Starten op gras

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maik79

Re: Starten op gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:19

Ik ben afgelopen zomer met vriendin met paard op wedstrijd geweest. Het had de dagen ervoor best geregend. Het ging in het begin prima, maar later waren de bochten van de ringen toch echt wel blub. De paarden die op ijzers met kalkoenen stonden verwachtten dat ze grip zouden hebben, hadden dat niet en glibberden meer dan de paarden die zonder ijzers stonden. Ook als het erg droog is kunnen kalkoenen een nadeel zijn, als de grond zo droog is dat de kalkoenen er niet in zakken maar je een paard hebt dat op hakken loopt (afgelopen juli).

Daarentegen kan ik me bij springen of de wat meer gevorderde dressuur waar je met snelheid krappe bochtjes moet draaien goed voorstellen dat je toch liever kalkoenen gebruikt.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:45

Mijn paard staat gewoon op blote voetjes hoor. Ik zeg altijd ff tegen hoefsmid dat ik het zomerseizoen inga en op gras moet starten, dan zet ie ze iets "scherper" (ben geen smid, weet niet precies wat ie anders doet, ik zie geen verschil Koe ). Mijn paard had nog nooit ijzers gehad en ik heb dat zo gelaten. Loopt nu nog steeds prima, nat en droog gras. Kan je aanraden WEL kalkoenen in te doen als er ijzers onder zitten. Die zijn gladder dan de hoeven, dus kan eerder mee glijden.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:25

paarden passen zich wel erg snel aan aan de ondergrond..!
mijn pony waar ik mee wedstrijdjes rijdt. staat ook gewoon op blote voeten..!