Terug groeten , als je groet ..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Terug groeten , als je groet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:52

olafj schreef:
als ze niet terug groeten denk ik wel @#$!%, meer ook niet
Vind ik al heel wat, waar je je al niet druk om kan maken Verward

olafj schreef:
En wat een gel*l om te zeggen dat je een groet evt mist, je groet toch niet tegelijk Gestoord
Het gebeurt héél véél meer dan je denkt Ja

olafj schreef:
Zo is het van een ruiter net zo beleefd om gèèn oog kontact te maken met de jury, als zij dat niet doen, vind ik dat ook onbeleefd.
Is het weleens in je op gekomen dat sommige mensen uit onzekerheid geen oogcontact maken??
Of om een andere reden...
Hier kan ik als jury nou echt niet warm of koud van worden. Vind het leuk en netjes als er wel oog contact is, maar ik ga mensen niet veroordelen omdat er geen oogcontact is Verward

Zou wat zijn als ik me daar wat van aan zou trekken... niet echt de bedoeling denk ik.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:58

ik heb tot nu toe nog altijd gehad dat de jury terug groette, vind ik trouwens ook wel zo netjes staan Haha!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:39

Jij hebt overal een excuus voor Ziek
Hou jij ook rekening met de onzekerheid van mensen de rest van de proef Blond
Of bedenk je de excusen er ter plekke bij Haha!

Het is wel zo beleefd als je elkaar netjes groet, onzeker of niet.
Het is ook zo beleefd van de jury om die ene seconde te wachten met groeten.
Ik neem aan dat je voor jezelf spreekt als je zegt dat het zo vaak gebeurt, want dan zou het bij mij in al die jaren heeeeel toevallllig 4 keer gebeurt zijn en in jou geval regelmatig Vork
En wat ik letterlijk denk, voordat er dan suggesties en wilde ideeen boven komen......dan niet B*tch..
Maar onbeleefd blijf ik het vinden en dat ik mij daar aan irriteer....nou èn

Er zijn wel meer niet voorgeschreven etiquettes, maar is wel zo netjes tijdens een wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door olafj op 21-02-07 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:49

Ik vind het onnodig mensen te moeten 'afstraffen' voor iets wat niet van belang is, zoals het wel of niet oog contact maken met de jury bij het afgroeten.
En snap eerlijk gezegd niet waar jij je zo druk om maakt al zegt je dat het je weinig uitmaakt, maar dat is niet het idee wat je me geeft Verward

Enuh overal een excuus voor Verward Ik probeer met te verplaatsen in de ruiters zonder maar domweg direct #@#$# te denken zoals andere Knipoog

En jij mag het best onbeleefd vinden hoor, dat deel ik helemaal met je, maar ik vind het persoonlijk overdreven het je zo aan te trekken, maar mag natuurlijk wel Ja

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:02

Weet je, we vinden het allebei onbeleefd als een jury niet terug groet en als een ruiter geen oogcontact maakt met de jury.
Alleen de manier hóe erg we het vinden verschilt nogal Knipoog
Ik probeer me te verplaatsen in de jury of ruiter, jij niet.

Zoals ik al zei, wellicht heeft de jury wel degelijk gegroet, maar heeft de ruiter het niet gezien...
En zoals iemand anders al zei, de jury is het niet verplicht, maar het staat natuurlijk wel zo netjes Ja

En de rede waarom een ruiter geen oogcontact maakt, tja ik kan me wel een rede voorstellen, jij niet.
Geen probleem hoor, we vinden het nogsteeds beide onbeleefd, alleen ik vind het iets minder belangrijk dan jij Knipoog

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:03

Bij mij groeten ze ook wel is terug;) Wel leuk:P

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:24

Cinzano schreef:
Weet je, we vinden het allebei onbeleefd als een jury niet terug groet en als een ruiter geen oogcontact maakt met de jury.
Alleen de manier hóe erg we het vinden verschilt nogal Knipoog
Ik probeer me te verplaatsen in de jury of ruiter, jij niet.

