Hoe Ariats onderhouden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: Hoe Ariats onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 18:24

KiWiKo schreef:
dan koop ik liever een stel bergschoenen bij de schoenenreus van 30 euries Lachen gaan net zo lang mee Lachen

Ik heb een paar stalschoenen, maar ariats en petri chaps voor netjes (lessen en eventueel wedstrijden). Bergschoenen heb ik via een leverancier van ons voor 20 euro met stalen neus Haha!

Maar onderhoud vind ik wel belangrijk. Mijn Dr. Martens schoenen hebben 8 jaar geleefd. Die heb ik goed onderhouden en nu begeven de ritsen het. Heb gisteren met de ariats gereden en dat rijdt superfijn Haha! Ik heb het gevoel dat ik een beter contact heb.

Ik rij er dus alleen maar mee. Loop er niet super veel op en uitmesten hoef ik niet Haha! Echt voor netjes dus.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:29

Ik maak ze regelmatig (om de twee weken) schoon met lauw water en een sponsje. Als ze opgedroogd zijn vet ik ze in met blank leervet en als dat erin getrokken is smeer ik er Kiwi schoenpoets op en wrijf het uit. Dan zien ze er weer als nieuw uit!! Ik doe er alles mee, maar vermijd wel dat ik in de blubber terecht komt met mijn schoenen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:07

Zijn wel allemaal handige tips! Want mijn Ariats gebruik ik ook alleen maar voor de net. En toch vind ik ze wel iets van kleur veranderen ofwel: ze worden dof!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:11

Een moeder van m'n vriendin heeft gewoon een keer schoenen gehaald, zwart met antislip, kostten 15 gulden..
Jaja, 20 jaar geleden, en ze ging ook 16 jaar mee Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:14

Mijn vorige rijschoenen waren 100euro en daar heb ik anderhalf jaar op gelopen. En ik liep er echt zowat hele dagen op; door de blubber stront enz... Toen waren ze echt op.
Mijn ariats zijn ook 100 euro en ben benieuwd hoe lang ze mee gaan Ja

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:22

Revanches schreef:
Zijn wel allemaal handige tips! Want mijn Ariats gebruik ik ook alleen maar voor de net. En toch vind ik ze wel iets van kleur veranderen ofwel: ze worden dof!

De mijne worden ook dof: maar ik smeer ze na het schoonmaken altijd in met Kiwi schoenpoets en na het uitwrijven glimmen ze net zo als rijlaarzen.