paard door hond gegrepen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: paard door hond gegrepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:08

dravergekkie schreef:
rommulus je gaat offtopic

ik ga oftopic omdat er mensen zijn die gelijk zeggen van afspuiten die handel

en daarbijkomt aagifte staat ook in mijn eerste post (niet gespeld zoals het hoord maar het staat er toch duidelijk)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:18

Rommulus, mijn toch echt wel heel goed opgevoedde, zeer vriendelijke, speelse sociale honden (kruising herder x bouvier en een labrador) pakken schapen. Toen ze 8 maanden waren zijn ze in een speelse bui achter de schapen aan gegaan... ze liepen hier altijd los over het erf. Ik was de auto aan het schoonmaken. Ze hebben er een vreselijk toegetakeld en 3 gewoon toegetakeld.

Nu worden ze nog steeds erg wakker als ze een kudde schapen zien, zal er nooit meer uit gaan.

dus inderdaad, eens bloed geproefd...........

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:22

Ik zou zo snel mogelijk de politie waarschuwen!!!
Dit is niet normaal een hond die andere dieren aanvalt zonder reden.
Ik heb thuis zelf een hond,, en ik mag niet klagen.
Het is een echte waakhond maar eens je bij ons thuis binnen bent is het de liefste hond die je ooit hebt gezien.
Vaak heb ik het al meegemaakt da ik bij een paard in de stal stond en dat er een klein hondje blaffend de stal kwam binnengelopen zodat het paard zich verschrok en ik kreeg de gevolgen natuurlijk.
Maarja ik zou er echtwel mee verder gaan.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:56

melding maken bij de politie maar dat heb je al gedaan.
Zeggen dat je weer aangifte gaat doen als hij de hond niet in een tuigje en gemuilkorft uitlaat. Ook op zijn eigen erf moet het beest vast liggen. Afmaken gaat wel heel erg snel.....als het dier gemuilkorft is kan het iig niet meer bijten.

Mijn kooiker hondje is ook gepakt door een vecht hond, ook melding gedaan bij de politie en de man de da kosten laten betalen. Helaas was deze hond ook nog jong en hij was toen wel aangelijnd(normale riem) en heeft zich losgewurmt. Hij schijnt al meerdere honden gepakt te hebben en desbetreffende hond loopt nog steeds niet in een tuigje en niet gemuilkorft. Erg stom, nu zijn het honden die die pakt, zometeen zijn het kinderen of andere mensen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:59

Boetiekje schreef:
Het is nou eenmaal zo dat Pitbulls al in takken kunnen blijven hangen. Dus deze zijn al gevaarlijker, er staat dan ook duidelijk in mijn verhaal: Ik weet niet of het ook een pitbull was.
Hierover ga ik voor de rest niet via dit topic in discussie.
Groetjes!

Mijn hond (Dobermann) en hond van een vriendin (Labrador) hangen ook aan takken van bomen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:00

Een Stafford wordt alleen afgemaakt als hij geen FCI stamboom heeft.
Als hij wel een stamboom heeft moet ie eerst een gedragstest ondergaan. En als ie niet slaag wordt ie alsnog afgemaakt.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:55

dit vind ik erg jammer van de hond.. zulke honden zijn verkeerd gemaakt. hoofdzakelijk ligt het haast altijd aan de eigenaar. als de eigenaar de hond op zijn donder geeft zal hij het niet zo gauw meer doen denk ik... of is dat ook gebeurt?

vaak zijn het ruige mensen die zulke honden nemen en die de hond niet goed opvoeden en dan worden ze al gauw in een hokje geplaatst.

het zelfde als bij de rotweiler geweldige honden bij een goede baas.. zulke honden moeten gewoon qonsequent behandeld worden..

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:13

Hondenliefhebber hier, vooral van de maustinos (schrijf je dat zo?) je weet wel die gruwelijk grote honden uit argentinië. Prachtige dieren, maar gefokt om te vechten. Natuurlijk niet allemaal, maar helaas velen wel.

