Karoliefje, misschien zat er leer van een gekke koe in verwerkt ofzo Hyper! ,een kennis van me heeft er wel een jaar of 5 mee gereden, ze woonde er nog net niet in zal ik maar zeggen, altijd zwaar gebruikt en eigenlijk zonder problemen, wel was het leer van het stuk rond de voet anders dan het leer dat rond je been zit.
Je woont trouwens wel op een mooi plekkie om op je knollies te rijden zeg, we komen daar best vaak door de sluizen als we de zee opgaan...zal volgende keer wel toeteren

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 18:34

off-topic: En dan heb je weer een post Knipoog

Ben nog benieuwd naar je mening Karoliefje_. Waarom juist wel die laarzen of juist niet? Het is nu wel heel erg verdeelt (en ik nu dus ook Knipoog).

pietjepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:03

ook off-topic; ik ben niet meer te stoppen!!! Knipoog

pietjepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:37

Kimmm schreef:
Sinds jaren maak ik gebruik van chaps tijdens het rijden, maar ik heb moeite met het stilhouden van mn benen tijdens het rijden. Nu kreeg ik een tip om goede lederen laarzen te kopen, waardoor ik mn benen stiller zou kunnen houden (omdat de laarzen meer 'fixeren'). Nu aan jullie de vraag of het aanschaffen van lederen laarzen echt helpt tegen bewegende benen. Het kost een hoop geld om nieuwe laarzen aan te schaffen (wil dan wel gelijk goede Bloos), terwijl mn chaps nog goed zijn. Mocht bij voorbaat lederen laarzen niet helpen, dan schaf ik ook niets aan Knipoog

Even voor de duidelijkheid: Ik weet dat er véél topics zijn over laarzen en chaps, maar kon hierin nergens een duidelijk antwoord vinden en wil toch graag mn vraag stellen aan bokkers Lachen

Kimmm, waar gaat jouw voorkeur eigenlijk naar uit? ik denk als je nu met chaps lekker rijdt je dat gewoon lekker moet blijven doen. Als je nu nog wedstrijden zou gaan rijden, maar dat was toch niet de bedoeling, dacht ik?? volgens mij ga je niet doordat met van die superstugge laarzen gaat rijden ineens je benen veel stiller houden, ik vind dat het voor mij persoonlijk niets uitmaakt, behalve dan dat als Pi op m'n tenen gaat staan als ik laarzen draag dat ik dan de volgende 2 weken niet kan lopen, i.c.m. met chaps draag ik schoenen met stalen neus, is wel zo prettig voor mijn teentjes Haha!
Maaruh, ik ben geen profi, die zullen het ongetwijfeld beter kunnen uitleggen, het heeft voor mij persoonlijk maar 1 voordeel, het staat veel netter dan chaps... Doei! Doei!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 12:39

Nou, dat weet ik dus niet Ik rijd al jaren met chaps en ben dus niets anders gewend. Mn laatste paar rijlaarzen is maat 30 ofzo en daar pas ik met mn gegroeide 41 niet meer in Knipoog Daarom wil ik graag jullie mening. Aangezien ik het verschil niet weet of kan voelen.
Heb dezelfde mensen vandaag nog een keer aangesproken die naar mn rijden hebben gekeken en zij zijn juist in voor een paar lederen laarzen. Juist om de reden dat ik een betere beenligging krijg en mn benen stiller kan houden. Misschien dat mensen die met beiden hebben gereden me kunnen vertellen wat voor hen het beste gewerkt heeft Lachen

pietjepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:39

je maakt mij nog steeds niet wijs dat als je met laarzen rijdt je dan ineens minder zou zwabberen met je benen, volgens mij is een laars veel gladder (of je moet ze een paar jaar niet poetsen) dus lijkt me geen garantie voor een/de juiste beenligging of een betere grip ofzo.
Ik rij zelf met boots of chaps en merk echt geen enkel verschil... maar ik ben, zoals al gezegd, dan ook geen profi... je kan toch van iemand wel eens een paar laarzen proberen ofzo??? je mag de mijne wel lenen, zijn alleen een beetje aan de grote kant denk ik Haha! Doei!

(en weer 1 Knipoog gaat wel lekker zo eej Haha! )

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 15:43

Bedankt! Ja Ik rij altijd alleen en er is niemand anders in de buurt met mijn maatje Knipoog Ze hadden het erover dat laarzen geen betere grip hebben (niet meer en niet minder), maar dat het je enkel meer fixeerd, waardoor je daardoor minder gaat wiebelen of bij mij onbedoelt tegen zn buik aanstoten.

pietjepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:58

k'heb regelmatig vergaderingen in die buurt, als ik er weer eens moet zijn stuur ik wel een pb en mag je die van m'n (v)echtgenote wel eens proberen, die heeft ook 41 Haha! Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 19:49

Dankjewel Lachen Binnenkort ga ik samen met mn vriend (die sleur ik mee) naar de paardenwinkel laarzen en anders leuks bekijken Knipoog

pietjepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:27

haha, in dat geval zou ik zeker voor laarzen gaan, kan hij ze meteen betalen Haha!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:54

Ik heb een tijd terug leren laarzen van m'n moeder gekregen voor m'n verjaardag.
Voor die tijd reed ik ook altijd met chaps en had idd soms btje moeite met stilhouden van m'n benen...
Nu met mn leren laarzen zit ik een stuk netter, kan mn benen beter stilhouden, en vind het veel lekkerder rijden!
Echt een aanrader! maarja..prijzig blijven ze wel Bloos

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 15:43

Het is inderdaad erg prijzig en pietjepino, het klinkt leuk. Maar ik denk niet dat hij het doet Clown Misschien moet ik het gewoon proberen. Nooit geschoten is altijd mis! Vork

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:53

ik heb 1 paar slappe leren chaps van global en nu heb ik hard leren van global en die zitten echt heel lekker heb ze nu ene half jaar ,die kosten 45,-/50,- euro
die petrie's kosten hier overal 120,- ik wilde die eerst ook maar ik vond ze te duur.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:57

Als je chaps aan hebt (gaithers of gewone) dan kan je enkel makkelijk scharnieren, dus kan je makkelijker je hak optrekken, je voet gaat sneller wiebelen bij het staan/zitten, met als evt gevolg dat je hele been gezellig meewiebelt.

