typisch haflingerdingetje hoor... veel van dergelijke rassen doen het. heeft te maken met hun achtergrond. dat is ook de reden dat de meesten zulke vreetzakken zijn. maar goed daar gaat het topic niet over.
@ sarahke, als jij hem uitnodigd bij je, en hij likt je, dan vraagt hij waarschijnlijk om aandacht. op zich is dat dominant te noemen, maar er is niks mis mee. ik heb mijn dieren al op jonge leeftijd geleerd dat om aandacht vragen (op de juiste manier) prima is, maar om aandacht zeuren en het proberen af te dwingen niet. ze vragen het, en ik kies ervoor om erop in te gaan of niet. likken hou ik niet van, niet dat ik vies van ze ben, maar je zit wel helemaal onder. ik leer ze aandacht te vragen door hals/ schouder aan te bieden, zodat ik daar kan kroelen. mijn veulen beet eerder voor aandacht, maar heeft nu door dat het aanbieden van de schouder aandacht oplevert, en dat hij bij bijten wordt genegeerd. overigens weten mijn twee jongsten ook om een aai te vragen door een voorbeen uit te steken, maar dat hebben ze zelf verzonnen. Flicka kende het, en Snatje deed het na...