Vjestagirl schreef:Ik vind ook het 'wij ruiters kiezen ervoor om naar buiten te gaan' niet echt redelijk. Als er een moeder met haar 4 jarige fietst dan let je toch ook extra op zo'n kind? En als er iemand z'n hond los heeft lopen dan moeten we daar ook met z'n allen maar rekening mee houden. Waarom zouden we dan niet als automobilist zijnde rekening houden met paarden?
Nee, met een 4-jarig kind of een hond ga je niet de wegen op waar er hard langs gereden wordt. Dat is vragen om ongelukken. Eer dat je een hond of kind hebt gezien die ineens uitzwenkt, als je met 70 of 80 langskomt, zitten ze al onder je wielen. Hier pas ook hoor, waren er wat kinderen van een jaar of 5 a 6 met een bal aan het spelen langs een drukke 3-baans rijksweg (drukke stadsring) waar je 90 mocht rijden. Ik vroeg me ernstig af waar het verstand van die ouders zat eerlijk gezegd.
Zoek met je kind het park op, de autovrije wegen, een fietsroute in het bos of langs het kanaal als je wilt fietsen, maar toch niet het drukke verkeer in? (en dan heb ik het niet over centrum of omgeving van scholen want dat zijn 30 km/h zones)