Paad blijft niet droog onder de regendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: Paad blijft niet droog onder de regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:08

mijn regendeken blijft ook perfect droog...en het is een supergoedkope deken...en zelfs bij zadelmarkt gekocht..haha..
Dus ze hebben toch nog iets goeds daar..Knipoog

mariska23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:09

Ik heb met harryhorse ook heel veel problemen gehad ik heb ze elke keer terug laten sturen naar de fabrikant. Als ik jou was zou ik dit ook doen. De dekens die ik elke keer nieuw had gekregen waren toch niet aldoor naar mijn zin. Ik heb hiervoor een tegoed bon gehad ik heb nu dekens van Wheaterbeeta en Bucas en die zijn super waterdicht en regenen zeker niet in. Ook als ze de hele dag buiten staan als het regent. Als ik jouw was zou ik ze gewoon ook terug sturen dit kan je regelen in de ruiterspeciaalzaak waar ze vandaan kwamen. Succes.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:10

Dat zijn mooie dekens op die site.

Op de rug enzo blijft hij wel mooi droog. Maar z'n kont wordt een stuk nat en z'n schouders.
Terugsturen gaat denk ik niet. Die HH heb ik al een paar jaar.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:11

Wij hebben allemaal andere. Ik weet niet welk. We zijn een pensionstal en hebben 16paarden staan, geen een heeft de zelfde, weet alleen dat bij geen een van alle de deken doorlekt.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:12

ik heb 2 dekens van hh niet duur en toch goed waterdicht! Haha! maar dat is ook wel nodig als mn pony 24/7 op de wei staat

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:16

Anoua staat ook 24/7 buiten

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:57

ik had een hh en die bleef na een paar seizoenen niet goed waterdicht, lekte op verschillende plaatsen door.

ik heb nu bucas en die zijn echt perfect!

ik kan jullie overigens aanraden om dekens die meteen doorlekken vanaf het begin terug te brengen vaak krijg je een nieuwe.
probeer het ook gewoon zonder bonnetje, wij accepteren dat meestal ook gewoon, tenminste ligt wel een beetje aan de klant.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:21

Heb ik ook last van. Ja Niet heel erg gelukkig..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:37

Gisteren getest: perfect droog onder haar Bucas (smartex) en ja, de buitenkant was druip en druip nat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:38

Maar die bucas dekens zijn allemaal erg smal op de borst, of heb ik dat verkeerd gezien?
Kawa is nameljk flink breed gebouwd

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:42

RK dan moet je kijken naar Horseware, die zijn over het algemeen breder.

Ik heb momenteel geen problemen met mijn bucas, maar ik moet wel zeggen dat als ie 3 keer gewassen is dat je echt wel moet zorgen dat je em opnieuw insprayed !!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:01

runningkawa schreef:
Maar die bucas dekens zijn allemaal erg smal op de borst, of heb ik dat verkeerd gezien?
Kawa is nameljk flink breed gebouwd

Klopt, maar daar hebben ze tegenwoordig een tussenstukje voor. Die heb ik er ook tussen gezet, werkt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:02

mmm, bij een nieuwe deken al direct geen fijne pasvorm..of ik daar nu zo voor val Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:17

Tja, met dat tussenstukje ligt die deken geweldig goed op mijn paard en ik wist al dat Bucas echt goed waterdicht is en ook behoorlijk sloop-vast, dus ik koop liever een deken-met-tussenstukje waarvan ik weet dat hij werkt dan een deken met mooie pasvorm en niet waterdicht, of wel waterdicht maar een pasvorm die nergens over gaat. Het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet maken, dit is de mijne en ik ben er tevreden mee. Knipoog

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:22

Ik ben helemaal van de bucas af... Verschrikkelijke dekens...
Nadat er eerst een fout in de productie bleek, waardoor mijn sun-shower niet ademend en waterdicht was... Nu mijn bucas power all-in-one ook al niet meer waterdicht, ook niet nadat ik deze zorgvuldig ingespoten heb met de bucas spray!! (is 1x gewassen geweest, proffesioneel) Ik ga denk ik dus ernstig op zoek naar een ander "merk" deken.. ben helemaal afgeknapt.. en dat tussenstukje van bucas vind ik ook geen succes... maarja dat is persoonlijk..

