Elaine schreef:Is dat niet dat stuk van: Help er komt een paard van rechts?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Elaine schreef:Is dat niet dat stuk van: Help er komt een paard van rechts?
Jamezy schreef:Een verkeersmak paard, wat jij als ruiter onder alle omstandigheden onder controle hebt
Elaine schreef:Jamezy schreef:Een verkeersmak paard, wat jij als ruiter onder alle omstandigheden onder controle hebt
Die moet nog geboren worden!
Jamezy schreef:Nee hoor, dat ben in je in mijn ogen anderen gewoon verplicht.
Elaine schreef:Jamezy schreef:Een verkeersmak paard, wat jij als ruiter onder alle omstandigheden onder controle hebt
al is de mijne op de weg wel aardig bomproof moet ik zeggen 
Jamezy schreef:Elaine schreef:
Een verkeersmak paard, wat jij als ruiter onder alle omstandigheden onder controle hebt
Jamezy schreef:Nee hoor, dat ben in je in mijn ogen anderen gewoon verplicht.
!
Elaine schreef:Jamezy schreef:Nee hoor, dat ben in je in mijn ogen anderen gewoon verplicht.
Om je paard onder alle omstandigheden onder controle te kunnen houden.
Dat is onmogelijk. Geen enkel paard is voorbereid op alle situaties die je tegen kan komen in het verkeer.
Als dat verplicht is dat is iedereen dus verplicht om binnen te blijven.
Jamezy schreef:Bijdehand ben jij zeg! Uiteraard kan er altijd een onvoorziene situatie ontstaan, maar aan jou de taak je paard daar zo goed mogelijk op voor te bereiden. Verkeersmak maken bijvoorbeeld, of obstakeltraining, om maar wat te noemen. Er zijn altijd factoren die je niet in de hand hebt, zo ver was ik zelf ook al...
Citaat:Je hoort gewoon de verkeersregels te kennen en je daar aan te houden, en zorgen dat andere recreanten of weggebruikers zich niet te veel aan jou hoeven aan te passen. Zo niet, dan ben je buiten gewoon niet op je plek.
Citaat:Andermans rommel opruimen en de volle laag krijgen, omdat een ander zijn paard niet onder controle heeft? Voorbeelden genoeg. Komt helaas vaker voor dan je denkt en daar bedank ik feestelijk voor.
areke schreef:mijn paard is buiten echt bomproof vrachtwagens, auto's, trekkers komen voorbij scheuren en ook echt scheuren omdat ze weten dat ze niks doet.
een versnippereer voor takken loopt ze langs vuurwerk interreseerd dr niks.
maar toch zat ik een tijdje terug bijna tussen een trekker met oplegger in omdat ze dus schrok.
waarvan? dat weet ze misschien zelf niet eens maar hoe bomproof je paard ook is er zijn en blijven vluchtdieren.
areke schreef:dat zijn dus de situatie's waar je niet op kan trainen.
dus conclusie niemand mag meer de weg op?

).areke schreef:nee ik bedoelde jou niet wij zijn het met elkaar eens.
ik bedoelde Jamezy
Elaine schreef:Als je al zover was, waarom post je dan in je voorgaande posts alsof je het niet weet? Er is aan jou om je paard er zo goed mogelijk op voor te bereiden, maar als je in een situatie komt die jij ook nog niet kent.. hoe kan je je paard daarop voorbereiden? En verkeersmak maken.. hoe doe je dat als je je paard altijd onder controle moet houden.
Je spreekt jezelf een beetje tegen.
Wat ik bedoel, is dat je in mijn ogen gewoon verantwoordelijkheden naar anderen toe hebt, niet alleen naar andere mensen, maar ook naar andere ruiters. Paardenpoep op het wandelpad, minderjarigen zonder begeleiding die andere recreanten de stuipen op het lijf jagen... en daar pluk ik de vruchten van. Het zal anderen een worst wezen of ik de veroorzaker ben; ik ben op dat moment toevallig voor handen en zit ook nog eens op een peerd
Ach ja, ik woon in de Randstad, misschien dat dat scheelt qua opmerkingen.
Elaine schreef:Mijn conclusie/mening is dat mensen meer bewust moeten worden van de situaties die zich kunnen voordoen.. en vooral de situaties die ze zelf kunnen voorkomen door bijv betere kennis van de verkeersregels.
Jamezy schreef:Een verkeersmak paard, wat jij als ruiter onder alle omstandigheden onder controle hebt
; Oké, dat kan je trainen.. maar 100% verkeersmak lukt niet, omdat je niet alle situaties kan trainen.Citaat:Een verkeersmakpaard
; Ken jij alle omstandigheden? Zeer knap!Citaat:Alle omstandigheden
; De ruiter die zijn paard onder alle omstandigheden onder controle kan houden moet nog geboren worden, evenals het paard wat onder alle omstandigheden onder controle te houden is.Citaat:Onder alle omstandigheden onder controle
Jamezy schreef:[***] schreef:Mijn conclusie/mening is dat mensen meer bewust moeten worden van de situaties die zich kunnen voordoen.. en vooral de situaties die ze zelf kunnen voorkomen door bijv betere kennis van de verkeersregels.
DAT IS MIJN PUNT!
(Misschien niet helemaal begrijpbaar uitgelegt, blijkt. Excuses, het is voor mij ook zondagavond)