Verstelbare cap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

spoekie

Re: Verstelbare cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:53

LoveLeandro schreef:
spoekie schreef:
Ik heb er een en ik vind hem niks Tong uitsteken
Ik krijg er hoofdpijn van (aan de voorkant lijkt iets hards te zitten, waar je op den duur echt hoofdpijn van krijgt) en als je hem losser doet, dan valt hij af.
Ik ben 2x met die cap gevallen en beide keren hing hij in mijn nek, toen had ik hem wel dus iets losser zitten, zodat ik geen hoofdpijn krijg. Sinds ik hem braaf zo strak draai, dat ik hoofdpijn krijg, is hij wel blijven zitten, maar ik ben er ook niet meer mee gevallen...

dat had ik bij die van mn zus ook, maar ik heb er zelf expres een gekocht die dat niet had..
mijn moeder heeft bij die van mn zus iets zachts op die plek geplakt, en nu is die cap ook goed.. ik zou niet weten waardoor dat komt, echt raar..

Dat is wel een idee, er iets zacht inplakken. Eens kijken of ik er iets op kan verzinnen Lachen

stephanie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:02

Ik heb ook zon cap ..
Niet met zo een draaiknop maar zon soort strip die je naar links & rechts dan doen waardoor ie wat kleiner of ruimer wordt ..
Kvind het niet zo handig eigenlijk ! want vaak heb je hem dan net op de goede maat en dan verschuift ie weer Ach gut

Jamiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:51

ik heb ook een cascocap met draaiknop, nergens last van!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:59

Ik had die cap.. maar vond hem niet goed... 3xin nog geen eens half jaar kapot... kreeg er veel hoofdpijn van enzo...
en nu heb ik de HH pro plus.. die doe ik nooit meer weg Vork

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:03

Ik heb er eentje en ben er gelukkig heel happy mee.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:06

Iedereen die dus met een casco cap valt en zegt dat íe eraf ligt, heeft hem dus niet goed op z'n hoofd gedaan. Het bandje moet aansluiten tegen je kin, is inderdaad heel vervelend, maar zo zaten de elastieke bandjes van de "ouderwetse" caps ook. Ik heb een hele goedkope cap, en die zit muurvast maar wel comfortabel.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:21

iedereen heeft ook een ander model hoofd. bij de ene is de pasvorm goed en bij de ander niet. bij mij passen erg veel caps niet goed, maar de casco pas ik super! (zie eerdere post in dit topic van mij) het ligt dus denk ik niet aan de draaiknop, maar aan het model, net als bij andere caps Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:23

Ik heb een Casco en ben 'r zeer tevreden mee Lachen (Nog) Geen slechte ervaringen mee gehad gelukkig Knipoog

vonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:34

Ik heb ook een casco. Ik heb er geen problemen mee, hij blijft tijdens het rijden goed op mijn hoofd zitten. Ben er alleen nooit mee afgevallen. Maar iemand bij mij op de manege wees er laatst wel op dat de "knopjes/schuifjes" van de kinband, die onder je oren zitten steeds verschuiven. Dit heb ik daarna wel bij veel andere mensen gezien dat ze inderdaad naar beneden glijden. Dit heeft misschien wel invloed op hoe de cap blijft zitten als je van je paard valt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:37

Ik had ook zo'n casco, maar vond hem echt niet lekker zitten. Als ik hem op had, en ging galopperen schoof dat ding helemaal over mn hoofd heen. Strakker kon hij niet, want dan kreeg ik hoofdpijn. Nu heb ik een HH pro plus en die zit veel fijner en steviger Lachen

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:37

Ik had eerst ook een casco met draaiknop. Ik heb er 2 jaar meegereden toen heb ik een keer de draaiknop iets te hardhandig verdraait en toen ging ie kapot. Ik heb toen gelijk een nieuwe aangeschaft (een gpa). Ik ben verder wel altijd tevreden geweest met deze casco. Lachen

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:43

Ik heb de casco youngster, maar ben er wel tevreden over!
In het begin ben ik er veel mee gevallen maar heb er nooit problemen mee gehad zoals dat ie scheef zat. Ik vind het wel een fijne cap alhoewel ik het model niet geweldig vind!

Groetsjes!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:23

Ik rij ook met zo'n vertelbare cap, geen problemen mee gehad Lachen

_Strawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:48

bij een vriendin van mij was dit ook gebeurd, ze viel van haar paard, alleen bij haar was de cap gelijk gebroken, die van mij vloog eerst ook altijd af, toen heb ik maar een nieuwe gekocht...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:13

Dat heb ik ook nu Bloos
Hij gaat er zoo af als je hem naar achteren duwt, ik koop deze week wel een niuewe xP

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:19

Casco Haha! Heb altijd wel andere caps gehad.. Maar vond er geeneen zo goed als de casco Lachen Lekker goed verstelbaar.. En vind ze er eigenlijk ook best leuk uitzien Tong uitsteken

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:41

Ik rijd nu wel met de Casco youngster en vind hem niet stevig. Die van mij is ook hartstikke stuk, dus ik rijd nu behoorlijk gevaarlijk rond Lips are sealed Bloos
Daarom wil ik ook een nieuwe wel fijn zittende cap kopen Lachen

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:48

HH pro plus Ja

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:50

Ik heb er 1 als je hem te strak doet krijg ik pijn in mijn nek dus ik heb hem gewoon goed ..(lees niet te strak nie tte los)
ben ook 1 keer gevallen bleef gewoon netjes zitten hoor..
Dus misschien had ze iets verkeerd gedaan ? In de ruitershop had ze mij deze cap aangewezen ..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:52

Hoi,

Ik ben 2 weken geleden van me paard afgevallen maar het was een hele rare val omdat ze ergens van schrok en ik bleef half aan me zadel hangen en liet me toen maar vallen. Toen ik stond zat me cap op me rug. Mijn leraar heeft dus gezegt dat ik beter een andere kan nemen omdat mijn cap ook steeds los gaat. Het zijn dus blijkbaar geen goeie caps zoals ze zeggen bij de paarden winkels. Knipoog

groetjes..