Groeples of privéles?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Re: Groeples of privéles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:08

@ Katja:

Maar zitten die B, L, M ruiters bij elkaar in 1 les??
Dat is idd niet handig en lijkt me ook lastig!
Bij ons zijn de niveaus in een zelfde les altijd wel ong. hetzelfde.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:09

Ik heb deze niveaus idd bij elkaar in de les zitten. Maakt mij eigenlijk niet zo heel erg veel uit omdat ik liever individueel werk dan als groep tegelijk.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:14

Citaat:
jaa waar slaat dat F op ik ken alleen maar B, L, M enz

Dat zijn proefjes speciaal gemaakt voor manegeruiters door de FNRS etc.
Als je F8 hebt mag je officieel B starten.
Bij de F12 mag je gelijk (officieel) in het L1 instromen.
En vanaf de F13 zijn het de KNHS proeven.
F13, = L1
F14/ 15= L2
F 16/ 17= M1

Etc. Etc.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:28

Ik heb 1x in de 2 weken priveles samen met nog iemand. Dat vindt ik wel goed zo, want af en toe ben je gewoon met dingen bezig waar bij je niet de hele tijd instructies nodig hebt. Normaal gesproken heb ik ook 2x in de week les bij de ponyclub. Ik zit meestal al gauw in een groep van 4-6 ruiters. Dat vindt ik op zich wel prima. Ik leer er wel minder dan van priveles, maar je hebt veel ruimte om zelfstandig te rijden enz. , maar toch een beetje begeleiding.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:33

Ik vindt een groepsles prima kunnen, maar je leert er nooit zoveel in als in een priveles.

Ik rij vaak in een groepsles mee, dat mogen max. 8 ruiters zijn, maar meestal zijn het er 6. Dat gaat prima. Je krijgt een aanwijzing, en daar ben je wel even zoet mee om dat precies uit te vogelen. Je paard is eigenlijk de beste instructeur. Paardrijden is altijd priveles van je paard, met af en toe een aanwijzing van je instructeur om je verder op weg te helpen.

Ik merk zelf dat ik meer naar mijn paard luister tijdens een groepsles als in een priveles. Ik luister dan namelijk constant naar je instructrice, en vindt het dan moeilijk om tegelijktijd ook constant naar mijn paard te luisteren (en die weet toch echt het beste wat wel en wat niet goed is...). Toch leer ik veel in een priveles, maar ik heb dan echt daarna een tijd nodig om de informatie te gaan voelen en te controleren met mijn paard (in een groepsles, of alleen)

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:37

Ik wil altijd prive les, voor dressuur, met springen maakt het me minder uit, maar max 3 pers.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:22

Ik merk zelf dat ik het ook fijn vind om zowel prive als in groepsverband les te hebben. ook mijn eigen leerlingen laat ik soms prive en soms in groepsverband rijden. niet alleen voor de gezelligheid, maar ook gewoon als afwisseling en om ze wat lucht te geven ( een vol uur continue aandacht vergt veel soms) of juist wat extra aandacht als ze ergens problemen mee hebben en dus wel de volle aandacht nodig hebben.
maximaal aantal ruiters is 3 tot 4 bij mij. meer werkt gewoon niet goed en is te druk, je gaat elkaar in de weg zitten en krijgt niet voldoende aandacht.
Heel soms in de winter heb ik op de les bij de club gewoon 8 mensen rijden, nou reken maar dat dat druk is en niet fijn rijden.
Maar gelukkig zijn de lessen nu omgegooid en rijden we nu met 4 mensen per les, veel fijner in een Grand prix formaat bak Clown

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:46

Met dressuur heb je veel meer aan priveles dan groepsles. Als je wat minder begeleiding nodig hebt, kun je ook met zijn tweeen lessen, dan kun je ondertussen wat oefenen zonder dat er continu op je gelet wordt.
Met springen vind ik het minder erg om in groepsverband te lessen.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:07

Als ik mocht kiezen hoeveel ik er in een les deed zou ik ong. 4 doen! Knipoog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:50

ik ben begonnen op een manege, met 7 tot 9 mensen per uur, daar was toen niets mis mee, voor een manege-les.
Daarna een verzorgpony genomen, waar ik serieus wedstrijden mee ging rijden, toen waren we met 2 of 3 in een les, maar wel dagelijks.
Nu rijd ik een verzorgpaard en nog steeds (redelijk) serieus wedstrijden, en krijg ik eens in de week groepsles, met zo'n 6 mensen ongeveer (clubles) en eens in de twee weken of eens in de week (afhankelijk van het weer) privé les, echt helemaal alleen. En ik moet zeggen, dat is echt perfect voor mij, gewoon alleen les, alles wat je doet word onder de loep genomen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:52

PRIVE, ik kan er echt niet tegen als de aandacht naar anderen gaat terwijl ik ook veel geld betaal voor les. Bovendien haat ik het continu rekening te moeten houden met anderen terwijl ik gewooon zelf lekker mijn gang wil gaan!

iilovejou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:54

Ik heb daar geen les van ik zit niet
op paardrijden maare paarden zijn wel mooi .
Vooral welsjes