Heb ik een hond, ja een mechelse herder (al 13 jaar dezelfde) is die makkelijk, zeker niet in het begin, maar zij heeft voor vier jaar lang een cursus met mij gevolgd (of ik met haar net hoe je wil). Door die cursus is natuurlijk het instinct van de hond niet weg, maar luisteren dat ze doet je wel degelijk. Ik wil ook niet op pad met een hond die niet luistert, ik zou gek worden van mezelf. Schreeuwen omdat de hond niet komt o een paard met ruiter o een paard zonder ruiter, ja kan gebeuren met een slecht luisterende hond (weet ik uit eigen ervaring, ben al een keer gevallen van mijn paard omdat een hond dacht leuk rennen, maar dit terzijde).

Nu ontopic: Eerlijk gezegd rijst bij mij maar 1 vraag op als ik alle reacties lees.
De aanloop:
ja het is waar (vraag maar aan dierenartsen, de dierenbescherming etc) als een hond eenmaal een ander dier gedood heeft dan is er een bepaald instinct aangewakkerd waardoor hij dit vaker KAN doen (hoeft niet).
Maar een geit is al gebeten, nu een pony, wat volgt? een kind dat een hond voorbij ziet komen en denkt die loopt los (dus in de ogen van het kind een braaf dier) en vervolgens wordt het kind aangevallen en dan zegt iedereen: hadden we maar.....?

De eigenaar van de hond is volgens de wet volledig aansprakelijk voor het gedrag van zijn dier. Dus alle kosten die de eigenaar van de geit en jullie gemaakt hebben voor verwondingen moeten verhaald worden op de eigenaar van de hond. Vervolgens is de eigenaar verplicht (was die al na de eerste beet) om de hond aan te lijnen. Dit verzuimt de eigenaar en dus staan jullie in je recht om te eisen dat de hond wordt afgemaakt. Dit recht heb je, of je er ook gebruik van wil maken is een tweede.

Wat je moet doen is aan jezelf. Wij kunnen je laten weten wat wij in zo een geval zouden doen en wat de wet voorschrijft. Verder kan ik alleen maar melden, zeker aangifte doen bij de politie en alle kosten op de betreffende persoon verhalen. (dit kan alleen als er ook aangifte gedaan is). Veel succes. Gaat alles verder goed met de pony?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:24

Moosje schreef:
Boetiekje schreef:
Het is nou eenmaal zo dat Pitbulls al in takken kunnen blijven hangen. Dus deze zijn al gevaarlijker, er staat dan ook duidelijk in mijn verhaal: Ik weet niet of het ook een pitbull was.
Hierover ga ik voor de rest niet via dit topic in discussie.
Groetjes!

Mijn hond (Dobermann) en hond van een vriendin (Labrador) hangen ook aan takken van bomen.

Mijn bouvier ook Clown

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:10

mijn kat jaagt altijd op honden, misschien moet die eens langskomen!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 18:20

Laureentje : aangifte zijn gedaan..
wij zijn er indd ook bang voor dat deze hond niet zo maar meer zal stoppen van mij mag die best blijven leven. maar dan wel buiten aangelijnd en muilkorf om..!!
als ze zich hier niet aan houden dan zal alleen maar beter zijn om het af te laten maken. hoe hard het ook klinkt.
de pony ..het gaat ze kwam vandaag een hond tegen en ze heeft er totaal geen vetrouwen meer in volgens mij springt ze liefst op me schoot als ze dr 1 ziet...
de wondjes zitten korsten opgelukkig..maar alles is heel gevoelig

Grandmommy : kom die kat maar langsbrengen hehe Duivel

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:38

priscilla schreef:
Er wordt al wel gauw aangenomen dat het een pittbull is.. Ik zie het nergens staan of heb ik erover heen gelezen? Er zijn ook andere rassen die dit kunnen doen zelfs de golden retriever kan het doen(ook die staan hoog in lijst van gevaarlijke honden)
Ik vind het erg jammer dat gelijk de pittbull nu weer naar voren geschoven wordt!!

