Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Het komt vanzelf wel goed. Eens hij je vertrouwt kan je hem bv eens loslaten in de bak, leg het zweepje op de grond. Als hij komt en hij ruikt eraan, beweeg je niet en laat je hem doen, zodat hij niet kan schrikken. Als hij weggaat, neem je het zweepje weg en kom je een paar dagen later weer af. Doe dit nog eens, tot het hem niet meer interesseert. Daarna neem je het zweepje in je hand, en in de andere hand een snoepje, houd ze heel dicht bij elkaar, zo kan je hem ook belonen. doe dit nog een paar keer, en ga steeds een stapje verder, laat het eens over zijn neusje gaan, over zijn voetjes, telkens een beetje meer, krijgt hij bang, ga je een stapje terug, of doe je het de volgende keer opnieuw. Wil er niet te vlug vanaf zijn, het gaat hier namelijk om het vertrouwen! Suc6 ermee!
Olifant schreef:Eerst vertrouwen op bouwen en daarna kan je het rustig verder uitbouwen bijv. rustig met de zweep over haar lichaam wrijfen zo weet ze dat een zweep niet eng is en niet pijn doet.
Soet schreef:eerst en vooral vertrouwen opbouwen. Je pony moet weten dat jij niets doet, dan gelijk een longeren; de zweep laten zien maar niets doen; en zo altijd maar opbouwen.
Lotte_Shadow schreef:Heej,
Ik heb sinds kort een nieuwe pony... Heb hem overgenomen van mijn nichtje omdat die er heel bang van was!
Maar ik heb een probleem als hij niet luistert kan ik niet met een zweepje slaan hij is harstikke bang voor de zweep
Ik denk eerlijk gezegt dat hij vroeger mishandelt is
Maar wat kan ik doen dat hij niet meer bang hoeft te zijn voor de zweep??
Alvast hartelijk bedankt..
kus
Foresttravel schreef:Lotte_Shadow schreef:Heej,
Ik heb sinds kort een nieuwe pony... Heb hem overgenomen van mijn nichtje omdat die er heel bang van was!
Maar ik heb een probleem als hij niet luistert kan ik niet met een zweepje slaan hij is harstikke bang voor de zweep
Ik denk eerlijk gezegt dat hij vroeger mishandelt is
Maar wat kan ik doen dat hij niet meer bang hoeft te zijn voor de zweep??
Alvast hartelijk bedankt..
kus
Geen zweep gebruiken

ben nu eenmaal snel.
Narya schreef:Soms kunnen oplossingen verbazingwekkend simpel zijn. Ik snap ook niet waarom iemand zo nodig met zweep moet rijden, als het paard er doodsbenauwd van is, maar ieder z'n ding..
. 
laartjuh schreef:Trouwens waarom moet je paard meteen mishandeld zijn als hij bang voor de zweep is? Ooit gedacht aan niet gewend zijn?
Narya schreef:laartjuh schreef:Trouwens waarom moet je paard meteen mishandeld zijn als hij bang voor de zweep is? Ooit gedacht aan niet gewend zijn?
Nou ja, als je iets niet kent, is er ook geen reden om er bang voor te zijn lijkt mij