(moet wel zeggen bucas heeft een nette en goede service en het zijn ijzersterke dekens)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:27

Is het opnieuw impregneren (dmv spray of wasmiddel) geen optie?

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:29

zoals ik hierboven al meldde is dat al gebeurt maar blijft de deken doorlekken... Misschien heb ik gewoon pech met deze dekens, maar het is wel erg vervelend en een duur grapje om weer nieuwe te kopen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:31

Dat is de reden waarom ik dit jaar maar eens geen dekens heb opgelegd. Werd me een beetje te duur aangezien de waterdichte winterdeken binnen 2 maand stuk was en 2 regendekens doorlekten. Kon het niet meer opbrengen om alweer nieuwe dekens te kopen (die toch wel gingen lekken of weer stuk gingen Nagelbijten / Gniffelen)

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:39

hihi... begrijp je volkomen, maar om mijn geschoren mannetje zonder een warm jasje neer te zetten, lijkt me niet verstandig en kan ik niet over mijn hart verkrijgen..

** gaat verder tobben over een geschikte waterdichte?? deken **

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:42

Ik heb nu wel weer geld over in de maand doordat ik geen dekens meer hoef te kopen Haha!

Mijn eerste pagony deken was wel goed waterdicht (iig 1 hele winter, want toen ging mijn pony het prikkeldraad knuffelen mét deken....)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:48

Horseware dekens? Rhino en Amigo zijn ook goed waterdicht en sloopvast (Rhino beter dan Amigo). Enige bezwaar dat ik tegen een Rhino heb is dat ik er eens eentje heb gepast op mijn paard en dat hing als een soepjurk, zo lelijk om te zien en volgens mij ook niet echt lekker voor het paard om in te bewegen. Lengte (van voor naar achteren) was goed, maar hij hing als een vormeloze hobbezak en kwam tot halverwege haar benen. Maar dat is natuurlijk paardafhankelijk, diverse andere paarden hebben dat probleem helemaal niet en die zijn er helemaal mee geholpen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:04

Rhino zit idd niet echt mooi, aan de buitenkant gezien, rechte rug ed, maar daaronder op het paardenlijf pas t wel goed. Dus als het alleen de buitenkant is...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:09

Inregenen bij de schouders kan ik me nog wat bij voorstellen. Dat loopt via de vacht naar binnen. Maar verder moet een deken echt geen druppel doorlaten
Ik ben zelf groot van van Horseware (Amigo, Rhino en Rambo) en Bucas. Heb van beide merken een deken en die bevallen prima.
Voor mijn draver had ik een HH regendeken en die heeft het ook 3 jaar goede volgehouden, zelfs na 2x handwas (in een cementkuip Clown ). Daar loopt nu een Fjord mee rond en hij is nog steeds waterdicht.

Lenneke, als je deken niet waterdicht is zou je ook de fabrikant zelf eens kunnen bellen. Dat de winkel gesloten is wil niet zeggen dat je nergens meer terecht kunt lijkt me!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:13

In principe stuurt de winkel het ook terug naar de fabrikant als het niet goed is, dus waarom kun je de fabrikant niet rechtstreeks even bellen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 18:04

Welshcobfan schreef:
Dat is de reden waarom ik dit jaar maar eens geen dekens heb opgelegd. Werd me een beetje te duur aangezien de waterdichte winterdeken binnen 2 maand stuk was en 2 regendekens doorlekten. Kon het niet meer opbrengen om alweer nieuwe dekens te kopen (die toch wel gingen lekken of weer stuk gingen Nagelbijten / Gniffelen)

Ik heb zonder geprobeerd, maar Anouar kreeg het echt koud en nu heeft hij behoorlijk last van z'n vacht.
Dus helaas is dat geen optie voor mij, volgend jaar krijgt hij van begin af aan weer dekens op.