Oneerlijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suzeltje

Re: Oneerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:58

ja bij ons op de manege rijden jeugd en volwassenen aparte wedstrijden. in het jaar dat je 14 wordt ga je naar de volwassenen

wat ik aan prijzen wel oneerlijk vind op onze manege is de jaarbeker. als je bijvoorbeeld F3 rijdt, wordt je veel minder streng beoordeeld en krijgen mensen zelfs weleens 245 punten! dit is vergeleken met wat er in de hogere proeven gehaald wordt verschrikkelijk hoog. daarom staan er op de jaarlijst vaak beginnende ruiters met veel meer punten boven gevorderde ruiters. dat is natuurlijk wel leuk voor die beginnende ruiters, maar wel banketstaaf voor de ruiters die hoger rijden. dit ligt overigens wel vaak aan de jury, en ik begrijp het ook wel dat er zo wordt gerekend. het is niet echt leuk en vriendelijk om in die lage proeven heel streng op alles te gaan letten...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:05

Dat beginners snel 'soepeler' beoordeeld worden, houd je toch. Bij bijna elke competitie staan hier ook B-pony's bovenaan. Wij hebben 4 aparte categorieën: Manegepaarden junior ( tot 18 ). manegepaarden senior, eigen paarden junior en eigen paarden senior. Er zijn twee wisselbekers, 1 voor de junioren, 1 voor de senioren. Daarin wordt geen onderscheid gemaakt tussen manege en eigen paarden. Ook hier is het dat de echte beginners vaak bovenaanstaan, bij de junioren dan. Bij de senioren wordt al snel wat strenger gekeken. Vaak zijn het ook geen echte jury's, en die laten zich misschien we een beetje beïnvloeden door zo'n schattige combinatie van een klein meisje en een klein ponietje.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:21

Klinkt inderdaad nogal oneerlijk.
Vraag anders eens om uitleg, misschien is er wel een hele goede reden voor.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:23

Ik vind het niet oneerlijk hoor.
Mij hoor je ook niet klagen dat de Bixi's wel altijd prijs hebben en ik niet op wedstrijd. Tong uitsteken
Maar stel het anders voor aan je manege.