greensleaves schreef:Waarschijnlijk ben ik een uitzondering, maar ik eet niet vegetarisch omdat ik het zielig vind. Ik vind het gewoon smerig om een lijk te eten en het voelt heel onnatuurlijk voor me, hoe natuurlijk het ook mag zijn. Voor mij is een biefstukje gewoon een stuk dooie koe.
Precies, ik vind het ook wel 'zielig', maar de voornaamste reden dat ik geen vlees eet, is omdat ik amper iets lust.
Ik heb een kunststofzadel, maar wel een leren hoofdstel en draag soms leren schoenen.
Celine_M schreef:...
En zo kun je de discussie ook doortrekken, dan mogen vegetariërs ook geen snoep weer (gelatine van beenmerg),.. In elk product zit wel iets dierlijks, dus dan kan je net zo goed niets meer kopen. En als mensen er nu een beter gevoel hebben als ze geen vlees eten, wat is het probleem dan?
Dan kan ik ook geen kaas of drop of ander snoep meer eten, daar zitten zelfs dierlijke producten in. Maar zo extreem ben ik nou ook weer niet, anders kan ik toch helemaal niks meer eten?
_Lorette_ schreef:Ik meld me. Ik ben vegetarisch en heb leren zadels, leren hoofdstellen, leren laarzen en schoenen, enz.
Tja, ik vind vind vlees niet lekker, dus ik kon net zo goed vegetarisch zijn. Dan krijg ik tenminste nog wat binnen aan vervangers.
Ik doe verder helemaal niet moeilijk over leer en andere producten, maar bont in kleren (gewoon voor de mooi), vind ik niet zo geslaagd.

Mee eens! 
Sommige mensen zijn nou eenmaal gewoon vegetarisch omdat ze het vlees niet lusten, of allergies zijn. Moet je hen dan ook gaan verbieden leer te gebruiken? Lijkt me niet.