rijbroeken shoppen frustrerend

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: rijbroeken shoppen frustrerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:52

Ik heb nu voor het eerst sinds 6 jaar ofzo weer een rijbroek kunnen vinden. Het is echt frustrerend. De meeste rijbroeken zitten zo strak om je taille dat je geen adem meer kunt halen. Bovendien heb ik hele lange benen, dus ik moet een lengtemaat hebben. Meestal moet ik ze dan ook nog eens 2 maten groter pakken dan normaal, anders wordt je taille echt afgeknepen.

Toevallig heb ik 3 weken geleden opeens 2 rijbroeken in 1x gevonden, en ook nog een een fatsoenlijke kleur. Eentje van Chamberlain en eentje van HH. Dat was dan wel geen lengtemaat maar hij valt redelijk lang.
De standaard merken (Pikeur, Eurostar) hoef ik echt niet te proberen. Zitten voor geen meter.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:04

Pikeur valt over het algemeen smal, eurostar kort.
Echter hebben beide merken in de hogere plijsklasse (dus niet de sprint/start modellen) breedte en lengte maten.. gewoon vragen bij je ruitersportzaak.
Equitheme, is een goedkoper merk, heeft hele elastische taille banden, nadeel (vind ik) dat ze na een dag dragen ook wat lubberig worden om de bovenbenen, wat na het wassen weer verdwijnt.
Sommigen maken de 'fout' om bij wat vollere bovenbenen een bandplooibroek te passen.. ja dan past het om je bovenbeen en buik maar je taille wordt strak ingesnoerd. Dat soort broeken zou je moeten passen op taillemaat en lengte Ja
Daarnaast letten mensen teveel op de maat... soort valse schaamte lijkt het.. een rijbroek moet passen of er nu 46 instaat of 36.
Mijn dochter heeft dus ook pas en maat problemen, doordat ze en slank is en lange benen heeft.. zijn de broeken soms of te wijd of te kort.. wat betekent dat ze qua lengte 176 nodig heeft maar vwb de breedte 158/164.. en dat is ook heel vervelend kopen, ze zit daardoor in de duurdere merken, tussenmaten of modellen... maar een goede ruitersportzaak zou je daar goed moeten kunnen adviseren en anders de juiste maat kunnen bestellen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:11

Pikeur heeft sowieso een hele smalle taille. Ik heb een hele smalle taille en zelfs pikeur zit bij mij soms wat aan de strakke kant. Ik geloof dat Anky wat breder in de taille valt en cavallo ook want die passen mij in mijn taille voor geen meter (lubberen). Ik geloof alleen dat cavallo geen lengtematen heeft.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:46

Ook ik heb een bloedhekel aan rijbroeken passen. Pikeur begin ik maar niet eens meer aan, hoe leuk ze er ook uitzien Knipoog
Inmiddels 3 merken gevonden die eigenlijk altijd wel goed zitten: Anky, Global en Sonnereiter. Scheelt een boel gedoe en gehannes in die veel te krappe en bloedhete paskamertjes Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:24

ik heb ook vaak het probleem dat ik te dun ben voor de broeken. sterker nog, 9 van de 10 keer moet ik op de kinderafdeling shoppen Nagelbijten / Gniffelen
van de zomer weer, de nieuwe HH wilde ik perse hebben,maat 38 bij de volwassenen paste mij gewoon niet, qua lengte wel,maar qua breedte viel die zo weer naar beneden als ik hem aan had. Dus uiteindelijk bij de kindermaten maat 176 gepakt en die pas perfect.
Maar ja.. zoals standaard bij mij, te kort bij de benen dus die komt ruim boven de enkels uit qua broekspijpen Clown maar dat los ik altijd op met sokken natuurlijk Lachen
merken waar ik goed in pas is Eurostar en Pikeur, maar ja, vooral pikeur is net te duur voor mij vaak Ja

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:27

Ik heb hier ook vaak problemen mee, de letters Euroriding staan ook altijd in mijn buik gegraveerd en no way dat ze zomaar weggaan..