Zoals ik al zei, wellicht heeft de jury wel degelijk gegroet, maar heeft de ruiter het niet gezien...
En zoals iemand anders al zei, de jury is het niet verplicht, maar het staat natuurlijk wel zo netjes Ja

En de rede waarom een ruiter geen oogcontact maakt, tja ik kan me wel een rede voorstellen, jij niet.
Geen probleem hoor, we vinden het nogsteeds beide onbeleefd, alleen ik vind het iets minder belangrijk dan jij Knipoog

Helemaal met je eens

mana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:30

I(k vind het altijd wel leuk als de jury terug groet en de meeste jury's zijn ook altijd wel vriendelijk en je krijgt toch het idee dat ze je waardeeren je hebt er natuurlik altijd zuurpruimen tussen maar dat wil niet altijd wat zeggen over het eind resutaat

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:33

Vippie schreef:
kaatje77 schreef:
Haha. Haha!
Daar kan ik je nog een voorbeeld van geven.
Is nog met de oude proeven in de L1. Was mooi aan het begin van de proef aan het halthouden op X en toen ging ik groeten en kreeg ik geen reactie. Dus weer mijn hand naar achter, weer geen reactie. Ik een beetje aangebrand, ben ik mooi gaan zwaaien en HALLO roepen! Kreeg de jury een boei! Bloos
kaatje77 Pling

Had de jury al een teken gegeven dat je kon beginnen dan? Ben benieuwd naar je cijfer wat je kreeg Haha!

Nou. Moest even in de startcoupons zoeken. Wist dat het in De Lutte in de winter was.
Een 6. Verder is er niks bijgeschreven. Zal wel goed zijn denk ik.
Zoiets blijft je wel altijd bij.
Haha.
Oh ja. Wacht altijd op de jury voor ik begin, ik rijd de proeven meestal uit het hoofd en wacht tot de jury een teken heeft gegeven i.v.m. verwarring. Bloos

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:37

Heb trouwens ook een keer meegemaakt dat mijn paard tijdens het groeten naar de jury keek en begon te hinneken. Stond er op mijn startcoupon: Paard groet ook!!! Haha!
De jury heeft vast dubbel gelegen boven in het hokje. Haha.
Had er ook nog een 8 voor gekregen! Bloos

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:04

Scum schreef:
Het is voor een jury niet verplicht om terug te groeten Knipoog Staat nergens in de reglementen.

Maar het is wel netjes om terug te groeten Knipoog

op de jurycursus LEER je TERUG te GROETEN!!!!!!!!!!!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:29

Wij hebben dat niet 'geleerd' op onze jurycursus. Wel dat je als jury ten allen tijde beleefd dient te blijven. Daar zou dit onder kunnen vallen. Maar ons is niet vertelt dat het teruggroeten verplicht is. Misschien heb jij een andere cursusleider gehad Knipoog

*ik kan het ook lezen zonder dat je hoofdletters en ontzettend veel uitroeptekens gebruikt hoor*

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:04

Cinzano schreef:
Dus jij verliest een jury nooit uit het oog tijdens het groeten en hebt constant oogcontact??
Best knap Haha! Ik moet zeggen dat ik als ruiter het ook geregeld niet zie, omdat ik dus wel netjes buig met mijn hoofd (en nee ik leg niet de kin op de borst!) en het dan best lastig vind oogcontact te blijven houden op de jury.
Of je moet zelf minder buigen met het hoofd en dus minder duidelijk groeten....

Ik ben zelf jury, en wedstrijdruiter.
Als jury wacht ik met teruggroeten tot de ruiter gegroet heeft. Lijkt me ook wel zo handig... Jouw voorbeeld dat er vaak door ruiter en jury gelijktijdig gegroet wordt heb ik (als ruiter) werkelijk nog nooit meegemaakt. Als jury kun je je toch wel bedenken dat het wat knullig is om gelijk met de ruiter te groeten...
Ik weet niet hoe hier gegroet wordt, maar als ik zelf rijd dan knik ik even met mijn hoofd en kan dan echt wel contact met de jury houden. Het is dus niet onmogelijk, dus gewoon ff oefenen Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:10

Mies7 schreef:
Cinzano schreef:
het dan best lastig vind oogcontact te blijven houden op de jury.
Of je moet zelf minder buigen met het hoofd en dus minder 'duidelijk' groeten....

als ik zelf rijd dan knik ik even met mijn hoofd en kan dan echt wel contact met de jury houden. Het is dus niet onmogelijk, dus gewoon ff oefenen Knipoog

Het is ook zeker niet onmogelijk, ik zeg alleen dat ik het lastig vind Knipoog

En oefenen hoeft niet hoor, vind het zelf namelijk helemáál niet belangrijk Clown

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:11

Haha ik heb 1x iets meegemaakt met dat terug groeten... Ik had toen nog geen eigen pony en reed mee met een onderlinge wedstrijd van de manege.
Ik reed op mijn huurpony de wedstrijd mee en de jury was een man met een bolhoed.

