rijden jullie met bodyprotector?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

deborah26

Re: rijden jullie met bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:46

ik draag ook een bodyprotector..ben hem gaan dragen toen ik vorig jaar van me paard af viel met een flinke kneuzing in me rug als gevolg..en aan gezien me paard aardig kan bokken draag ik een protector en voel me daar een stuk zekerder door..ook heb ik een zwakke rug en vaak last van rugpijn en een protector geeft me meer steun en heb daardoor minder last van me rug

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:03

Was al op zoek naar een bodyprotector met het plan om crosstraining te gaan volgen. Ik draag hem nu ook in de springles, want ik hem toch en beter voorkomen dan genezen

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 17:23

ja, mij lijkt het ook belemmering van 'natuurlijk' op je paard/pony zitten... ik weet het natuurlijk niet omdat ik nooit een bodyprotector gedragen heb Tong uitsteken

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:29

nope en ja het is belemmering voor een vriendin vn mij tog (van haar ouders moet ze het om)
ze heeft een lichamelijke handicap en moet dus oefeningen doen en met dat ding gaat het duss niet en haar handicap is net de reden dat ze paardrijd maar met dat ding om helpt paardrijden duss niet....

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:24

Ik heb er geen, in mijn tijd was dat ook helemaal niet zo Knipoog De caps zijn tegenwoordig ook veel veiliger dan "vroeger"...

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:26

Ik moet met bodyprotector springen van mn ouders. Verder hoef k hem niet om. Heb dr niet echt last van ofzo, en hij kan onder mn jas dus dan zie je m ook niet Haha! haha. Alleen als t warm is wel mjah maak niet uit, je ziet ze tegenwoordig steeds meer. Ben k niet meer de enige. Tong uitsteken

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:29

ik draag wel een bodyprotector, maar niet bij dress. alleen bij springen en buitenritten, het is heel veilig en als het koud is, is het best lekker warm zo'n bodyprotector. Haha!

madeliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:30

IK heb er geen, en mijn paardje is ook heel erg rustig dus ik zal er niet zomaar afvallen. Maar nu ik een beetje probeer te springen lijkt het me wel veiliger om 1 aan te doen. Maar voor de paar keer dat ik spring vind ik het te duur.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:32

ik rij met springen en cross vaak wel met bodyprotector maar met dressuur niet omdat ze dan vaak zo geconcentreert is dat ze zich dan wel netjes gedraagt Knipoog

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:39

ElkeXjeroen schreef:
Ik rijd zonder.
Het lijkt me niet comfortabel om mee te rijden.

ja lijkt me idd vreselijk zitten!!
ik heb in gedachten:
een veel te warm, knellend en irritant ding!

mjah... ik spreek niet uit ervaring
maah lijkt me idd wel veiliger...
het is dat ikniet durf te springen
(voorlopig) anders zou ik er voor springen
zeker 1 aanschaffen Ja

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:45

Ik ben van plan om een bodyprotector aan te schaffen.
Ik heb nog een jong paard waarmee we willen gaan springen dus denk dat ik hem dan wel nodig zal hebben.
Ook voel je jezelf denk ik een stukje veiliger/zekerder op je paard???
Ik ben 1x ontzettend hard van me paard gevallen op mijn onderrug/stuitje.
Had de eerste paar seconde daarna geen gevoel meer in me benen en dan schrik je toch wel even.(dat was de eerste keer dat ik op me paardje intensief reed)
Heb nu nog steeds last van me stuitje.

Maar ik heb geen idee wat deie bodyprotectors kosten en hoe de maten vallen...
Denk dat ik het beste gewoon naar de winkel moet gaan en me moet laten informeren daarover.

Maar ik ga er denk ik wel 1 aanschaffen als ze een beetje betaalbaar zijn hihihi.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:50

Ik ben nooit onzeker geweest op paarden, maar kan me voorstellen als je dat wel hebt dat je je dan met een bp om veel zekerder voelt Ja Het geeft wel een veilig gevoel..

Ik ook een aantal x heel erg hard gevallen, dat k een week niet heb kunnen lopen van de pijn in mn rug. Sindsdien vonden mn ouders het wel goed en moet k zo'n ding om.. Njah heb dr niet echt problemen mee.

stephanie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:33

Ik ook zonder ,
Ik zie ze wel steeds meer in de lessen ...
Had ook gehoord dat ze over een tijdje verplicht worden ofzo Verward

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:41

Jah volgens mij hebben ze t er al over om het bij de pony's te verplichten met springen. Mjah nu ist iig nog niet zo.. haha

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:18

ja dat klopt maar als je ook ziet hoeveel er in het parcours wel niet af vallen Blauw oog

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 07:47

Nee, ik rij zonder Bloos

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:23

Ik rij ook zonder!
Het lijkt me ook vrij irritant zitten Vork

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:42

ik rij ook zonder
ik heb er ook nog nooit mee gereden, maar het lijkt me erg vervelend zitten
altijd als ik iemand ermee zie rijden, denk ik: krijgt die nog wel lucht? ze zien er zo strak uit! ik weet wel dat je dat helemaal op je lichaam kan aanpassen etc. maar toch heb ik die gedachte daarbij Tong uitsteken

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:43

Ik draag er eentje met springen. ''Gewoon dressuur'' draag ik hem niet.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:42

Ja hoor over 6 maanden ga ik een begin maken met het aanrijden van mijn jonge arabier. Dan heb ik mijn schildpadkostuum weer een tijdje aan. Mijn KWPN merrie met verkeersmak maken en de eerste anderhalf jaar buitenritten (alleen) heb ik ook altijd mijn schildpadkostuum aangehad. ( Moeder van drie kinderen,echtgenoot en eigen onderneemster) En dat is oke als de grillen en de grollen er goed af zijn dan gaat het schildje weer de kast in.
Het leuke is dat mijn dochter op de springlessen op de manege mijn schildje ook gebruikt. (gewoonte) Mijn body protector zit fijn en heb er geen problemen mee, het rijden doe ik alleen en veel buiten ( en gaat weer langdurig worden) mijn man vindt het een prettig gegeven , mobiel , cap en mijn schildje aan.

frozenangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:49

ik rij zelf niet met een bodyprotector om.. maar soms wou ik wel dat ik er 1 om had.. ben laatst door een paard getrapt tegen me ribben aan.. voelde niet prettig.. maar doet al geen pijn meer Lachen Tong uitsteken Tong uitsteken

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:59

Ik rijd ermee nu ik op onbekende paarden rijd (op zoek naar een paardje Tong uitsteken)
Je kent de paarden niet waar je opstapt, en ben er van 1 goed afgevallen tijdens het uitproberen.

Ik denk niet dat ik er altijd mee rijd, maar in de beginperiode van een nieuw paard, of als ik een risico idee heb wel (Jonge paarden, springen, onrustig paard etc)

Tatti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:00

Ik rijd ook zonder maar overweeg het aan te schaffen sinds ik weer begonnen ben met paardrijden. Ik denk dat er geen prijs staat op veiligheid dus 160€ is echt niet te duur. Je zet toch ook een cap op voor de veiligheid dus waarom geen bodyprotector? Ik heb vijftien jaar geleden een ongeluk gehad waarbij ik onder een steigerend paard ben terechtgekomen met een verbrijzelde ruggewervel als gevolg. Moest ik zo'n ding aangehad hebben had het er heel anders uitgezien voor mij...

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:00

Ik heb der geen, dus rijd ook zonder Knipoog

ilja1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:00

Ik heb er geen een.
Als ik er wel eentje had dan zou ik hem wel omdoen met buitenritten en met springen.