eigen trailer goedkoper?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Passiepaard

Re: eigen trailer goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:11

Hai Marleen, inderdaad je wordt conform artikel 27 punt 1 t/m 2.3 met paard naar een door jou opgegeven adres gebracht, naar huis lijkt me dan het handigst. Maar je zou in geval van spoed dus ook naar een kliniek gebracht kunnen worden igv aanrijding bijvoorbeeld. Dit geldt binnen Nederland, mocht je naar Belgie, Luxemburg of 100km over de grens naar Duitsland gaan krijg je vervangend vervoer igv schade.

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:12

Staat overigens niet bij hoe lang ze daar over doen, misschien leg je wel een ei in de de berm met je paard. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:20

Ik heb een eigen trailer gekocht omdat een verhuurbedrijf voor trailers voor mij ongeveer 45 minuten rijden is. Dan ook nog eens terug naar huis. Daarbij werk ik fulltime dus zou ik ook nog eens vrij van het werk moeten nemen.

Paardje gaat er eigenlijk zeer weinig op trailer wordt meer gebruikt voor het halen van stro en hooi en afval wegbrengen. Extra kosten zijn wel een auto die de trailer kan trekken. Of je moet toevallig al eentje rijden die dat kan. Enige nadeel wat ik dus had was een nieuwe auto uitzoeken die niet te duur, niet te zwaar (wegenbelasting + benzine kosten) was en ook de trailer mag trekken.

Daarbij ga ik bijna niet met andere paardenmensen om dus kan ook niet aan andere vragen voor een trailer te lenen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:48

Passiepaard schreef:
Hai Marleen, inderdaad je wordt conform artikel 27 punt 1 t/m 2.3 met paard naar een door jou opgegeven adres gebracht, naar huis lijkt me dan het handigst. Maar je zou in geval van spoed dus ook naar een kliniek gebracht kunnen worden igv aanrijding bijvoorbeeld. Dit geldt binnen Nederland, mocht je naar Belgie, Luxemburg of 100km over de grens naar Duitsland gaan krijg je vervangend vervoer igv schade.

Wellicht verschilt het per maatschappij. (ik heb het nog steeds niet gecheckt)
Bij welke maatschappij ben jij verzekerd? Volgens mij bij een andere dan ik.

Lotte29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:17

De mijne loopt bij Equine risk, Hippo zorg als maatschappij.....

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:35

De mijne ook!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:43

Ik heb eerst ook een trailer gehuurd van een bekende. Ik dacht niet zo vaak een trailer nodig te hebben, dus in het begin ging dit prima. Na een tijdje leek het me toch wel handig zelf een trailer te hebben omdat ik het vervelend vond steeds een trailer te moeten vragen aan een ander, het ophalen en weer terug brengen, enzovoorts. Ik heb nog nooit zo'n goede aankoop gedaan! Wat een genot! Ik kan nu overal heen met m'n paardje, wedstrijden, les, hoefsmid, dierenarts, naar een vriendin om een buitenrit te maken, noem het maar op. Ik rij gemiddeld in ieder geval een keer of drie per week met m'n paardje in de trailer rond en ik geniet er nog elke keer van. Wat een vrijheid!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:14

Ben het helemaal met Roxx eens Ja

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:52

Ik heb ook een eigen trailer gekocht. Nou heb ik hem zo'n 2 keer in de week nodig, dus dan is het al snel goedkoper.

Het zoeken van een goedkope nieuwe trailer neemt even in beslag, en je moet er misschien een eind voor rijden om hem op te halen, maar ze zijn er wel degelijk! (ik heb een nieuwe sluis gekocht voor 4000 euro, een 2paards)

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:26

Ik ga waarschijnlijk ook een trailer kopen. Als ik hem 6 jaar 2 keer per maand gebruik is het goedkoper dan huren. Met huren zit je er altijd mee of je de trailer wel kunt gebruiken op dat moment. En heb je eenmaal een eigen trailer, dan ben je ook veel eerder geneigd om 'even' ergens heen te gaan. Bv. voor een buitenrit, weekendje weg, enz. Als ik een trailer heb kan ik ook elke week met een stalgenoot naar les, dus dan zou ik hem al elke week gebruiken Lachen Als je het geld hebt lijkt het me een goede keus om een eigen trailer te kopen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:01

Ik heb ruim 4 jaar geleden mijn 1,5 paards trailer nieuw gekocht voor 3850 euro en er net vorige week 2750 euro inruil voor terug gekregen bij de dealer. Dus 1100 euro afgeschreven in 4 jaar. Dat is 275 euro per jaar. dus zelfs met 1x per maand een trailer huren ben je goedkoper uit met een eigen trailer...

Heb nu een vergelijkbaar merk/afgewerkte nieuwe 2 paards er voor teruggekocht. Die kostte maar een paar honderd euro meer dan die 1,5 paards 4 jaar geleden. Dus ik blijf gewoon nieuw kopen en eventueel om de paar jaar inruilen...
Het heeft me 1x 150 euro voor een beurt gekost waarbij ik alles los heb laten halen om het goed te controleren (wielen/remmen/bijwerken beschadigde plekjes en algehele controle.) De kleine dingen als in het vet houden van remmen e.d. en controleren van andere technische dingen zoals verlichting, staat van banden etc. kun je zelf ook heel goed doen. Een trailer die netjes schoon en in het vet gehouden wordt, binnen staat, en niet op de handrem weggezet wordt... Daar heb je weinig werk van en kosten aan...

En inerdaad, als hij er staat gebruik je hem ook vaker!
Ik gebruik hem elke week voor les, periodes 2x per week, daarnaast wedstrijden of buitenritten in het weekend. Naar de kliniek, tandarts, een keer iemand anders rijden... Hij is vrij intensief gebruikt, en dat doe je niet als je hem elke keer moet huren...
Ook scheelt het veel tijd omdat hij bij huis staat en geeft het een veilig gevoel dat je in noodgevallen altijd ergens heen kunt.

Ik had mijn trailer uitgebreid casco verzekerd. Dus voor diefstal en beschadiging.