Het was nog met de oude proeven, dus ik kwam binnen en moest beginnen met groeten tussen de X en de H... Ik groet... De Jury groette ook, maar nam daarbij zijn hoed af... Mijn pony kon dat niet zo waarderen die stond zowat meteen aan de andere kant van de bak van schrik Bloos Haha!

Met afgroeten hield de jury toen maar zijn hoed op Haha!

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:44

Ik vind dat de jury wel moet groeten , Wij groeten dus hij groet terug , Dat is wel zo beleefd Tong uitsteken

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 08:52

Ineke2 schreef:
en moest beginnen met groeten tussen de X en de H... Ik groet... De Jury groette ook, maar nam daarbij zijn hoed af...

Zal het niet tussen X-G geweest zijn Knipoog anders sta je scheetje beef Haha!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 08:56

bij mij hebben ze ook altijd nog terug gegroet..!
gewoon blijven lachen! Tong uitsteken

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:02

Ik heb heel wat jaren wedstrijden gereden maar voor zover ik me kan herinneren is er altijd terug gegroet.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:05

Ja, sommigen groeten wel en anderen niet...Maar dat moeten ze helemaal zelf weten Tong uitsteken
Ik probeer altijd lief te lachen als ik groet en oogcontact te maken...Misschien helpt dat bij je indruk?

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:07

Bij ons staat de kate bij de c dus ik kijk ze altijd eerst aan dan groet ik en kijk ik ze weer aan en ze groeten eigenlijk altijd wel terug.We hebben ook een keer gehad dat de jury een hoedje o.i.d. op had en daaar zwaaide die dan even mee Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:09

Ineke2 schreef:
Mijn pony kon dat niet zo waarderen die stond zowat meteen aan de andere kant van de bak van schrik Bloos Haha!

Ooit in het zomerseizoen zat er een jury en die drukte een keer op de claxon als groet... was ook erg leuk als je net blij bent dat je je paard langs die bijzonder enge juryauto hebt gekregen bij het ring verkennen *LOL*
Ik dacht eerst nog dat ik al bij het groeten een fout maakte Tong uitsteken

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:53

Urielle schreef:
Ineke2 schreef:
Mijn pony kon dat niet zo waarderen die stond zowat meteen aan de andere kant van de bak van schrik Bloos Haha!

Ooit in het zomerseizoen zat er een jury en die drukte een keer op de claxon als groet... was ook erg leuk als je net blij bent dat je je paard langs die bijzonder enge juryauto hebt gekregen bij het ring verkennen *LOL*
Ik dacht eerst nog dat ik al bij het groeten een fout maakte Tong uitsteken

Nagelbijten / Gniffelen

Welke jury was dat dan weet ik dat als ik hem krijg Schijnheilig

Bij mij groeten alle jury's netjes terug nog nooit meegemaakt dat ze niet terug groeten. Wel eens gehad dat ik mocht beginnen dus ik hou halt en groet, maar toen was de jury opeens iets kwijt ofzo dus toen moest ik een hele tijd blijven staan voordat ik verder mocht Nagelbijten / Gniffelen Rijd ook pas weg als de jury ook gegroet heeft Clown (tenzij ik de jury niet goed kan zien Bloos )

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:06

Bij mij groeten ze altijd terug best grappig

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:02

Vippie schreef:
Ineke2 schreef:
en moest beginnen met groeten tussen de X en de H... Ik groet... De Jury groette ook, maar nam daarbij zijn hoed af...

Zal het niet tussen X-G geweest zijn Knipoog anders sta je scheetje beef Haha!

Oeps haha was een type foutje Bloos Haha!

Zo dan Urielle, zat je lekker mee... een jury moet toch wel weten dat een paard een claxon eng vind... Een hoed zoals in mijn geval kunnen ze in elk geval al zien van te voren...
Ik dacht dat ze alleen mochten claxoneren als je iets fout doet ofzo... en dan nog kunnen ze beter gewoon de auto uit komen, maarja Tong uitsteken