Proef uit je hoofd leren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Re: Proef uit je hoofd leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:54

Quir schreef:
Emeraldo schreef:
Als ik twee proeven moet rijden rijd ik de eerste uit mijn hoofd en de tweede leest iemand voor.
Ik start trouwens op dezelfde wedstrijd volgende week, in de Z2. De juri die jij hebt daar heb ik vaker bij gereden, komt wel goed Knipoog Succes!

Leuk! Alleen de Z1 en Z2 is toch al om 10 uur? Dan ben ik mijn paarden beest nog aan het wassen... Tong uitsteken

Is het wel een fijne jury? Kan zover mijn geheugen het haalt niet herinneren dat ik die eerder gehad heb. Lachen

Jij ook succes!

Ik heb altijd hoge punten gehad bij die juri, aardige man is het ook wel. Ik heb ook wel ooit bij deze juri geschreven...
Inderdaad, ik moet al om 10.07 de eerste proef. Het secretariaat leek het wel eens leuk om de startvolgorde om te draaien Knipoog

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:00

Emeraldo schreef:
Quir schreef:

Als ik twee proeven moet rijden rijd ik de eerste uit mijn hoofd en de tweede leest iemand voor.
Ik start trouwens op dezelfde wedstrijd volgende week, in de Z2. De juri die jij hebt daar heb ik vaker bij gereden, komt wel goed Knipoog Succes!

Leuk! Alleen de Z1 en Z2 is toch al om 10 uur? Dan ben ik mijn paarden beest nog aan het wassen... Tong uitsteken

Is het wel een fijne jury? Kan zover mijn geheugen het haalt niet herinneren dat ik die eerder gehad heb. Lachen

Jij ook succes!

Ik heb altijd hoge punten gehad bij die juri, aardige man is het ook wel. Ik heb ook wel ooit bij deze juri geschreven...
Inderdaad, ik moet al om 10.07 de eerste proef. Het secretariaat leek het wel eens leuk om de startvolgorde om te draaien Knipoog

Haha, ja dat klopt.. Meestal is het eerst B, dan L enz... Maar zo is ook wel weer een keer leuk. Al had ik wel wat vroeger gewild, omdat ik te paard naar de wedstrijd wil (hebben we geen gestress van trailer en het is zo'n 2km van de manege af Lachen )

Maar dan ben ik benieuwd wat voor punten ik ga krijgen! Geeft hij wel goed commentaar, of ja ik bedoel staat er wel wat op de startcoupons geschreven als je die terug krijgt? Dan heb je er tenminste nog wat aan! De laatste wedstrijden had ik echt helemaal geen commentaar, vond ik wel jammer, omdat ik toch wel lage punten had... (175)

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:24

Ik heb wel eens gezien dat deze juri op het laatst zelf nog wat algemeen commentaar op de coupon zet. Erg handig! Maar het is alweer een jaar of twee geleden dat ik bij deze juri voor het laatst heb gereden.
Waar sta je dan ergens met je paard??

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:44

Ik heb wel eens gehad met 2 proeven (ik kende ze beide uit mn hoofd) mijn voorleester las: E-afwenden.
Maar ik zat nog zo met de vorige proef in mn hoofd waar E-F wenden werd gevraagt.
En ondanks dat mijn voorleester de letter F niet zei, reed ik daar wel naartoe Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig had ze snel door wat er aan de hand was en riep 'B linkerhand!'.
Dus ik kon het nog redelijk herstellen, maar het werd natuurlijk wel een rare slinger wending.

Bij 2 proeven is het dus lastiger om ze uit je hoofd te leren.
Ik doe altijd de eerste 5 oefeningen van elke proef uit mn hoofd, daarna lees ik het globaal even door, zodat ik het een béétje ken maar wel mn aandacht echt bij de voorlezer moet houden, zodat ik niet teveel zelf ga denken.

