wat bepaald de prijs?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: wat bepaald de prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:43

WickedSanty schreef:
dat als je je paard pas op zijn 8e in de L uitbrengt, de prijs enorm gedaald is. de l moet ongeveer op het 4e 5e jaar al behaald izjn, heb ik soms het idee.

En logisch toch? Een 8-jarige die pas L loopt, wat moet je daar nog mee, op sportief gebied gezien?
Je kunt hem nog wel opleiden naar het Z en misschien hoger, maar dan zit het paard al op de leeftijd dat hij moeilijker weer opnieuw verkocht kan worden. Kijk maar op Sporthorses, staan regelmatig 12-jarige Z-paarden die voor 2000 Euro de deur uit gaan. Dat betaal je voor een 8-jarig L-paard ook dus waar zit dan de meerwaarde van het paard nog?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:01

Idd alles is in verhouding tot elkaar. En het is ook een gedeelte emotionele waarde van een eigenaar...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:11

Tja dat boerenlandje met die talentvolle Gribaldi, dat heb ik dus leeggehaald 2 jaar geleden... nou nog goede foto's of filmpje maken.

Feit is dat er idd. een zeer gerespecteerde GP amazone( eigenlijk intermediaireII, maar wie maalt daar nu om) al heeft aangegeven dat als WickedSanty zou stoppen met dit paard, dan wilde ze graag de eerste keus zijn....

Voor 3 mille gekocht, zadelmak en kon je kon bosritjes ermee rijden!
Omdat hij toen maar 1.61m was en Vos... bleven de mensen er mee zitten...

En als je dan op TV paarden ziet die net zo of zelfs minder lopen... voor 20 mille....
Kijk die Gribaldi was achter wat traag! Klopt, dat was die van ons ook, maar met een goede instructie en een kind dat doorzet, wordt dat vanzelf netjes en snel!

Daarom stond ik ook zo te kijken van dit onderwerp met deze amazone! Die hadden ze veel beter een ZZGP paard kunnen laten kopen, eentje die haar wat kon leren i.p.v. andersom!

Ik gruwel alleen al van de hoeveelheid les die deze meid moet nemen(à 100 euro of meer per keer!) om dit paard überhaupt lekker in de ZZ-licht te krijgen! Zo zonde!

En als je dan bedenkt dat wij een ZZ Zwaar met wp paard van 17 jaar konden kopen voor 2650,00 euro.... helemaal gaaf en goed..... Dan snap je dat ik niet snap dat Anky en Tommy Visser haar op zo'n groen paard van 20.000 euro willen laten rijden...

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 20:03

nee inderdaad, rare prijzen zijn er in omloop

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:21

Ik ga dus ook bij een paard kijken wat in een landje staat. Het beestje heeft goeie papieren, kan lekker lopen, en niet onbelangrijk ze schijnt erg goed te kunnen springen, volgens het boekje..

Nu is het natuurlijk ook allemaal afwachten, maar al haalt ze niet de top, heb ik er toch een leuk paard aan. Ze heeft de wil, de voorzichtigheid, en ze is slim... ze ziet er alleen niet uit, in die dikke winterwacht, zonder bespiering, en nog erg jeugdig..

maar nogmaals, het blijft afwachten.. ik betaal iig niet de hoofdprijs.. (als ik zoveel geld had, had ik ook mijn eigen stal)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 21:58

okai, ik duim voor je! zou leuk zijn als dat wat word zeg!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:29

Excuseme schreef:
De prijs van een paard bestaat uit de slachtwaarde + emotionele waarde. Dat laatste kun je niet uitleggen.

Dan is mijn paard een miljoen waard Knipoog

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:35

amondi schreef:
ik heb die uitzending ook gezien en was behoorlijk verbaast over de vraagprijzen voor een L en niet geklasseerd paard... en de ruiter was ook nog lang geen aanstormend talent.
Een gribaldi van 22.500, L2
een niet geklasseerde Jazz, 20.000......
en nog een leuke vos die niet echt correct is doorgereden, ook die prijsklasse!

Volgens mij werd de prijs bepaald door de namen Van Grunsven en Visser... Die paarden waren leuk maar echt niet bijzonder!

Dan heeft jouw Ulysses maar 1 "minder" puntje ten opzichte van deze beesten: hij is "maar" 1.64m!

Fokken ze springpaarden de laatste tijd niet kleiner, omdat die vaak sneller zijn? Bij het programma zat een paard van 1.66 dacht ik. Ik zie zelf ook liever een groter paard. Maar vind de prijzen ook allemaal belachelijk, geef mij maar een huis tuin keuken paard.

00Shirley00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:44

Afstamming
Daar word ook veel op gelet.
Een paard met een bekende bloedlijn is vaak wel wat geld waard

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:24

Naam doet zooo veel. Een paard dat ik te koop zet is een stuk minder 'waard' dan een paard dat bij (ik noem maar wat) DVB, Coomans of weet ik wat voor naam te koop staat.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:26

ik heb dat programma ook gekeken inderdaad en mn bek viel open van die prijzen!!!
jeeeeminee... dat gaat nergens meer over..

