Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) Hoefsmit kosten e.d. Enne over haar onderschrift: Ze zoekt stalling!
LotjeSjors schreef:Je moet sowieso Dierenartskosten hebben ( je zei dat je die had) Hoefsmit kosten e.d. Enne over haar onderschrift: Ze zoekt stalling!
Ezumii schreef:Degene die aantoont dat hij de laatste maanden (weet niet precies hoelang) voor het paard gezorgd heeft is de eigenaar. Dus als je je stalgeld overmaakt heb je bewijs, dierenartsrekeningen zijn bewijs etc etc.
En wat óntzettend kinderachtig, als je 30 bent.

Nistria schreef:was toevallig laatst bij de rijdende rechter ook iets over een gegeven kunstwerk, dat de kunstenaar terug wilde.
deze mensen moesten het schiderij terug geven omdat ze er zelf niks voor betaald hadden.
dus gegeven is niet altijd gegeven.
hoe het in jouw geval precies is, weet ik niet.
heb je er met die mensen over gepraat dat je het liever niet wil?

Misser schreef:Nistria schreef:was toevallig laatst bij de rijdende rechter ook iets over een gegeven kunstwerk, dat de kunstenaar terug wilde.
deze mensen moesten het schiderij terug geven omdat ze er zelf niks voor betaald hadden.
dus gegeven is niet altijd gegeven.
hoe het in jouw geval precies is, weet ik niet.
heb je er met die mensen over gepraat dat je het liever niet wil?
Ik geloof dat er bij die zaak meerdere partijen waren en dat het schilderij is weggegeven door een partij die niet de eigenaar was.
Als jij als eigenaar iets weggeeft, is dat in principe ook niet meer van jou. Voor een eigendomsoverdracht is het namelijk niet nodig dat er iets tegenover staat (dus bijvoorbeeld geld). Er moet een geldige titel zijn (i.c. schenking) en er moet geleverd worden, door een beschikkingsbevoegde.
De pony is dus van TS. Bewijs zal ook niet al te moeilijk zijn als jij kunt laten zien dat je de laatste jaren alles hebt betaald etc.
runningkawa schreef:Ook ik heb wel eens gehoord wie de kosten de laatste x tijd heeft gehad gezien wordt als de eigenaar.
Wat het tijdsbestek is weet ik niet meer
En als ze moeilijk doen, eis het stalgeld, da kosten enz van de laatse 2 jaar maar terug, zij ze zo genezen
mariekie schreef:Nee dat is het probleem we hebben geen contract opgemaakt
Ik heb wel het paspoort in handen omdat ze toen nog niet gecipt was.
Een paar jaar geleden werd dat ingevoerd dus heb ik zelf een paspoort aan moeten vragen.
Maar dacht dat een paspoort niet rechtgeldend was
mariekie schreef:Volgens het wetboek is een aankoopbewijs een eigendomsbewijs.