Bij 1 proef leer ik hem altijd wel helemaal uit mn hoofd Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:36

Ik heb vorig jaar een proef verplicht uit het hoofd moeten rijden, en heb die vooral in zijn geheel geoefend door bij het in- en uitstappen de hele proef door te rijden in stap. Dan keert je paard de proef niet uit zijn hoofd (appuyeren aan een lang teugeltje valt niet erg op) en je kunt er zelf de lijnen instampen.

Ik was in de ring alleen het halthouden en achterwaarts bij A vergeten Bloos!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:41

Ik heb het pas geleden geprobeerd: 2 proeven uit mijn hoofd geleerd en 3 weken tevoren begonnen. Vaak geoefend. En ik bleef maar fout rijden.
Uiteindelijk op de wedstrijd toch nog iemand gevonden die me wilde voorlezen. Man wat was ik blij! Ik was anders zeker fout gereden.
Ik kon me ook niet meer op het rijden concentreren, maar ik zal alleen maar te denken: wat is ook alweer het volgende onderdeel?

Dus voor mij een voorlezer Ja

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:02

Ik ben ook benieuwd hoe de eerste keer Z2 zal gaan. Er zitten echt sneaky stukjes in zeg! Aan het einde van de proeven A afwenden (in galop) X halthouden, 5 passen achterwaarts, vooruit in stap G halthouden groeten. Dat moet ik echt goed in mijn hoofd krijgen, anders vergeet ik denk ik het achterwaarts.

Verder lees ik de proef ongeveer 1,5 week van te voren door, rij de proef in mijn hoofd (zonder paard dus Knipoog ). Dan wat lastige lijntjes oefenen. Proef nog een keer lezen en dan zelf rijden. En als ik in de trein zit oid proef nog een keer in mijn hoofd rijden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 20:43

Emeraldo schreef:
Ik heb wel eens gezien dat deze juri op het laatst zelf nog wat algemeen commentaar op de coupon zet. Erg handig! Maar het is alweer een jaar of twee geleden dat ik bij deze juri voor het laatst heb gereden.
Waar sta je dan ergens met je paard??

Oke, dat is inderdaad wel erg fijn!
Verle staat in Mierlo-Hout. Lachen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 03:53

Ik bedacht me nog iets: ik leer altijd alle 3 uit mijn hoofd en dan op de dag zelf ga ik alleen maar over de eerste totdat ik die proef gereden heb, dan lees ik de tweede nog een paar keer voordat ik de ring in ga en pas na de tweede, begin ik met de derde. Zo kan je alles makkelijk uit elkaar houden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 17:40

Guinevere schreef:
Ik bedacht me nog iets: ik leer altijd alle 3 uit mijn hoofd en dan op de dag zelf ga ik alleen maar over de eerste totdat ik die proef gereden heb, dan lees ik de tweede nog een paar keer voordat ik de ring in ga en pas na de tweede, begin ik met de derde. Zo kan je alles makkelijk uit elkaar houden.

Dat is misschien ook wel goed, alleen hoef ik gelukkig maar 2 proeven te rijden.

Ik ken nu alle 4 de B-proeven uit mijn hoofd en heb ze (nog) niet door elkaar gehaald!
Ik lees zondag de 2 proeven die ik moet rijden allebei nog een keer door en vlak voordat ik op stap lees ik de eerste proef door. Ons mam leest wel voor, vooral voor de bevestiging voor mij en als er een bekende in de bak staat is mijn merrie ook ietwat rustiger. Maar omdat ik met mijn merrie pas 4 wedstrijden gereden heb en alle 4 maar 1 proef, en het voor mij daarvoor precies 1 jaar geleden was dat ik wedstrijden gereden had, wil ik toch wat meer zekerheid om die zenuwen in ieder geval uit te sluiten. Lachen

Allemaal heel erg bedankt al!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:57

Ik leer hem nooit uit m'n hoofd, maar oefen hem wel vaak, en lees 'm gewoon een paar keer door. Dan zit hij wel een beetje in m'n hoofd, maar dan kan ik hem niet opdreunen ofzo.. Vork