irritatie aan asociale mensen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeVol

Re: irritatie aan asociale mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:13

Volgens mij was het vooral onwetendheid van die mensen, zij weten niet dat een paard daar van zou kùnnen schrikken... Gelukkig schrok jouw paard er niet van.
Ik heb ook wel eens gehad dat iemand echt rustig langs ons reed, en vlak ernaast opeens vol gas. Dat vind ik dan wel weer asociaal.
Je kunt er verder weinig aan doen... behalve zorgen dat je paard verkeersmak is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:58

Je leert er op je rijbewijs ook 0,0 over. Er staan 3 regels over paarden in het theorieboek, en dat gaat erover dat ze niet op de rijweg mogen...

Ik vind ook het 'wij ruiters kiezen ervoor om naar buiten te gaan' niet echt redelijk. Als er een moeder met haar 4 jarige fietst dan let je toch ook extra op zo'n kind? En als er iemand z'n hond los heeft lopen dan moeten we daar ook met z'n allen maar rekening mee houden. Waarom zouden we dan niet als automobilist zijnde rekening houden met paarden? Ik heb het geluk dan mijn paard is opgegroeid in een wei aan een weg en dat ze dus al veel gezien heeft. Dat geld niet voor iedereen!

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:57

Ik heb het zelfs zo een keer gehad, dat een auto rustig voorbij kwam rijden en ik mn hand op stak, zo van bedankt, en dat ie man niet zo goed wist wat ie moest doen, hij wilde eerst zwaaien bedacht zich en toeterde toen maar, nou is mijn pony daar erg rustig onder en moest er ook wel om lache.
Meestal is het gwn onwetendheid van zo een persoon.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:03

Okee, voor veel mensen is het misschien onwetendheid, maar veel doen het er ook express om hoor!

Heb ik al zo vaak meegemaakt helaas
En als je dan met je hand een teken geeft dat ze vaart moeten minderen, dan gassen ze nog keihard voorbij!

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:46

Ik blijf daarom ook altijd midden op de weg lopen, zodat ze al vaart moeten minderen, pas als ze rustig rijden ga ik aan de kant of ga op een erf staan. Soms krijg ik dan van ie blikken of commentaar, maar de meeste rijden bij mij in de omgeving rustig langs de paardjes heen Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:58

Vjestagirl schreef:
Ik vind ook het 'wij ruiters kiezen ervoor om naar buiten te gaan' niet echt redelijk. Als er een moeder met haar 4 jarige fietst dan let je toch ook extra op zo'n kind? En als er iemand z'n hond los heeft lopen dan moeten we daar ook met z'n allen maar rekening mee houden. Waarom zouden we dan niet als automobilist zijnde rekening houden met paarden?

Nee, met een 4-jarig kind of een hond ga je niet de wegen op waar er hard langs gereden wordt. Dat is vragen om ongelukken. Eer dat je een hond of kind hebt gezien die ineens uitzwenkt, als je met 70 of 80 langskomt, zitten ze al onder je wielen. Hier pas ook hoor, waren er wat kinderen van een jaar of 5 a 6 met een bal aan het spelen langs een drukke 3-baans rijksweg (drukke stadsring) waar je 90 mocht rijden. Ik vroeg me ernstig af waar het verstand van die ouders zat eerlijk gezegd.
Zoek met je kind het park op, de autovrije wegen, een fietsroute in het bos of langs het kanaal als je wilt fietsen, maar toch niet het drukke verkeer in? (en dan heb ik het niet over centrum of omgeving van scholen want dat zijn 30 km/h zones)

ellenoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:08

Ik denk dat veel mensen in het verkeer niet met opzet paarden laten schrikken. Ze weten gewoon niet (en denken er niet bij na) dat een paard een vluchtdier is en van veel dingen kan schrikken. Ik heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en er wordt ook niks over ruiters behandeld. Je leert alleen dat het bestuurders zijn maar verder ook niet. Ik denk dat veel problemen verholpen kunnen worden als aanstaande rijbewijs halers meer over ruiters en het mogelijke gedrag van paarden leren. Natuurlijk moeten ruiters zelf ervoor zorgen dat hun paard voldoende verkeersmak is om over de straat te gaan!