Zo denk ik er idd ook over. Er zijn zat lieve pitbull's maar idd staan ze bij veel mensen bekend als gevaarlijke honden Ach gut er zijn nog zat andere honden die dit ook doen..
Maar nu ff weer ontopic Knipoog

Bij ons in het dorp is er ook een hond die stuk of 2/3 mensen bij de benen heeft gegrepen. Als hij het nu nog 1 keer doet word hij afgemaakt, dus het is een maximaal aantal beten dat zo'n hond mag Nors opkijken dat vind ik natuurlijk hartstikke belachelijk.. hoop dat je hier wat aan hebt.. Knipoog

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:32

Vragen of hij er asjeblieft op wil letten en wil aanlijnen en wilt zorgen niet bij de dieren in de buurt te komen en anders naar de politie gaan

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:47

we hebben van de week nog met de man gepraat hij zegt zo gezegt pech ik lijn me hond niet aan moeten jullie hier maar niet komen met jullie paarden, komen jullie wel dan lopen jullie risico dat de hond paard grijpt...
tevens de politie doet geen eene hol..!!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:27

Ik zou eens goed met de eigenaar praten en anders contact opnemen met de politie, want zo'n hond die nog los loopt ook lijkt me levensgevaarlijk!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 19:54

MRIIIS: als je leest wat boven je bericht staat..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:38

dravergekkie schreef:
we hebben van de week nog met de man gepraat hij zegt zo gezegt pech ik lijn me hond niet aan moeten jullie hier maar niet komen met jullie paarden, komen jullie wel dan lopen jullie risico dat de hond paard grijpt...
tevens de politie doet geen eene hol..!!

licht dit stuk eens toe ????
jullie zijn toch op eigen terein ????

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 20:41

nee het is in het park gebeurd...tenminste voor het park langs fietspad

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:54

loslopende honden vallen onder het apv van een gemeente

apv is een wet die geld voor iedere gemeente die er voor zorgt dat politie moet optreden bij wan toestanden in de gemeente (noteer namen tijd datum van agenten die niet willen mee werken)
dat betekend dus dat ze moetten optreden bij dit soort gevallen (ze moetten een aangifte opnemen doen ze dat niet kun je een klacht in dienen bij ombudsman (is beter) of bij officier van justitie)

een klacht is dus eingelijk een verzoek tot hand having die serieus genomen moet worden
dus opnieuw naar politie bureau gaan en aangifte doen
ze kunnen die man minstens een waarschuwing geven
daarnaast kun je de man een civille procedure aan spannen voor de schade aan je ponny's (dieren arts rekeningen ed ) hier voor kun je naar de wets winkel

edit: pa wil het wets artiekel wel voor je opzoekken maar dan moet je dat maar even aan geven

AndalusierX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:10

Ik zou eens samen met je ouders ofso met die man praten, misschien dat hij dan wel zijn hond aan de lijn doet, en als hij dan nog niet luistert zou ik aangifte doen bij de politie.

××

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 10:24

AndalusierX : mischien ff topic door lezen? er staat namelijk dat dit allemaal al gebeurd is maar geen eene donder heeft geholpen Knipoog

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:38

ik zou die hond een flinke trap verkopen zodat ie helemaal naar Tokio vliegt Boos! ik zou echt Ràzend zijn hoor en die hond niet zomaar laten hangen !
oja, en er nog een flinke partij bij schelden natuurlijk Bloos
-xxx-

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 12:09

en wat schiet je daarmee op ? nog steeds niks Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:06

Foto toestel meenemen als je weer gaat wandelen, direkt foto's maken als het weer gebeurt. Dierenarts inschakelen en een rapport oplaten maken van de wondjes. Met de rekening van de dierenarts en de foto's naar de eigenaar van de hond die mag de rekening betalen. Dan met het bewijs aangiften doen en zonodig laat je het voorkomen in een rechtzaal.

Edit: Nu zijn het nog dieren straks worden het spelende kinderen die wegrennen.

domenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:40

aangifte heb je al gedaan, zou des noods nog een keer aangifte doen, en als je weer op pad gaat, en je ziet de hond, zoals mabon zegt foto's maken, als der weer zo iets gebeurd, grote kans dat ze er wel wat aan doen. voor de rest zonde van de hond, zijn meestal de baasjes die het veroorzaken hoe een hond is. tuurlijk elke hond kan het zomaar doen, maar de meeste gevallen komt zeker door de baas.
vind dat fokkers( even niet denkend aan de broodfokkers, want die kan het niks schelen zolang ze maar geld binnen krijgen) beter moeten gaan kijken bij wat voor mensen ze een pup plaatsen, en jammer als het niet de goeie persoon is en je pup niet kwijt kan, maar zo voor kom je een hoop leed, zo wel voor de hond, en de slachtoffers.