Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
marloezzke schreef:ik trek ze dus wel pas aan net voordat ik mijn paard op klim, zo blijven ze langer mooi!
voor lopen heb ik schoenen.

Smystique schreef:ik zweerde altijd bij jophers + chaps of stal/rijschoenen + chaps, maar ik heb tegenwoordig altijd mn leren laarzen aan, rijd het beste
Rubberen rijlaarzen trek ik al heel lang niet meer aan, alleen die vieze zweetpoten die je er al van krijgt
. 
Shayenne93 schreef:Ik heb helaas nog rubberen laarzen wel met voering maar leer lijkt me stukken fijner!
Nu alleen nog mijn ouders overhalen
Hoeveel ben je ongeveer aan leren laarzen kwijt+ onderhoudskosten en van die steunen die erin moeten?
Ik hoef niet de duurste maar gewone leren laarzen maar wel van goede kwaliteit?
Ik vind rubber vreselijk
Ineke2 schreef:Shayenne93 schreef:Ik heb helaas nog rubberen laarzen wel met voering maar leer lijkt me stukken fijner!
Nu alleen nog mijn ouders overhalen
Hoeveel ben je ongeveer aan leren laarzen kwijt+ onderhoudskosten en van die steunen die erin moeten?
Ik hoef niet de duurste maar gewone leren laarzen maar wel van goede kwaliteit?
Duur! Je bent nog maar 14 en hebt dan over niet al te lange tijd weer nieuwe nodig. Vandaar dat het waarschijnlijk nog niet mag van je ouders. Een beetje te grote laarzen kopen om "erin te groeien" moet je niet doen, rijd niet lekker.
Als je je ouders toch wilt overhalen kun je misschien de Mountain Horse Sportive riders kopen. Daar mag je ook wedstrijden mee rijden. Ze hebben een rits, dus makkelijk aan en uittrekken en inlopen hoeft bijna niet. Ik vind ze zalig rijden. Deze worden niet op maat gemaakt, zijn er alleen in standaart maten, wel met verschillende kuitwijdtes. Ze vallen redelijk groot. Ik heb voetmaat 38 en van deze laarzen maat 37.
Nieuw in de winkel zijn ze rond de 200 euro.

Ik draag ze ook alleen met rijden
Liedje schreef:LeerMet rubber kan ik niet rijden
nee leer is veel comfortabeler:)