gelukkig kennen jullie mij niet en vooral willem niet en trek ik mij niets aan van dit soort commentaar.
als willem weer eens een bui heeft en aan de steiger gaat, dan nodig ik jullie uit om hem voorwaarts te laten gaan ipv omhoog zonder spoor, zonder een zweepslag, of zonder een harde trap te geven.
hm.. dan zaldie toch leuk omhoo blijven komen. in die situaties moet je willem eenverschrikkelijke doodschop geven om hem weer down to earth te brengen, met toendertijd gaten in zijn buik tot gevolg.
gelukkig is die periode voorbij en kan ik de laatste keer steigeren niet meer herinneren.
en nu nog maar eens conclussies trekken zonder het gehele verhaal te horen. kan je een hele geschiedenis vertellen van willem en als ik van verschillende jurys te horen krijg dat ik zo vriendelijk ben voor mijn paard dan geloof ik niet dat je het recht hebt mij uit te maken voor een harde tante, zeker niet als je niet eens weet wie ikben, hoe ik rij en wat ik allemaal heb doorstaan met willem.
wat niet wegneemt dat ik het er helemaal mee eens ben dat je een paard niet open hoort te trappen, in normale doen e.d. want die zie je helaas veel vaker. maar in mijn geval was het kiezen of delen, of een gat in me paard schoppen, hem voorwaarts laten galopperen en ik de winnaar, of mijn paard laten winnen, ik van frustratie afstappen en meneer blijft het doen.
nou jij kiezen, o nee dat soort dingen gebeurd jullie niet. jullie paard is altijd braaf, luisterd naar alle hulpen en flikt dat soort manegetruken niet(dat heb je als je paard 10 jaar mee heeft gekacheld en liever niet liep dan wel)
zo, ben er weer helemaal klaar mee. lig er geen nacht wakker van hoor