Pony gooit voorbenen over stang van trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Pony gooit voorbenen over stang van trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:47

runningkawa schreef:
Mag ik zo eigenwijs zijn dat ik me dat niet voor kan stellen Bloos!
Maar kort binden naar beneden is ook echt sneu om te zien omdat dat echt kort is.

Zo eigenwijs was ik ook altijd, tot Rohan geboren werd! Hij heeft het nu afgeleerd, maar zelfs met de kop OP de stang gebonden kreeg meneer het voor elkaar!

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:21

mensen kunnen zich altijd minder voorstellen dan een paard daadwerkelijk kan, blijkt maar weer eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:49

Dat is maar hoe je het bekijkt Knipoog

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:03

hoe bekijk jij het dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:05

Dat ik eerst met eigen ogen wil zien dat de ring van het halster zo ongeveer aan de stang zit.

Ja, ik zei toch al dat ik eigenwijs ben Tong uitsteken

Kende er meerdere, waarbij dat ook gezegt werd, ik zet hem zo kort
Maar dat was dan niet zo kort als de plek waar ik het van leerde. Dat is echt onderkant halster op de stang.

1 paard daar ging het nog niet bij, die trok alles, stang, halster alles aan gort.
Maar over de stang kwam hij toen niet Tong uitsteken
Die hebben we een poos zonder stang vervoerd.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:11

Goed vastbinden is natuurlijk op de eerste plaats belangrijk, zoals hierboven al een aantal keren is beschreven.

Maar daarnaast moet je ook niet vergeten om hem met de achterstang zo veel mogelijk op te sluiten. Dus de stang zo dicht mogelijk tegen zijn kont aan. Desnoods, omdat het een pony is extra gaatjes maken daarvoor op een of andere manier. Het valt in een normale trailer namelijk niet mee om een pony strak tussen de stangen te zetten, zijn vaak te kort (de pony's dan) Als de pony niet naar achter kan wordt het ook al heel moeilijk om voor nog over de stang te klimmen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:11

Kawa toch, je kent me, ik verzin niet zomaar iets! Ik was ook net zo stellig als jij was, helaas heb ik een duveltje gefokt. wahahahaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:12

Ja kijk, dat is het dus
Geen pony maar een duiveltje Extreme duivel Clown

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:56

Mijn IJslander heeft dit ook gedaan, maakte niet uit hoe kort hij vast stond. Hij is toen ook doorgeschoten en heeft op zijn middenrif op de stang gehangen, was langzaam aan het stikken. Gelukkig heb ik hem kunnen terugduwen. We hebben toen de stang eruit gehaald, en het tussenschot. Het was langs de snelweg, dus we moesten door. Nadat de stang eruit was, kon hij nergens meer op richten en zijn we veilig thuis gekomen... Sindsdien is hij alleen nog maar samen met mijn pony (superrustig) op de trailer geweest en zijn er geen problemen meer geweest. Maar, mocht ik hem weer eens alleen willen vervoeren, dan gaat alles uit voorzorg eruit....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:29

Tip: als een paard regelmatig over de stang heen hangt, monteer je voorstang dan ondersteboven als je trailer geen panieksluitingen heeft. Dan hoef je je paard er niet af te tillen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:11

Als je een voorstang hebt die je over een buisje moet schuiven (jee wat een wazige uitleg) maakt dat niets uit, helaas.

Ik ben wel blij dat onze trailer paniek sluiting heeft.
Zanda mag dit jaar voor het eerst mee en dan vind ik dat wel een fijn gevoel Ja

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:15

Ik vind dat ook een must hoor. Zijn ook eenvoudig te monteren op een trailer die het niet standaard heeft. Toch zie ik nog genoeg trailers die het niet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:17

Klopt
En wij hebben onze trailer al weer even en toen was het eigenlijk alleen nog maar wat bekend bij 2 paards trailer, 1,5 hadden dat nog maar weinig merken.
Maar ik wilde er dus perse 1 die het had. Ja
Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar je weet natuurlijk nooit Lachen