ze zitten vaak te strak bovenaan, terwijl een grote maat dan weer te groot is. Ik zit er precies tussen in. Heb nu een rijbroek van Equicomfort bij Divoza gekocht....eindelijk een broek die en goed lang is (ben 1.80 meter) en bovenaan niet zo knelt..

heb ook een maat 40 nu gekocht, 1 maat groter dan mijn kledingmaat...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:17

Skippy01 schreef:
rijbroeken, altijd drama om er een te vinden die lekker zit.
ik ben 1,74 en slank (maat 36) en zelfs voor mij, met een normaal postuur dacht ik toch, is het al frustrerend om een rijbroek te vinden die niet knelt in mijn taille. ik heb lange benen, dus meestal als ik broeken koop heb ik veeeeel te veel ruimte bij mijn taille... met rijbroeken helaas niet (ik weet dat ze aangesloten horen te zitten, maar toch niet zo erg dat de letters 'pikeur' nu in mijn taille geprint staan zo ongeveer...) en dan heb ik mijn rijbroek al een maat groter gekocht dan mijn normale kledingmaat...
nou hoor ik jullie denken "waarom dan geen heupmodel?" tjah, dat lijkt me niets, bang voor bouwvakkers-decolleté op mijn paard... daarnaast hebben vooralsnog volgens mij alleen de echt duurdere merken dit soort rijbroeken...
en liever ook geen bandplooi.
wel of geen steekzakken vind ik niet relevant...

hebben meer mensen hier last van? (ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle anderen zomaar een broek vinden die niet knelt)

help!

Tja, ik heb juist een omgekeerd probleem: maat 42 en 1.57 met korte pootjes. Qua maat kan ik genoeg rijbroeken vinden die goed in de taille e.d. passen maar die lengte Nagelbijten / Gniffelen Ik hou altijd een 5-10 cm over aan de onderkant.
Het enige merk wat nog aan de korte kant is is Eurostar. Heb al vaak andere broeken geprobeerd (HH, Global, Pikeur, zelfs een keer een Anky) maar allemaal veels te lang en niet korter verkrijgbaar. Voor mij dus nog maar 1 merk en dat is Eurostar Ja

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:21

@Flettie: Dan zouden jou de broeken van P&R Arcade eigenlijk moeten passen Ja Stof is sowieso wat rekbaarder, maar valt wat breeder dan ie lang is (als je snapt wat ik bedoel Tong uitsteken )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:30

Ik ben blij dat jullie zeggen dat Pikeur smal valt want mijn nieuwe rijbroek is nota bene maat 46 geworden dus ik kon eigenlijk wel janken, ook al is het echt een mooie rijbroek verder.
en guess who er nu op dieet staat

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:34

Maten zeggen mij niet zoveel. De ene keer moet ik een 38 aan, dan weer een 40 en dan weer een 42.. Ach... Als hij maar goed zit. Het ligt meer aan de maatvoering dan aan mijn lijf Haha! Ik heb ook lange benen maar ik heb toch lange sokken over mijn rijbroek aan. Frustratie over te korte rijbroeken heb ik al lang niet meer.

Favoriet is bij mij toch wel de Anky rijbroek....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:40

Urielle schreef:
Ik ben blij dat jullie zeggen dat Pikeur smal valt want mijn nieuwe rijbroek is nota bene maat 46 geworden dus ik kon eigenlijk wel janken, ook al is het echt een mooie rijbroek verder.

hoop toch niet alleen omdat je niet in die rijbroek past he?
Niet elke rijbroek valt hetzelfde, ik heb maat 34 thuis die perfect past, maar ook een maat 40 Clown ( normaal heb ik rond de 36) hangt net af van het merk en het type broek, dus wanhoop niet Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:44

Bij mij valt het eigenlijk wel mee, zowel anky, pikeur en kentucky krijg ik mits ik de goede maat en model pak gewoon aan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:52

Lowara schreef:
Urielle schreef:

hoop toch niet alleen omdat je niet in die rijbroek past he?
Niet elke rijbroek valt hetzelfde, ik heb maat 34 thuis die perfect past, maar ook een maat 40 Clown ( normaal heb ik rond de 36) hangt net af van het merk en het type broek, dus wanhoop niet Lachen