Met laarzen zit je enkel vast als het ware en heb je ook minder kans op zwabber benen (uitzonderingen daargelaten uiteraard Knipoog )

Bij mij heeft het in iedergeval veel uitgemaakt, ik zit nu zelf veel stiller.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:25

Ik heb van die slappe chaps en leren laarzen en je merkt echt duidelijk verschil, mijn beenligging is zo veel beter geworden nu ik leren laarzen heb! Echt aan te raden! OK dan!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:38

Ik rij ook met johdpurs en gaithers en mijn beenligging is daarmee stiller dan met 'zachte' chaps. Mijn enkels zwieberen minder en ik trek mijn hakken minder op. Ik wilde eerst ook gaan voor leren laarzen maar de prijs hield me tegen. Voor mijn Petrie gaithers was ik 70 euro kwijt. Johdpurs had ik, heb later mooie nieuwe leren gekocht voor maar 30 euro. Voor 110 euro dus precies hetzelfde resultaat als laarzen die anders meer dan het dubbele hadden gekocht.
En chaps zijn voor mij veel praktischer. Ik ga op mijn johdpurs op de fiets naar stal, en daar de gaithers aan. Geen gedoe met laarzen wisselen, niet kunnen fietsen met laarzen etc. Lachen

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:40

ik vond laarzen wel goed zitten aan mn voet en enkel; maar die schacht vind ik vervelend...ik rij dan ook gewoon met stevige botinnen Lachen; als mijn enkels steun hebben, dan blijven mijn benen mooi stil, maar met gewone johpurs zwabberen mijn benen toch een stuk meer...

dus doe ik geen chaps of geen laarzen aan Clown); lekker vrij rond je benen maar toch stevig rond de enkels...(voor wedstrijd kan dit natuurlijk niet...)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:51

Hoi, rij je voornamelijk dressuur of spring je veel of recreatief? Heb je een dressuurzadel of veelzijdig?
Ik vind mensen die chaps omdoen om bv gympen, niet verstandig, dus dat moet je nooit doen.
Ik heb iemand die altijd met alleen schoenen reed wel aangeraden om leren rijlaarzen te kopen.
Maar er zit verschil in. Rij jij veel dressuur en mer een dressuurzadel, zou ik een hoge laars nemen. Als je hem fijn inrijdt, krijgt ie mooi de vorm en goeie ligging. Je onderbeen wordt meer 1 geheel.

pietjepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:36

Ik zeg altijd; 'niet geschoten is een kogel over' Knipoog , "shotgunshopping" dan maar? Nors opkijken Geld, geld! hij moet er natuurlijk wel wat voor over hebben... Doei!

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:48

ik heb slappe chaps van kieffer en daar ook de bijpassende joppers bij daar mag je gewoon mee op wedstrijd.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:02

cassy_girl14 schreef:
ik heb slappe chaps van kieffer en daar ook de bijpassende joppers bij daar mag je gewoon mee op wedstrijd.

Als ze glad zijn, en ze op leren laarzen lijken mag het inderdaad, Kieffer heeft trouwens ook slappe chaps zoals die van Harry's Horse, en daar mag je echt NIET mee op wedstrijd!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:23

heeft iemand een foto van de chaps waar je zeker weten op wedstrijd mag. Ik vind chaps veel lekerder rijden en ga toch weer starten dressuur en springen maar als dat met chaps kan vind dat fijner

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:47

Afbeelding
foto van www.divoza.nl Haha!
Hier mag je absoluut wedstrijden mee rijden Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 11:24

Ik heb een veelzijdigheidszadel - Ik spring bijna nooit, vooral dressuur en recreatief. Met gympen rij ik nooit! Veel te gevaarlijk. Heb jodphurs en slappe chaps.

@ Daf: Dat hoop ik te bereiken. Doordat mn enkel niet goed meer kan schanieren, dat de rest van mn been daardoor ook stiller gaat liggen. Want ik hinder het paard en dat is niet de bedoeling! Knipoog

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:29

Weet je wat soms ook wil helpen om je benen stil te houden tijdens het rijden.........???
WEet niet wat voor zadel je hebt, maar je hebt van die riempjes van kieffer, die kan je aan je zadel en stijgbeugels vastmaken en dan kan je haast niet meer wiebelen Knipoog
Als je hier een tijdje mee rijd, rijd je vanzelf veel stiller en kan je ze na verloop van tijd gewoon weer afdoen.
Tja op wedstrijd zal je hier niet mee mogen rijden.
Maar idd, goede leren chaps over goede leren jophurs is ook toegestaan en daarmee zit je vaak ook wat stiller omdat je als het ware een beetje meer aan je zadel zit geplakt!!
Succes ermee :d