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 08:44

okai dan ben ik dus nie tde enige die dat soort prijzen waanzinnig hoog vind.

charlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:54

Tja dat is altijd een beetje lastig,

Ik denk dat die paarden die in horse en co voorkomen die echt de beste bloedlijnen in zich hebben dan zou de prijs best wel logisch zijn maar ik zou het er nooit voor betalen hoor.

als het goed is krijgt mijn bijrijd merrie een veulen nou is de vraag wat zou de eigenaar kunnen vragen voor een pasgeboren veulen.
Zei betaald de dekkosten enz,, en ik koop het veulen.
het is een kwpn merrie met redelijke goede papieren en de dekhengst is ook niet echt heel bijzonder het gaat er om dat ik er wat mee kan bereiken alleen niet de top.

Groetjes

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:00

Nog even over horse en co. Ik vond paard nummer 1 vooral heel mooi. Die Jazz vond ik het geld ook niet waard.
Maar nummer 2 die ze uiteindelijk ook gekozen heef, vond ik zelf er wel echt uitspringen. Die kon wel super bewegen en was fijn na te rijden. Ik zeg niet dat ie het geld waard was maar die sprong er wel uit voor mij.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:16

Je kan wel zeggen dat zij bij Horse&Co beter een ZZGP paard had kunnen kopen om van te leren, maar die opmerking snap ik niet. Ze heeft al meerdere paarden naar Z2 en hoger gereden.

amondi schreef:
En als je dan bedenkt dat wij een ZZ Zwaar met wp paard van 17 jaar konden kopen voor 2650,00 euro.... helemaal gaaf en goed.....

Daar had je dochter anders een hoop van kunnen leren...

Ik vind dat jullie wel door een roze bril naar Ulysses kijken trouwens.
Ik herinner me een filmpje waarin hij in stap amper zuiver bleef, in draf weinig actief was achter en de galop was ook niet spectaculair.
Ik zie hem nog geen GP lopen.
Maar misschien is hij erg veranderd, ik ben benieuwd naar een vers filmpje. Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:59

Moet ook weer komen, ben ik met je eens... Als een bepaald iemand( geen namen) nu eens de videocamera terugbreng die ze 3 maanden geleden even leende...... Dan kan ik je weer plezieren.

Het enige filmpje dat ik op internet gezet heb, was trouwens van zijn 2e wedstrijd, net 3 jaar en zo groen als het gras waarop hij liep! ik heb de link nog wel ergens...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:06

Dat filmpje was van 2005, toen was hij 4.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:07

Nieuwsgierig.... Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:02

Laatst bijgewerkt door Frantic op 25-02-07 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:11

Ik heb wel een link voor je Amondi. Ja
Wil je dat ik die plaats?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:29

ik had hem nog... en wickedsanty kennende zal er nu morgen wel een camera mee op les moeten Clown Duivel

Het zou niet best zijn als hij nu nog zo als los zand liep!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:15

hihi.. ik denk dat iedereen door een roze bril naar zijn eigen paard kijkt.. maar mensen om me heen zeggen ook dat hij vreselijk vooruit is gegaan,

op dat filmpje is het inderdaad een zwabberend veulen. en de stap is alles behalve zuiver. als je goed kijkt zie je ook dat hij toen (in de groei) vreselijk overbouwd was. hij kreeg ineens stelten van achterbenen, en de voorhand bleef kort. dit is inmiddels ook weer bijgebouwd Tong uitsteken en de stap kan kort en zuiver.
het liedjes erbij is wel komisch ^^

en ik wil best de camera meenemen, zeker nu ik ook de middelenheb om het leuk te bewerken me tliedjes eronder.. maar kun je binnen wel filmen, in he tdonker? omdat foto's ook nooit lukken..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:43

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik ben wijs met mijn paard, maar ik heb nog nooit beweerd dat het beest GP zou kunnen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:44

WickedSanty schreef:
ja, maar dat vind ik juist fijn, hij is nu al aan het toveren me tzijn achterhand, hoe hij die lange benen eronder moet zetten, laat staan als hij 174 was geweest. ik vind die paarden altijd heel moeilijk achter aantreden, of aan elkaar lopen.

en die grote hebben chronisch last van been blessures heb ik het idee.

Wat een gelul......ik heb er twee staan van dik in de 170m En die hebben nergens last van.

Heeft niets met hoogte te maken, gewoon met exterieur en kwaliteit van het paard. En daarna komt de rijderij van de ruiter er nog bij Clown

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 18:57

ik geloof je, ik heb weinig ervaring met grote paarden.
ik kende er twee. eentje moest op 5 jarige leeftijd al
worden geslacht om een chronische long ziekte, wat leek op een langzaam uitzaaiende kanker, maar dit was het niet. ik weet er het fijne niet van, en eentje was continue kreupel, was het beter, dan begon een andere pees wel weer.

maar als mijn mening klopte, zal niet iederene zo gefixeerd zijn op de grotere paarden Clown
maar ik hou het bij [aardjes rond de 1,63/1,66