Niet alleen maar, maar wel een groot stuk.
Van gewone broeken zit ik nu in 40/42 en die maat ben ik ook behoorlijk beu want ik heb hier een kastvol 36/38 die ik gewoon niet aankan omdat ik te dik ben geworden.
*heeft honger en gaat nu een appel eten*

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:52

bij mij is het ook altijd een ramp!
bij mij is het altijd zo dat mijn rijbroeken te lang zijn maar dan sla ik ze onder een keer om meestal

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:58

rijbroeken zijn bij mij iig nooit te lang, altijd te kort, maar daar lig ik niet wakker van, zitten sokken overheen... (alleen gaan ze dan onderaan vaak niet dicht, omdat ze hoger op je kuit zitten, en dan gaat dat klitteband zo heerlijk kriebelen)

ik heb altijd pikeur gehad, maar het kan dus aan het merk liggen ??
(is naast HH het enige dat ze bij mijn lokale ruitersportzaak verkochten, en HH vond ik de stof wel heeeel dun aanvoelen)

toch maar eens een ander merk proberen.
als eurostar heel kort valt is dat geen optie, dan zit zo'n broek straks tot mn knieën :s

broeken van anky en global en sonnenreiter zitten wel lang genoeg dan?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:53

er zijn van pikeur sowieso ook lengtemaat broeken!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:12

En die van Isabelle Werth vallen lang, goeie kwaliteit ook.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:15

cle0o_o0 schreef:
er zijn van pikeur sowieso ook lengtemaat broeken!

maar die zijn dus iig al te smal (kindermaten passen echt niet daarvan en volwassenmaten zitten heel strak in de taille), vandaar dat ik nu zoek naar iets anders dan pikeur Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:21

Ik ben net zoals jij ook vrij lang en slank en heb lange benen; Vaak zitten broeken qua lengte goed maar qua heupen veeel te los.. Zeer frustrerend idd! Ik heb nu wel 4 broeken die allemaal erg lekker zitten, maar Eurostar en Global zitten het best; Misschien een idee? Lachen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:24

zal er eens naar kijken idd, hoewel ik over eurostar ook hoor dat ze kort zijn, maar global kan ik idd wel eens kijken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:29

Als ik rijbroeken koop, neem ik een maatje groter dan ik normaal heb. Eigenlijk zitten ze dan altijd goed? Tong uitsteken

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:29

Herkenbaar! We zijn even lang en hebben min of meer dezelfde maat... Mijn lievelingsbroek is momenteel een grijze Eurostar, maatje (jawel) 170! Zit als gegoten - beter dan de 36 en goedkoper, beenlengte is prima, kwaliteit helaas iets minder.

Maten kloppen vaak toch niet helemaal (errr... helemaal niet?). Shoppen op de kinderafdeling werpt nog wel eens vruchten af, zeker met rijbroeken!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:35

ik vind het ook vervelend alleen ik heb dus weer het probleem dat ik bij al mijn rijbroeken een riem meot dragen omdat ze anders afzakken. (en een te grote broek aan de bovenkant zit niet lekker) dan moet ik de lengte wel hebben maar is hij bovenaan gewoon te breed terwijl hij dan bij mijn benen wel past.
ik vraag me af of er iemand bestaat die nooit last heeft met het kopen van rijbroeken Nagelbijten / Gniffelen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:37

mss mensen met een echte wespentaille, niet teveel heupen en bovenbenen en vooral niet te lange benen...
ik geloof niet dat die mensen bestaan... :s

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:07

Alane schreef:
@Flettie: Dan zouden jou de broeken van P&R Arcade eigenlijk moeten passen Ja Stof is sowieso wat rekbaarder, maar valt wat breeder dan ie lang is (als je snapt wat ik bedoel Tong uitsteken )

Quanta costa? Clown
Ben namelijk meer van de rijbroeken van rond de 60-70 euro ipv >100 euro. Die gaan misschien niet zo ontzettend lang mee als een Anky rijbroek maar ach, kan ik om de zoveel jaar tenminste weer wat nieuws kopen Haha!