Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Maaiikii schreef:Ik doe een halve volte middengalop en dat is het laatste stuk. Dit werkt prima en krijg ik altijd nette punten voor de middengalop.
Maaiikii schreef:Ik doe een halve volte middengalop en dat is het laatste stuk. Dit werkt prima en krijg ik altijd nette punten voor de middengalop.
Saroosh_S schreef:idd,, dit rij je zo; "Je maakt je eerste halve volte, begint in de arbeidsgalop. 1 á 2 passen voor de A-C lijn, maak je 3 á 4 sprongen, daarna neem je je paard weer terug. Dat was je eerste halve volte. Daarna komt je tweede halve volte, en doe je weer precies hetzelfde! 1 á 2 passen voor de A-C lijn, 3 á 4 sprongen, daarna terugnemen en dan kom je weer op de letter uit, en ga je terug naar de Arbeidsdraf.
Tyron schreef:Saroosh_S schreef:idd,, dit rij je zo; "Je maakt je eerste halve volte, begint in de arbeidsgalop. 1 á 2 passen voor de A-C lijn, maak je 3 á 4 sprongen, daarna neem je je paard weer terug. Dat was je eerste halve volte. Daarna komt je tweede halve volte, en doe je weer precies hetzelfde! 1 á 2 passen voor de A-C lijn, 3 á 4 sprongen, daarna terugnemen en dan kom je weer op de letter uit, en ga je terug naar de Arbeidsdraf.
Ik denk dat je jezelf het alleen maar moeilijker maakt om een paar passen weg te rijden terug te nemen en dan weer weg te rijden. Een halve grote volte in 1 keer in middengalop is waarschijnlijk wat overtuigender dan 2 keer 3 of 4 sprongen.
In de L1 proef maak je trouwens geen overgang op de letter (e of B)naar de arbeidsdraf

maar als je je volte zo kán rijden, dan ben je er goed vanaf
hananya schreef:Mijn paard heeft nog wat moeite met wegkomen op de volte.
Ten eerste maak ik m altijd iets te groot. (een soort ovaal)
Wanneer ik een volte E-B-E moet rijden probeer ik het deel langs de B wat flauwer te maken zodat ik wat makkelijker toe kan rijden. Wanneer ik dat voor de tweede keer over de A-C lijn kom, moet ze dus wat krapper om om weer netjes bij de E op de hoefslag te komen. Hierbij komt mijn paard uit zichzelf weer (wat) terug. Heb er telkens 7ens voor (vandaag zelfs een 8...).
Uit ervaring weet ik dat je die ovale vorm van de volte in het juryhokje niet ziet.
Er was gewoon niets (!!!!) te zien, en we deden zo ons best !!

Citaat:Heb het maar van een jury
Ik begreep het laatste van de arbeidsdraf niet meer, dus heb ik datb er ff snel bijgezegtmaar als je je volte zo kán rijden, dan ben je er goed vanaf
volte nog om weer terug te rijden.