trailer probleem wil niet de trailer in !!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Re: trailer probleem wil niet de trailer in !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:51

heey, ja zeker op de valreep dat weet ik...Punt is ik heb wedstrijd bij een vereniging die in principe bij mij om de hoek zit. Te paard is het ongeveer 30min. Maar het weer voor zondag voorspelt niet al te veel goeds. Dus toch maar een trailer proberen te lenen. Wat dus gelukt is.
Nou gister voor het eerst geoefend. Hij sleurde me steeds opzij en wilde de klep gewoon niet op. Toen kwam mijn hoefsmid. Hij pakt het touw trekt er aan. Paard zet een stap naar voren. Hoefsmid loopt doodleuk de klep op en paard er achteraan!! Stond ie er zo in. Daarna ging ik het nog ene paar keer doen en ging prima!!
Vanmorgen weer geoefend, hij liep aaneen los touwtje achter me aan naar binnen Haha!
Mijn conclusie isdat het waarschijnlijk dus gewoon dominantie was. En hij voelde natuurlijk dat ik bang was dat hij weer zo naar zou doen. Nu is denk ik bij ons allebei de knop om en hoop ik dat het zo goed blijft gaan Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:22

Goed zo Lachen.

Hou dit vast als je zondag weer gaat laden Lachen (wordt misschien wat moeilijker, want dan heb je ook wat wedstrijdstress).

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:25

nou heb gister wedstrijd gehad en hij was super braaf. Ik weet niet hoe het bij jullie was maar bij ons keiharde wind bijna storm volgens mij. Maja wedstrijd was 3 km verder op dus toch maar gegaan. Laden ging prima Haha! Thuis en op het terrein echt perfect! En ook nog 2 x eerste met winst Haha! Mijn dag kon niet meer stuk Haha!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:21

barreltjuh schreef:
nou heb gister wedstrijd gehad en hij was super braaf. Ik weet niet hoe het bij jullie was maar bij ons keiharde wind bijna storm volgens mij. Maja wedstrijd was 3 km verder op dus toch maar gegaan. Laden ging prima Haha! Thuis en op het terrein echt perfect! En ook nog 2 x eerste met winst Haha! Mijn dag kon niet meer stuk Haha!

Hee wat goed! Gefeliciteerd! Ik had met mijn monster een clinic van Lotje Schoots bij ons in de buurt. Had de hele week geoefend met trailerladen en uiteindelijk ging het pas zaterdag echt goed. Zondag dus spannend of hij erop zou gaan of niet. Tot mijn verbazing liep hij sochtends in één keer zonder problemen met me mee de trailer in. Na de clinic was het nog harder gaan waaien en op het terrein wapperde wat plastic dus meneer vond dat veel spannender en ik kreeg z'n aandacht niet echt bij het laden. Hij wilde daar dus wat minder graag de trailer op maar na een half uurtje geduld en proberen zijn aandacht erbij te houden, is het ons toch gelukt zonder stress, druk of paniek. Al met al dus een geslaagde missie Haha!

aart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 00:34

en als je een ander paard in de kar zet wat doet hij dan??

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:44

Die van mij stapt dan helemaal niet meer in. Vindt hij dan te smal. Hij stapt het makkelijkst in op een tweepaards waarvan het schot eruit is gehaald of een brede anderhalf. Daarom heb ik voor meneer maar een 1 3/4 trailer aangeschaft.