Vraag over L1 proef 7

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maaiikii

Re: Vraag over L1 proef 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:33

Ik doe een halve volte middengalop en dat is het laatste stuk. Dit werkt prima en krijg ik altijd nette punten voor de middengalop. Lachen

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:58

Maaiikii schreef:
Ik doe een halve volte middengalop en dat is het laatste stuk. Dit werkt prima en krijg ik altijd nette punten voor de middengalop. Lachen

Zo stond het ook in het vorige proevenboekje.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:58

Maaiikii schreef:

Zo deed ik het ook altijd in de L1.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:50

idd,, dit rij je zo; "Je maakt je eerste halve volte, begint in de arbeidsgalop. 1 á 2 passen voor de A-C lijn, maak je 3 á 4 sprongen, daarna neem je je paard weer terug. Dat was je eerste halve volte. Daarna komt je tweede halve volte, en doe je weer precies hetzelfde! 1 á 2 passen voor de A-C lijn, 3 á 4 sprongen, daarna terugnemen en dan kom je weer op de letter uit, en ga je terug naar de Arbeidsdraf.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 16:24

Zo gister weer voor het eerste gestart.

Ik heb gedaan zoals iedereen hier zei. Ik wist al dat t geen sterk punt was, had een 5. Maar toen ik het terug zag op de video zag ik dat het hoogstens een 3 waard geweest zou zijn. (milde jury dus) Ik kon er geen verruiming uit halen in wat wij deden, laatstaan middengalop, dus dat wordt nog heeeeeeeel veel oefenen !! Haha! Haha!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:44

Saroosh_S schreef:
idd,, dit rij je zo; "Je maakt je eerste halve volte, begint in de arbeidsgalop. 1 á 2 passen voor de A-C lijn, maak je 3 á 4 sprongen, daarna neem je je paard weer terug. Dat was je eerste halve volte. Daarna komt je tweede halve volte, en doe je weer precies hetzelfde! 1 á 2 passen voor de A-C lijn, 3 á 4 sprongen, daarna terugnemen en dan kom je weer op de letter uit, en ga je terug naar de Arbeidsdraf.

Ik denk dat je jezelf het alleen maar moeilijker maakt om een paar passen weg te rijden terug te nemen en dan weer weg te rijden. Een halve grote volte in 1 keer in middengalop is waarschijnlijk wat overtuigender dan 2 keer 3 of 4 sprongen.
In de L1 proef maak je trouwens geen overgang op de letter (e of B)naar de arbeidsdraf

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:39

Mijn paard heeft nog wat moeite met wegkomen op de volte.

Ten eerste maak ik m altijd iets te groot. (een soort ovaal)
Wanneer ik een volte E-B-E moet rijden probeer ik het deel langs de B wat flauwer te maken zodat ik wat makkelijker toe kan rijden. Wanneer ik dat voor de tweede keer over de A-C lijn kom, moet ze dus wat krapper om om weer netjes bij de E op de hoefslag te komen. Hierbij komt mijn paard uit zichzelf weer (wat) terug. Heb er telkens 7ens voor (vandaag zelfs een 8...).
Uit ervaring weet ik dat je die ovale vorm van de volte in het juryhokje niet ziet. Knipoog

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 01:18

Tyron schreef:
Saroosh_S schreef:

Ik denk dat je jezelf het alleen maar moeilijker maakt om een paar passen weg te rijden terug te nemen en dan weer weg te rijden. Een halve grote volte in 1 keer in middengalop is waarschijnlijk wat overtuigender dan 2 keer 3 of 4 sprongen.
In de L1 proef maak je trouwens geen overgang op de letter (e of B)naar de arbeidsdraf

Heb het maar van een jury Knipoog
Ik begreep het laatste van de arbeidsdraf niet meer, dus heb ik datb er ff snel bijgezegt Knipoog maar als je je volte zo kán rijden, dan ben je er goed vanaf Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 01:30

hananya schreef:
Mijn paard heeft nog wat moeite met wegkomen op de volte.

Ten eerste maak ik m altijd iets te groot. (een soort ovaal)
Wanneer ik een volte E-B-E moet rijden probeer ik het deel langs de B wat flauwer te maken zodat ik wat makkelijker toe kan rijden. Wanneer ik dat voor de tweede keer over de A-C lijn kom, moet ze dus wat krapper om om weer netjes bij de E op de hoefslag te komen. Hierbij komt mijn paard uit zichzelf weer (wat) terug. Heb er telkens 7ens voor (vandaag zelfs een 8...).
Uit ervaring weet ik dat je die ovale vorm van de volte in het juryhokje niet ziet. Knipoog

Ja ik doe dat meestal ook, ik maak iig wel gebruik van de volte.
Ik heb ook voornamelijk 7ens en 8ten.
Maar ik moet erbij zeggen dat galop ook het beste punt van mijn paard is!
Veruimen en terugkomen gaat haar heel simpel af!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 17:59

Mijn volte's had ik idd ook groter gereden. Ik had echt het gevoel dat er wel wat verruiming was, hij deed goed zijn best en het voelde ruimer. Maar ik wist dat het nog veel te weinig was...

Tot ik de video terug keek !! Haha! Haha! Er was gewoon niets (!!!!) te zien, en we deden zo ons best !! Haha! Haha!

Maar goed als dat het enige is dat slecht gaat mag ik best tevreden zijn !! Paard heeft 1 jaar stilgestaan door peesblessure, en toen nog eens een half jaar vanwege een blessure van mij, dus ik ben tevreden !!!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:03

Citaat:
Heb het maar van een jury Knipoog
Ik begreep het laatste van de arbeidsdraf niet meer, dus heb ik datb er ff snel bijgezegt Knipoog maar als je je volte zo kán rijden, dan ben je er goed vanaf

Maar niet iedere jury wil hetzelfde zien. Want wat de 1 goed vind, kan een ander anders willen zien.Of je moet elke wedstrijd dezelfde jury hebben maar dat is bij de KNHS niet zo.
Zie in je profiel dat je FNRS proefjes rijdt, de F proefjes, dus misschien is het daar anders geregeld. Maar om de middengalop op deze manier te rijden in de L1 proefjes lijkt me niet zo logisch.

LisetjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:50

Het maakt niet uit waar je het doet (wel op die volte natuurlijk) als je het maar goed doet!
Dat is een belangrijk verschil met de oude proeven, je hoeft het niet per se op een klein stuk te doen in de beginklasses. Als je het maar goed voorbereidt en goed doet.
Dus als je paard makkelijk wegrijdt in middengalop en moeilijk weer terugkomt, rijd je de eerste helft middengalop en heb je de hele halve Knipoog volte nog om weer terug te rijden.
En als je paard het makkelijk vindt om terug te rijden en moeilijk weg te rijden, kan je driekwart van de volte gebruiken om weg te rijden en een kwart om weer terug te rijden..
Snappie? Haha!